Skocz do zawartości

Surface


yellow

Rekomendowane odpowiedzi

Wstawianie do niego objektu ?? wtf

Surface to powierzchnie po której można rysować ( dla mniej kumatych: to coś takiego jak pusta kartka po uruchomieniu painta ). Nie wiem jak można wstawić do niego obiekt co najwyżej można narysować jego sprite.

Tworzysz surface w ten sposób:

GML
surf = surface_create(W,H) // W i H to jest rozmiar surfacea

żeby surface nie wywalił błędu trzeba go wyczyścić aby to zrobić trzeba go najpierw otworzyć:

GML
surface_set_target(surf); //otwieranie surfacea 'surf'

draw_rectangle_color(0,0,W,H,c_black,c_black,c_black,c_black,0); //czyścimy surfaca w W i H wpisz taką sama wielkośc jaką wpisywałeś przy tworzeniu go

surface_reset_target(); //zamykamy surfaca jest to konieczne bo gdybyśmy tego nie zrobili to każdy sprite był by na nim rysowany.

żeby coś na nim narysować np sprite obiekta to trzeba go spowrotem otworzyć i wpisać

GML
draw_sprite(sprit, numer klatki, x,y) // x i y czyli pozycja w której chcemy narysować sprit musi znajdować się w obszarze surfacea bo inaczej nie zostanie narysowany.

teraz trzeba go zamknąć.

 

 

Aby wyświetlić surface to w evencie draw wpisz

GML
draw_surface(surf,x,y);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...