zalu Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 wiem że zakładałem już podobny temat ale gdybym go odświeżył to pewnie dostał dym warna a więc chciałem zrobić budowanie ścian jak w the sims nawet dostałem kod od warcrafta (chyba dobrze napisałem) w obj_control: w global left button: instance_create(x,y,obj_sciana) w obj_sciana: w create: x=x div 16*16 y=y div 16*16 w mouse right pressed: instance_destroy() ale po 1.obj_ściana tworzy się w miejscu obj_cotrol a nie przy kursorze po 2. obj_ściana po kliknięciu nie wydłuża się w żaden sposób proszę o pomoc! :helpsmilie: :innocent: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 1. w obj_control: w global left button: instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_sciana) w obj_sciana: w create: x=x div 16*16 y=y div 16*16 w mouse right pressed: instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 tylko pamiętaj, że dłuższe przytrzymanie myszki spowolni Ci grę, zdyż będziesz tworzył 30 obiektów na sekundę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 tylko pamiętaj, że dłuższe przytrzymanie myszki spowolni Ci grę, zdyż będziesz tworzył 30 obiektów na sekundę tongue2.gif Albo i więcej jeżeli room speed będzie inny :P dlatego zamiast w global left button lepiej dać w global left button pressed ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 nie, bo lepiej jest sprawdzać, czy w tej pozycji dany obiekt już istnieje xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 i jeszcze dwa pytania 1. Co wpisać żeby można było kasować drogę dopóki nie puszczę przycisku a później już nie 2. Jak zrobić żeby nie można było budować na innych obiektach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 https://gmclan.org/up78_12_wall.html Lewym przyciskiem "budujesz", prawym usuwasz. Nie da sie postawic dwoch obiektow na sobie. Wszystko wyrownane do siatki 32x32. W lewym gornym rogu licznik zbudowanych obiektow. Krotki opis funkcji: collision_rectangle - sprawdza czy w tym kwadracie 32x32 znajduje sie juz obiekt instance_position - pobiera id obiektu na pozycji, jezeli nie znajdzie zwraca noone with(id) instance_destroy - usuwa obiekt o podanym id instance_number - zwraca ilosc obiektow danego typu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 gm 7.0? bo mi error wyskakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Tak jest. Chociaz nie uzylem tam zadnej funkcji exclusive z GM7. Zaraz sciagne 6.1 i przepisze przyklad. EDIT: //zeby double posta nie bylo https://gmclan.org/up78_11_wall_61.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 a i jeszcze jak zrobić żeby te akcje włanczały się dopiero jak kliknę na coś a jak kliknę po raz drugi żeby się wyłanczało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12785&hl=Tutaj masz przykład double clicka Marka, powinien pomóc (poszperaj po kodzie trochę i pomyśl) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 coś mi świta tylko nie potrafię tego przełożyć na kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 No to masz pecha. Może zrób pod jakims przyciskiem? Latwiej Ci bedzie. Naciskasz klawisz jakas zmienna ustawia sie na 0 lub 1. Jak 1 to kod oblsugi myszki jest wykonywany(do scian), jezeli 0 to nie dzieje sie nic, albo myszka spelnia inne role. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 no właśnie tak to rozwiązałem ale jak pisałem nie potrafię tego przełożyć na kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Podpowiedzi: VK_* keyboard_check_pressed if zmienna = 0 zmienna = 1 Teraz juz sobie poradzisz, a jezeli nie... Zawsze mozesz zaczac szydelkowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 VK_enter keyboard_check_pressed if zmienna = 0 zmienna = 1 tak to ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Nie spodziewalem sie tego, ale dobrze kombinujesz z tym vk_enter (z malych musi byc). Jezeli zrozumiesz i nauczysz sie uzywac pozostalej czesci listy to moze nawet uda Ci sie samemu dojsc do rozwiazania, a to gwarantuje brak takich problemow w przyszlosci. W nagrode (:P) za entera dam dwa linki do artykulow Marmota i Tymona: https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 https://gmclan.org/index.php?czytajart=31 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się