M1513Q Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Witam jak zrobic cos taki9ego, ze jak klikne np klikne "S""D""W""S" do pusci sie dzwiek "la"we"ku"la" czyli zaleznie od kombinacji przyciskow tak jak jest w grze patapon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Odtwarzanie dźwięku ma się rozpocząć po wciśnięciu pierwszego przycisku czy po skończeniu kombinacji? <_< Nie grałem w patapon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 po skonczeniu kombinacji. ja tez nie gralem w pataponsy ale widzialem filmik ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Sprubój przyporzadkowywać dźwięki liczbom. np. sprawdzasz keyboard_check_pressed i klawisze przyporządkowujesz liczbom. I przy nacisnieciu klawisza (w create objektu daj nr_kolejnosci=0;) gdy naciśniesz klawisz W to do zmienna[nr_kolejnosci]=5; // np. dźwiek nr 5 nr_kolejnosi+=1; zaraz naciśniesz S i zmienna[nr_kolejnosci]=3; nr_kolejnosci+=1; później np. naciskasz enter i wyzwalasz petle która odtwarza dźwięki w pętli for (nr_kolejności2=0, nr_kolejnosci2<=nr_kolejnosci) warunkami sprawdzasz np. if zmienna[nr_kolejności2]=1 sound_play(jakis tam dziwek); nr_kolejnosci2+=1; a po wykonaniu petli nr_kolejnosci=0; Może trochę nagmatwałem ale już nie miałem czasu pisać kodu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Najlepiej użyć kolejek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Myslalem nad tym tyle ze nigdy ich nie stosowalem i nie dal bym sobie z nimi rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ali Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ja mam patapon na PSP i dźwięk odtwarza po ukończeniu kombinacji prawidłowo jak się zrobi coś nie tak to patapony się przewracają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ja mam patapon na PSP i dźwięk odtwarza po ukończeniu kombinacji prawidłowo jak się zrobi coś nie tak to patapony się przewracają A co to ma do tematu? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 To spruboj uzyc kolejek GML ds_queue_create//tworzy kolejke ds_queue_enqueue//dodaje wartosc do kolejki ds_queue_clear//czysci kolejke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Nie potrafie tego zrobic :( prubowalem ale mi nie wychodzi prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Proszę Acha, i próba przez "ó" :P E: Acha, i obsługa... klikasz przyciskami 1,2,3,0 a gdy uważasz że koniec to Enter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Kurcze nie mam gm 7.. :( chyba ze do tego nie potrzeba zarejestrowanej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A jak tutaj rozruzniac dzwieki? tzn: combo1=jezeli grane sound1 i sound2 to cos tam combo2=jezeli grane sound1 i sound1 to cos tam jak to zrobic? PS. Sorki za double posta chcialem zedytwoac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Jest taka funkcja: is_playing()... @Gdzieś na górze: Po co kolejki? Wystarczą dwa alarmy i dwie zmienne typu string i bool. Gdy Alarm0 "zadzwoni" (czyli kiedy się aktywuje) ustawiamy zmienną rytm (tak ją nazwijmy) jako true (1). W tym samym czasie uruchamiamy odliczanie Alarmu1. Jak "zadzwoni" Alarm1, to ustawiamy zmienną rytm jako false (0). Teraz w stepie wystarczy dodać (zmienna okrzyk to string): if (keyboard_check_pressed(ord("S"))) okrzyk += "la"; i analogicznie resztę. Jakieś pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Matthew ale mi chodzilo do tamtego przykladu Grabusa, bo nie wiem jak to zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Kurcze pomoze ktos? Bardzo mi to jest potrzebne Drugi doublepost w tym temacie. Wszystkie warny obrywasz właśnie za nie. Jeszcze się nie nauczyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Nie wiem co to "cos tam" ale jeśli chcesz sprawdzić dla dwóch kolejnych dźwięków to może sz to sprawdzić tak GML if (dzwiek[nr_kolejnosci]==sound0)&&(dzwiek[nr_kolejnosci+1]==sound0) /* tu sprawdza czy dwie (aktualnie odtwarzana i nastpępna) sa dźwiękami sound0 */ { //cos tam } else if (dzwiek[nr_kolejnosci]==sound0)&&(dzwiek[nr_kolejnosci+1]==sound1) /* tu sprawdza czy pierwsza to sound0 a następna sound1 */ { //cos tam } //itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Wkleilem to w step i wykakuje blad: Unknown variable dzwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Musisz najpierw stworzyć zmienną dzwiek, ustawiając na początku skryptu na daną wartość albo deklarując var. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 a co daje var? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 var zmienna tworzy zmienna o zasiegu jednego skryptu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 var to skrót od variable czyli zmienna deklarując ją, możesz uzyskać dostęp do zmiennej na terenie całej gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 lol na terenie całej gry to global nie var Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 ale możesz dodać w odpowiednie miejsce var i będzie jak global ... tzn. zachowywać się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 A jak to naprawic? moze by ktos mi przerobil tamten przyklad ze jak te dzwieki graja (tak jak napisal Grabus) to na 5 sekund image_xscale=0.5 i image_yscale=0.5 Był bym baaardzo wdzieczny ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 To może koncepcja ze stringami: jest jakaś zmienna ( string ) i po naciśnieciu klawisza do zmiennej dodaje się jakaś litera ( z góry przypisana klawiszowi ) , a każdej literze przypisany jest inny dźwięk, Gdy chcemy odtworzyć utworzoną kombinację to pętla przelatuje kolejne litery ze stringa i po kolei odtwarza dźwięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Nie rozumiem tehgo zabardzo woel zeby bylo tak jak napsialem.. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Trzymaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Grabus dzieki ze mi pomagasz ale mi chodzilo tylko o to ze gdy skonczy sie odtwarzanie kombinacji dzwiekow(przykladowo sound1, sound3, sound2 ) to jakas akcja.. W tamtym przykiladzie sie pogubilem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Ta akcja ma być po cakowitym zakończeniu odtwarzania wszystkich utworów? np. wybrałem ścieżkę s1, s3, s2, s1 ty chcesz np. po s1, s3, s2 Program ma "czekac" aż się odtworzy jeszcze ten s1 czy od razu po odtworzeniu s2 (ostatni w kombinacji pożądanej)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się