Harv Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Witam. Jak niektórzy wiedzą albo i nie, zacząłem robić grę izometryczną. Troszkę grafiki już mam, kilka skryptów. Zacząłem robić poruszanie - nawet nie, nie zacząłem. Chciałbym aby bohater sterowany był myszką (8-kierunkowe click&move) jednak w ogóle nie wiem jak się za to zabrać. Głównie chodzi mi o pathfinding, bo z click&move sobie poradzę. Mógłby mi ktoś nauczyć jak to zrobić? Może być i przykład - byle bym mógł się z niego nauczyć. Z góry wielkie podziękowania i creditsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Harrrry ostatnio stworzył GMDjikstra, może ci się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Link do downloadu nie działa. ;< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Dobra nie wiem co to pathfinding :< Ale mam kilka przykładów może się przydadzą. http://64digits.com/games/index.php?cmd=vi...ame&id=1236 http://host-a.net/Vaernis/isometrictemplate.zip Proszę bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Harv, jeśli robisz transformację zwykłego 2D na izo to nie ma problemu. Znaczy, jeśli masz wszystko na płasko, to możesz zrobić transformację na izo. I po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Problem się zaczyna dopiero jak zechcesz obliczać najkrótszą drogę kiedy zrobisz levele paro piętowe bo wtedy należy jeszcze uwzględnić oś z. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Zrobiłem GML mp_potential_step(mouse_x,mouse_y,3,solid); Jednak nie zawsze wybiera krótszą drogę. Czasem idzie dookoła zamiast prosto. Nie wiem, czy to dobry pomysł używać mp_potential_step()? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Nie wiem, czy to dobry pomysł używać mp_potential_step()? Nie. A na pewno nie do izometrii ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 A ja mówię, że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Hm. Na razie zostawiam mp_potential_step, może potem coś wykombinuje. Dziękuje za pomoc. Jak będę miał więcej pytań to napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi