Skocz do zawartości

39 Dll tworzenie "Bazy danych"


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

I to będzie przykład MMORPG typu Almora czy inny? Muszę wymyślać fabułe, questy, robić grafikę , NPC itd. heh

Nie musisz. To będzie gotowy MMORPG, jedyne co będziesz musiał zrobić to wipsać swoje nazwisko w autorach. Ale chyba sobie z tym poradzisz, jak nie to zrobię przykład :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymyślać fabułe, questy, robić grafikę , NPC itd.

Life is brutal...

 

@Yoda: A przykład jak korzystać z przykładu?

 

@Topic: Odsyłam do FAQ + art Yody o 39dll + przykłady na zrobienie prostszych gierek + "szukaj" na forum + "search" na GMCommunity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Life is brutal...

 

@Yoda: A przykład jak korzystać z przykładu?

 

@Topic: Odsyłam do FAQ + art Yody o 39dll + przykłady na zrobienie prostszych gierek + "szukaj" na forum + "search" na GMCommunity.

 

Widziałem to wszystko, tutaj i na GMC też szukałem i nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johny, jeśli nawet nie umiesz zrobić zapisywania danych do plików a wszystkie trzymasz w zmiennych, to nie absolutnie żadnego problemu żebyś skorzystał z GM'owego zapisywania stanu gry po stronie serwera, np. po wyłączeniu serwa i potem zczytania tego po starcie. Nikt ci wszystkiego nie da na tacy. ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu taki prosty przykład zapisywania na serverze

 

Wysyłanie danych do zapisu (klient)

GML
clearbuffer();

writebyte( *numer pakieru lub stała* )

writestring( playername );

writeshort( poziom );

writeshort( doswiadczenie );

sendmessage( socket );

 

i w pętli odbierania danych (server)

 

GML
case *numer pakieru lub stała* :

{

_name=readstring();

_poziom=readshort();

_exp=readshort();

ini_open( _name+".ini" );

ini_write_real( "postac","_poziom",0 );

ini_write_real( "postac","_exp",0 );

ini_close();

}

break;

 

Edit. A pobierasz dane z servera tak

 

Klient np objekt oPobieranie danych

 

Create

GML
clearbuffer();

writebyte( *numer pakieru lub stała* )

writestring( playername );

sendmessage( socket );

I w stepie oczekujesz w pętli na pakiet z odpowiedzą. Jak jest odp rozpoczynasz grę i ustalasz zmienne, nadajesz wartości.

 

Odpowiedz servera robisz tak samo jak przy zapisywaniu tylko na odwrót :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, postaram się ja też tak zrobić

I to jest podstawowy błąd - ty nie masz robić TAK. Ty masz robić po swojemu - musisz czuć żęe to ty piszesz ten kod. Tylko wtedy będziesz wiedział co naprawdę robisz i będziesz mógł łatwo znaleźć błędy. W pisaniu gier Online problemem nie jest wysyłanie czy tam odbieranie wiadomości. Tych paru skryptów i ich działania można się nauczyć w 5 minut. Tylko napisanie całego silnika, którego pisanie wiele nie różni się od normalnego programowania - ale wymaga więcej myślenia, główkowania i kombinowania. Więc jeśli myślisz że napisanie tego nie jest trudniejsze od odwalenia jakiegośtam szotera 2D, to się grubo mylisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...