MarYO Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam. Mam dziś dwie sprawy dotyczące ścieżek. 1. Wpierw zarzucę obrazek: Sprawa wygląda następująco: Obiekt, nazwijmy go "pociąg" porusza się po wytyczonej ścieżce (pathu). Istnieje też sprite "tor", który ma wymiary 1x16 px. Pytanie: Czy można tak ustawić opcje wyświetlania sprite'a "tor", aby "zapełnił" on całą długość ścieżki (innymi słowy narysować sprite w każdym punkcie ścieżki, zwrócony w kierunku wytyczonym przez ścieżkę w celu osiągnięcia efektu ciągłości toru)? Jeśli tak, to jaką komendą? (Jeśli jest jakaś alternatywna metoda osiągnięcia takiego efektu, chętnie poznam). 2. Obiekt pociąg jest centrowany na ekranie i zawsze jest zwrócony w górę (view_angle), jednak przy jeździe po krzywej linii delikatnie "trzęsie" nim w lewo i prawo oraz w górę i w dół. Pytanie: Jak temu zaradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 By trzeba było zrobić pętlę for przechodzącą przez kazdy punkt sciezki. Przydadzą się funkcje path_get_number, path_get_point_x, path_get_point_y. Potem wpisac jeszcze jedna petle for powtarzającą się tyle razy ile wynosi odleglosc miedzy poszczegolnymi punktami i za kazdym powtorzeniem rysowac sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 @UP: Teraz pomyśl... jaką miałoby to coś szybkość? :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 W przykładach jest podobny przykład, poczytaj sobie. A ty Harry sprawdź coś, zanim napiszesz :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 To powinno pomóc to co chcesz zrobić będzie działać na takiej samej zasadzie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Teraz pomyśl... jaką miałoby to coś szybkość? :3 Ty też pomyśl... od czego są surface'y? :3 A ty Harry sprawdź coś, zanim napiszesz :F To pytający ma za zadanie sprawdzić. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarYO Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Dzięki. Jak na ironię wczoraj zessałem m.in. ten przykład, ale widocznie do tego nie looknąłem. A ma ktoś radę do pytania nr 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się