Skocz do zawartości

Sposoby walki w RPGu


Matthew

RPG  

16 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Sposób Walki Wręcz

    • a) Kulki - zwykłe
      3
    • b) Kulki - sekwencje
      2
    • c) Kulki - koło
      0
    • d) Koło celowania
      6
    • Inne (Podaj w temacie)
      5
  2. 2. Sposób Walki Dystansowej

    • a) Łuk celowania
      10
    • b) Celownik z "trzęsawką"
      1
    • c) Wycelowanie
      0
    • d) Ruch myszy po okręgu
      1
    • Inne
      4
  3. 3. Sposób Walki Magią

    • a) Gesty
      12
    • b) Kulki - sekwencje
      0
    • c) Formuły
      0
    • d) Wciskanie naprzemian LPM i PPM
      0
    • Inne
      4


Rekomendowane odpowiedzi

Robię tego RPGa, ale szukam jakiegoś oryginalnego pomysłu co do walki. Narazie mam tak:

 

 

Walka Wręcz

 

a) W takim specjalnym pasku podczas walki pojawiają się kulki z literami A, B i C. Trzeba w odpowiednim momencie nacisnąć odpowiedni klawisz żeby zaatakować. Zastanawiam się, czy zamiast literek nie dać figur.

b ) j.w., z tym, że obrażenia są większe, ale trzeba wystukać całą sekwencję. Sekwencje mogą być losowe albo zależne od broni.

c) j.w., ale w kole. Kulki sobie krążą i nie znikają po "zestrzeleniu".

d) Koło-tęcza. Koło się kręci z jakąś tam szybkością i trzeba celować w zielone pole. Im bardziej czerwone tym mniej obrażeń zada postać podczas ataku. Po każdym ataku szybkość zmienia/zwiększa się.

 

 

Walka Dystansowa

 

a) Jest sobie zasięg. Podczas napinania cięciwy zasięg ten ma coraz mniejszy łuk, czyli lepszą celność. Można strzelać szybko, ale niecelnie, albo celnie, ale wolno.

b ) Zwykłe celowanie z "trzęsawką" celownika.

c) Celowanie, ale tym razem trzeba podczas "trzęsawki" utrzymać celownik na celu przez jakiś czas (1-2 sekundy).

d) Celowanie bez trzęsawek, ale z ograniczeniem myszki (wskaźnik myszy krąży po jakimś okręgu wokół postaci).

 

 

Magia

 

a) Gesty - trzeba "narysować" odpowiedni kształt myszką, żeby rzucić zaklęcie.

b ) Kulki jak w Walce Wręcz (sekwencje).

c) Pisanie formuł zaklęć.

d) Wciskanie naprzemian LPM i PPM w celu naładowania energii.

 

 

Jeśli nie rozumiecie jakiegoś punktu, to nie głosujcie narazie. Wytłumaczę dokładniej.

Jeśli głosujecie na któreś z kulek w WW, to nie głosujcie lepiej na kulki w magii.

 

Więc jak sądzicie: który ze sposobów walki jest najlepszy w każdej z dziedzin?

 

PS. Pogrubione opcje to te, które wg. mnie byłyby najlepsze (tymczasowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem "inne", bo mi się zawsze podobała w RPGach walka turowa, że wybiera się z listy atak, wykonuje go, a potem czeka na ruch przeciwnika i tak na przemian, jak to było np. w Pokemonach. Jakoś inne systemy walki mi nie przypadły do gustu prawdę powiedziawszy ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bym użył trybu turowego, ale to cRPG czasu rzeczywistego.

 

nie wiem , zadne jakos mi nie przypadlo

No właśnie, nie mogę nic wymyślić, co byłoby ciekawe.

 

jak dla mnie za bardzo zrecznosciowe

I takie ma być. Nie lubię stylu "klikaj ile wlezie" czy "trzymaj a uderzysz mocniej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak sądzicie: który ze sposobów walki jest najlepszy w każdej z dziedzin?

 

który? - jak najprostszy... zadnych tam kuleczek, kółeczek, teczówek i innych zwichrowanych pomyslow, skoro to rpg, to niech wynik walki zalezy od statystyk bohatera/przeciwnika i niech komputer liczy wynik starcia...

 

im bardziej dziwny pomysl tym ciezej bedzie grac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym zdecydowanie A, gdyż walka będzie 'emocjonująca' i trzeba będzie się wykazać refleksem. (Jak w PoP przy zabijaniu z zaskoczenia.)

Co do strzelania łukiem, zdecydowanie zwężający się łuk pod względem siły. (Czyli A)

Co do magii, to rysowanie symboli rodem z B&W jest najlepszym rozwiązaniem. (Znów A)

Czyli A,A i A. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnych tam kuleczek, kółeczek, teczówek i innych zwichrowanych pomyslow, skoro to rpg, to niech wynik walki zalezy od statystyk bohatera/przeciwnika i niech komputer liczy wynik starcia...

Ale mnie to właśnie irytuje w RPGach - wynik walki to w 95% statystyki i w 5% zręczność gracza. Ja dążę do 50% statystyk i 50% zręczności.

Nie chcę, żeby była sobie superpostać nie do pokonania.

 

Czyli, dystans i magia są już przesądzone. Tylko ta walka wręcz, moje utrapienie :/ Na tym najbardziej mi zależy. Choć, może jednak prosty tryb jest najlepszy...

 

E: Do tych kulek w walce wręcz mogę dodać coś takiego, że jak nie zdąży się wcisnąć odpowiedniego klawisza to postać jest przez 1 sekundę "zamroczona".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można po prostu dać wszystkiego? Każdy by był zadowolony...

 

Moim zdanie był by dobry pomysł taki:

 

Pauza -> Wybierasz atak z menu (Każdy atak ma swój sposób używania go)

 

Wtedy by było np. Łucznik ma ataki: Silny, Celny, Podwójne strzały i masz już

 

Celownik z "trzęsawką" - Im mocniej przytrzymasz tym bardziej się trzęsie i więcej obrażeń zadaje

Wycelowanie - Na Celność i trzeba będzie uwzględnić siłę wiatru oddając strzał.

Ruch myszy po okręgu - Im więcej okręgów myszką zrobisz tym więcej strzał oddajesz.

 

To samo z innymi profesjami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...