Skocz do zawartości

The Bunker i colision_line


Kartofelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie ^^

Poprzednia gra z tematu

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=13237

narazie została wstrzymana ^^

 

Zaczalem wiec tworzyc nowa gre

title-screen.gif

 

Bedzie to cos ala Alien Breed ale sterowanie myszka (+ chce zrobic kilka postaci jak w Cannon Fodder).

 

Moje pytanie ktore mi sie nasuwa brzmi tak:

Nie chce by dzialka strzelaly pociskami. Kto widzial alien breeda to wie, ze pierwszy karabinek nie wypluwał pociskow tylko ogien z lufy. Po takim strzale pojawiały się "odpryski" na scianie, ewentualnie na alienie ^^

 

Myslalem o wykorzystaniu colision_line, wykrywaniu instancji potworkow itp, ale nie wiem czy przypadkiem nie utrudniam sobie zycia, bo przeciez beda jeszcze jakies beczki itp. Moze szybkie pociski z niewidzialnoscia?

Ale natrafie wtedy na problem z tematu gdzie "szybkosc byla 60 cos i gostek przenikal przez sciane" (podobny znalazlem tutaj https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...=colision_line).

Napisac na sile to napisze, ale przy wiekszej roznorodnosci obiektow pisanie kodu "if obiekt == jakis" to bylo by morderstwo dla moich palcow ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież można ustawić jaki obiekt ma wykrywać collision_line więc nie wiem w czym problem.

 

Ale powiedzmy ze obiektow jest 100 roznych. Moze obiekty ktore moga oberwac trzymac w tablicy? A potem petla po nich, ale to by bylo kiepskie wydajnosciowo chyba

 

Wiem ze pytanie troche mącące, ale wole wszystko sobie przemyśleć wcześniej, bo w trakcie tworzenia będzie prawdopodobnie za późno by zmienić główną mechanikę ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrób niewidzialny pocisk ale taki dłuższy trochę bo pixel może Tobie przeskoczyć. I potestuj zobacz jak tam się sprawy mają.

 

Edit:

Przecież masz w tamtym temacie rozwiązanie... A różnorodność obiektów rozwiązujesz ustawiając parent obiektom które mogą ulec "ostrzałowi" na jeden obiekt. I wtedy współrzędne w funkcji collision_line ustawiasz na ten obiekt którego wszystkie mają parent. Kombinuj. Musisz jeszcze pomyśleć nad tym aby we właściwym miejscu było uderzenie ale to jest proste wystarczy pomyśleć, użyć trochę other ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nic, ale wałkowanie po raz kolejny tego samego nie jest mądre. Więc chcę się dowiedzieć czegoś więcej. A może ktoś kiedyś to czytając sam się dowie.

 

Czyli np tak:

 

obiekt parent: zniszczalne

obiekt parent: niezniszczalne

 

child obiektu zniszczalne: komputerki

child obiektu zniszczalne: potworki

 

child obiektu potworki: zielony

child obiektu potworki: czerwony

 

 

obiekt zielony potworek - reszte ustawiam w create instacji

 

dobrze rozumuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...