Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Ty czyli kto? :) Hmm, z tego co mnie nauczono w szkole, Ty, to Markuz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Prawnym właścicielem GM Clanu?? To chyba ty jesteś heh :P Ja najwyżej RG-Clanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 I to będzie przykład MMORPG typu Almora czy inny? Muszę wymyślać fabułe, questy, robić grafikę , NPC itd. heh Nie musisz. To będzie gotowy MMORPG, jedyne co będziesz musiał zrobić to wipsać swoje nazwisko w autorach. Ale chyba sobie z tym poradzisz, jak nie to zrobię przykład :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Ha Ha Ha :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Muszę wymyślać fabułe, questy, robić grafikę , NPC itd. Life is brutal... @Yoda: A przykład jak korzystać z przykładu? @Topic: Odsyłam do FAQ + art Yody o 39dll + przykłady na zrobienie prostszych gierek + "szukaj" na forum + "search" na GMCommunity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Life is brutal... @Yoda: A przykład jak korzystać z przykładu? @Topic: Odsyłam do FAQ + art Yody o 39dll + przykłady na zrobienie prostszych gierek + "szukaj" na forum + "search" na GMCommunity. Widziałem to wszystko, tutaj i na GMC też szukałem i nic ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 i nadal nie wiesz do czego jest filewrite ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 nie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny13 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Za ile gdzieś wyjdzie ten przykład MMORPG? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Jak ja sie uporam ze swoją grą to też jakiś przykładzik dam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Za ile gdzieś wyjdzie ten przykład MMORPG? :) Jest od dawna na GMClanie, leży i usycha oblepiony pajęczynami. Na Game Maker Community też nie zaszkodzi poszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny13 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 To daj link jak taki mądry jesteś :P Nie ma przykładu MMORPG 2D z zapisywaniem danych na serverze nigdzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Johny, jeśli nawet nie umiesz zrobić zapisywania danych do plików a wszystkie trzymasz w zmiennych, to nie absolutnie żadnego problemu żebyś skorzystał z GM'owego zapisywania stanu gry po stronie serwera, np. po wyłączeniu serwa i potem zczytania tego po starcie. Nikt ci wszystkiego nie da na tacy. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny13 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Pisali że dadzą :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Ta, chyba 3 miliony mieszkań. Poczytaj o zapisie do pliku, naprawdę, chociazby do INI. Nawet w naszej dokumentacji to jest i to po polsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 dziadekkleofas, i co dane wszystkich playersów trzymać w pamięci? No bardzo wydajne, bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Tu taki prosty przykład zapisywania na serverze Wysyłanie danych do zapisu (klient) GML clearbuffer(); writebyte( *numer pakieru lub stała* ) writestring( playername ); writeshort( poziom ); writeshort( doswiadczenie ); sendmessage( socket ); i w pętli odbierania danych (server) GML case *numer pakieru lub stała* : { _name=readstring(); _poziom=readshort(); _exp=readshort(); ini_open( _name+".ini" ); ini_write_real( "postac","_poziom",0 ); ini_write_real( "postac","_exp",0 ); ini_close(); } break; Edit. A pobierasz dane z servera tak Klient np objekt oPobieranie danych Create GML clearbuffer(); writebyte( *numer pakieru lub stała* ) writestring( playername ); sendmessage( socket ); I w stepie oczekujesz w pętli na pakiet z odpowiedzą. Jak jest odp rozpoczynasz grę i ustalasz zmienne, nadajesz wartości. Odpowiedz servera robisz tak samo jak przy zapisywaniu tylko na odwrót :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 ok, postaram się ja też tak zrobić :P A może właśnie taki przykład byś zrobił, tylko z chodzeniem , przesyłaniem x i y, i lvl :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Co do przykładu to nie mam zbytnio czasu, lecz o poszczególne fragmenty możesz pytać tutaj, z chęcią odpowiem w miarę czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 próbuję , próbuje i nic z tego heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 ok, postaram się ja też tak zrobić I to jest podstawowy błąd - ty nie masz robić TAK. Ty masz robić po swojemu - musisz czuć żęe to ty piszesz ten kod. Tylko wtedy będziesz wiedział co naprawdę robisz i będziesz mógł łatwo znaleźć błędy. W pisaniu gier Online problemem nie jest wysyłanie czy tam odbieranie wiadomości. Tych paru skryptów i ich działania można się nauczyć w 5 minut. Tylko napisanie całego silnika, którego pisanie wiele nie różni się od normalnego programowania - ale wymaga więcej myślenia, główkowania i kombinowania. Więc jeśli myślisz że napisanie tego nie jest trudniejsze od odwalenia jakiegośtam szotera 2D, to się grubo mylisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się