Skocz do zawartości

[Problem] Sorki ale nieda sie tego opisać w temacie


J@ERO

Rekomendowane odpowiedzi

GML
//EVENT KLIKNIĘCIE MYSZĄ

mx=mouse_x //zapisuje do zmiennej x kursora w momencie kliknięcia

my=mouse_y //zapisuje do zmiennej y kursora w momencie kliknięcia

//STEP

move_towards_point(mx,my,speed) //sprawiaj że stick cały czas idzie tam gdzie ostatnio kliknięto

 

Mogłem zrobić błąd w nazwie funkcji ale chyba tak się nazywała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//EVENT KLIKNIĘCIE MYSZĄ

mx=mouse_x //zapisuje do zmiennej x kursora w momencie kliknięcia

my=mouse_y //zapisuje do zmiennej y kursora w momencie kliknięcia

//STEP

move_towards_point(mx,my,speed) //sprawiaj że stick cały czas idzie tam gdzie ostatnio kliknięto

 

Mogłem zrobić błąd w nazwie funkcji ale chyba tak się nazywała :)

Gdzie mam to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet Ci podpisal gdzie ktory kod wkleic, wystarczy sie komentarzom przyjrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż projekt, oszczędzisz nam nerwów, a sobie upokorzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś sknocić bo kod na pewno jest poprawny :P

Najlepiej tak jak powiedział PsichiX daj projekt to zobaczymy co tam sknociłeś :P

 

EDIT: O spóźniłem sie z tym postem, właśnie dał xD

 

 

 

EDIT2:

 

Rany bo ty dałeś event kliknięcia na sticka xD

Musisz dać event global mouse czyli kliknięcie gdziekolwiek :P

 

I nie możesz robić czegoś takiego:

move_towards_point(mx,my,speed=3)

 

zrób tak:

speed=3

move_towards_point(mx,my,speed)

 

albo poprostu

move_towards_point(mx,my,3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś sknocić bo kod na pewno jest poprawny :P

Najlepiej tak jak powiedział PsichiX daj projekt to zobaczymy co tam sknociłeś :P

 

EDIT: O spóźniłem sie z tym postem, właśnie dał xD

EDIT2:

 

Rany bo ty dałeś event kliknięcia na sticka xD

Musisz dać event global mouse czyli kliknięcie gdziekolwiek :P

 

I nie możesz robić czegoś takiego:

move_towards_point(mx,my,speed=3)

 

zrób tak:

speed=3

move_towards_point(mx,my,speed)

 

albo poprostu

move_towards_point(mx,my,3)

Nie wiem czemu ale stick się trzęsie XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wiem.

Zrób tak:

GML
if(distance_to_point(mx,my)>3)

speed=3

else

speed=0

 

move_towards_point(mx,my,speed)

 

Wiercił się jakby miał robaki ponieważ jeżeli ma speed=3 to nie znajdzie się idealnie w tym punkcie tylko do lekko przeskoczy o jakieś 1-2 pixela i będzie musiał wrócić ale znów przeskoczy i tak się trzęsie. :P

Więc jeżeli dystans do puntu jest mniejszy niż prędkość to niech już się zatrzymuje (ewentualnie przeskakuje do tego punktu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Lepiej

GML
if(distance_to_point(mx,my)>3)

{

move_towards_point(mx,my,3);

}

else

{

speed=0;

x=mx;

y=my;

}

 

 

Btw. temat mozna nazwać "dążenie do celu", albo "dojście tam gdzie klikam myszką" i na wiele innych sposobów. Za taką nazwę daję warna oczywiście.

Zobacz co jest dłuższe:

[Problem] Sorki ale nieda sie tego opisać w temacie, Powiem w poscie.
Dobrze obiekt stick musi iść do celu gdzie kliknąłem myszką. Powiecie jak to zrobić?

Niestety, okazuje się, że post jest prawie tak długi jak nazwa tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...