Hanjuso Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 A więc chce zrobić coś takiego, że robie jakiśtam dźwięk i nazywam go np. "5" i potem gdziestam daje cos takiego glos=5 sound_play(glos) ale cos takiego oczywiscie nie dziala probowalem tez zamiast glos pisac string(glos) ale tez nie dzialalo. Da sie wogle tym sposobem zrobić soć takiego? EDIT. Ale ze mnie lol to dziala :D Ale kiedy zamiast dziweku robie skrypt o nazwie 5 i gdzistam robie kod=5 string(kod)() to takie cos nie dziala juz napewno :D da sie zrobic cuś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Nie można nazywać żadnych obiektów itp. samymi liczbami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Jak nie?! Przecież obiekty mają swoje id :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Jak nie?! Przecież obiekty mają swoje id :P <{POST_SNAPBACK}> Nie o id mi chodzi tylko o to że Hanjuso nazwał (wpisał w pole nazwy :] ) samą liczbę 5 :P A btw. to ile razy rozwiązywałeś ten kłiz że wyszedł ci Adv. user?! :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 3 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 to jednak nie chodzi o nazwe. zrobilem 2 dzwieki jeden nazwalem muzyka a drugi trutututu i kiedy dzieje sie cos takiego dzwiek="trutututu" sound_play(string(dzwiek)) to wlancza sie muzyka zamiast trutututu. co bym tam nie wpisal zawsze wlancza sie muzyka. czyli chyba nie da sie tak wlanczac dzwiekow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Listopada 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 nie można nazywać obiektów zaczynając od liczby. nazwij go dzwiek5 i bedzie dzialalo. Pozatym czy nie prosciej sound_play(s5); zamiast zabawy ze zmiennymi ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Może zamiast tego daj: dzwiek=trutututu sound_play(dzwiek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 3 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 @gnysek bo ta zmienna sie zmienia w grze @radSun nom to dziala ale to nie rozwiązuje mojego problemu, bo to co podalem to byl przyklad a ja mam cos takiego for(i=global.cmusic+1;i<=7;i+=1) { if i=7 {i=1} if global.Mmusic[i] = true {plej="s"+string(i);global.cmusic=i;sound_play(string(plej));play=true;break} } global.cmusic to numer dzwieku ktory jest aktualnie odgrywany a dzwieki sa nazwane s1,s2...s6 a to mi zawsze wlancza s1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 po co jest: if i=7 {i=1} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 3 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 po, to if global.Mmusic[i] = true a nie ma global.Mmusic[7], jest tylko do 6 global.Mmusic sprawdza, czy moze odpalic ten dzwiek jak moze to wlancza a jak nei to przeskakuje na nastempny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 for (i=global.cmusic+1;i<6;i+=1) { if global.Mmusic[i] = true { plej="s"+string(i); global.cmusic=i; sound_play(plej); play=true; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 3 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 dalej to samo, ciongle wlancza s1 a nawet jagby dzialalo to bez tego if i=7 {i=1} przy 6 piosence wyskoczylby błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Listopada 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 W funkcjach obslugi dzwieku za argument index podstawia sie numer id danego dzwieku, ktory uzyskuje sie przez podanie nazwy dzwieku. Tam nie uzywamy argumentu typu string! Teraz nasuwa sie pytanie czy jest taka funkcja, ktora sprawdza czy dzwiek o danej nazwie w formie string istnieje a jesli tak to ma zwrocic id. Otóż takowej funkcji nie ma. Jest tylko funkcja sound_get_name. Dlatego też trzeba by było sobie na początku gry stworzyć jakąś tablicę i powpisywać tam wszystkie id dzwiekow: global.dzwiek[0] = nazwa_dzwieku1; global.dzwiek[1] = nazwa_dzwieku2; ... Pamiętajcie, że nazwa_dzwieku a "nazwa_dzwieku", to duza roznica, bo pierwszy zapis zwraca id dzwieku, a drugi to tylko tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się