Kartofelek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam ponownie ^^ Poprzednia gra z tematu https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=13237 narazie została wstrzymana ^^ Zaczalem wiec tworzyc nowa gre Bedzie to cos ala Alien Breed ale sterowanie myszka (+ chce zrobic kilka postaci jak w Cannon Fodder). Moje pytanie ktore mi sie nasuwa brzmi tak: Nie chce by dzialka strzelaly pociskami. Kto widzial alien breeda to wie, ze pierwszy karabinek nie wypluwał pociskow tylko ogien z lufy. Po takim strzale pojawiały się "odpryski" na scianie, ewentualnie na alienie ^^ Myslalem o wykorzystaniu colision_line, wykrywaniu instancji potworkow itp, ale nie wiem czy przypadkiem nie utrudniam sobie zycia, bo przeciez beda jeszcze jakies beczki itp. Moze szybkie pociski z niewidzialnoscia? Ale natrafie wtedy na problem z tematu gdzie "szybkosc byla 60 cos i gostek przenikal przez sciane" (podobny znalazlem tutaj https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...=colision_line). Napisac na sile to napisze, ale przy wiekszej roznorodnosci obiektow pisanie kodu "if obiekt == jakis" to bylo by morderstwo dla moich palcow ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Przecież można ustawić jaki obiekt ma wykrywać collision_line więc nie wiem w czym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kartofelek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Przecież można ustawić jaki obiekt ma wykrywać collision_line więc nie wiem w czym problem. Ale powiedzmy ze obiektow jest 100 roznych. Moze obiekty ktore moga oberwac trzymac w tablicy? A potem petla po nich, ale to by bylo kiepskie wydajnosciowo chyba Wiem ze pytanie troche mącące, ale wole wszystko sobie przemyśleć wcześniej, bo w trakcie tworzenia będzie prawdopodobnie za późno by zmienić główną mechanikę ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 A zrób niewidzialny pocisk ale taki dłuższy trochę bo pixel może Tobie przeskoczyć. I potestuj zobacz jak tam się sprawy mają. Edit: Przecież masz w tamtym temacie rozwiązanie... A różnorodność obiektów rozwiązujesz ustawiając parent obiektom które mogą ulec "ostrzałowi" na jeden obiekt. I wtedy współrzędne w funkcji collision_line ustawiasz na ten obiekt którego wszystkie mają parent. Kombinuj. Musisz jeszcze pomyśleć nad tym aby we właściwym miejscu było uderzenie ale to jest proste wystarczy pomyśleć, użyć trochę other ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 można ustawić parent obiektom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 gnysek nie czytasz postów ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kartofelek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 gnysek nie czytasz postów ;] Z tym parent szczerze nie pomyslalem ^^ A co jakbym chcial by czesc obiektow dziedziczyla jakies wlasciwosci, a czesc jakies inne? Da sie by parent byl dzieckiem innego parent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kartofelek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Starsza wersja titlesetów ^^ Ludziki robione na ashu z Pokemonów ^^ Jeszcze do poprawienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Da sie by parent byl dzieckiem innego parent? tak @up: a co to do cholery ma do tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kartofelek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Teoretycznie nic, ale wałkowanie po raz kolejny tego samego nie jest mądre. Więc chcę się dowiedzieć czegoś więcej. A może ktoś kiedyś to czytając sam się dowie. Czyli np tak: obiekt parent: zniszczalne obiekt parent: niezniszczalne child obiektu zniszczalne: komputerki child obiektu zniszczalne: potworki child obiektu potworki: zielony child obiektu potworki: czerwony obiekt zielony potworek - reszte ustawiam w create instacji dobrze rozumuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się