Skocz do zawartości

włączenie dźwięku


Hanjuso

Rekomendowane odpowiedzi

A więc chce zrobić coś takiego, że robie jakiśtam dźwięk i nazywam go np. "5"

i potem gdziestam daje cos takiego

glos=5
sound_play(glos)

ale cos takiego oczywiscie nie dziala probowalem tez zamiast glos pisac string(glos) ale tez nie dzialalo. Da sie wogle tym sposobem zrobić soć takiego?

 

EDIT. Ale ze mnie lol to dziala :D

 

Ale kiedy zamiast dziweku robie skrypt o nazwie 5 i gdzistam robie

kod=5
string(kod)()

to takie cos nie dziala juz napewno :D

da sie zrobic cuś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jednak nie chodzi o nazwe. zrobilem 2 dzwieki jeden nazwalem muzyka a drugi trutututu i kiedy dzieje sie cos takiego

dzwiek="trutututu"
sound_play(string(dzwiek))

to wlancza sie muzyka zamiast trutututu. co bym tam nie wpisal zawsze wlancza sie muzyka. czyli chyba nie da sie tak wlanczac dzwiekow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gnysek

bo ta zmienna sie zmienia w grze

@radSun

nom to dziala ale to nie rozwiązuje mojego problemu, bo to co podalem to byl przyklad a ja mam cos takiego

for(i=global.cmusic+1;i<=7;i+=1)
{
if i=7 {i=1}
if global.Mmusic[i] = true
{plej="s"+string(i);global.cmusic=i;sound_play(string(plej));play=true;break}
}

global.cmusic to numer dzwieku ktory jest aktualnie odgrywany a dzwieki sa nazwane s1,s2...s6 a to mi zawsze wlancza s1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

W funkcjach obslugi dzwieku za argument index podstawia sie numer id danego dzwieku, ktory uzyskuje sie przez podanie nazwy dzwieku. Tam nie uzywamy argumentu typu string!

 

Teraz nasuwa sie pytanie czy jest taka funkcja, ktora sprawdza czy dzwiek o danej nazwie w formie string istnieje a jesli tak to ma zwrocic id. Otóż takowej funkcji nie ma. Jest tylko funkcja sound_get_name. Dlatego też trzeba by było sobie na początku gry stworzyć jakąś tablicę i powpisywać tam wszystkie id dzwiekow:

global.dzwiek[0] = nazwa_dzwieku1;
global.dzwiek[1] = nazwa_dzwieku2;
...

Pamiętajcie, że nazwa_dzwieku a "nazwa_dzwieku", to duza roznica, bo pierwszy zapis zwraca id dzwieku, a drugi to tylko tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...