LolikZabijaka Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 witam mam pytanie jak zrobić aby po podniesieniu specyficznego obiektu "rewolwer" i zdobycia ilości ammo 6/12 ammo to mogło przejść do innego romma i UWAGA ammo ma przechodzić do tego rooma tylko i wyłącznie jeśli jest ono "pobierane" z obiektu "rewolwer" Za pomoc z gory dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 zmień tym wszystkich zmiennych i tablic z lokalnego na globalny. if ( ammo_w_gagazynku[ rewolwer ] + ammo[ rewolwer ] = 16 ) room_goto( room91 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Użyj zmiennych globalnych np. GML global.rewolwer wtedy stan się zachowa w następnym roomie w następnym itd. :) Edit: Hah, Marek szybszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 wtedy stan się zachowa w następnym roomie w następnym itd. nie do końca chyba że dał by "persistent" ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Nie, nieprawda, zmienne globalne nie giną przy zmianie rooma. Lokalne tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 30 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 ok już mam dzięki i zamykam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Zychu bo jak definiujesz zmienne w create obiektu, który potem na nowo tworzy się w następnym roomie to te zmienne mimo, że są globalne się zerują. Temu takie definiowanie powinno odbywać się w game start albo w obiekcie który znajduje się tylko w pierwszym roomie i nie powtarza w kolejnych. ewentualnie w Creation Code pierwszego rooma. E2: Nie zapominajmy o sprawdzeniu czy dana zmienna istnieje(to też jest rozwiązanie :P) tak jak nam to prezentuje Mark w helpie: { if variable_global_exists('ammunition') global.ammunition += 1 else global.ammunition = 0 } Jednak ten sposób w tym przypadku nie zdał by roli. Większa ilość broni( np. 4) co za tym idzie duża ilość tablic, których sprawdzanie każdej z osobna mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 30 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Właśnie, nie trzeba żadnych globali ani innych pierdół wystarczy dać Persistent w obiekcie i gitara :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się