M1513Q Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Witam nie wiem jak zrobic zeby w grze byla wlasna czcionkajak byl by jakis napis tzn tak jak jest w wiekszosci dobrych gier, chyba wiecie o co mi chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 chodzi Ci o ten wybór czcionki w GM-ie czy o to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Masz trzy wyjścia: 1. Ściągnij sobie jakąś gotową czcionkę z internetu, jest takowych od cholery i trochę na sieci. 2. Zrób samemu w jakimś programie do tworzenia czcionek, np. w Font Creator 3. Zrób samemu czcionkę w postaci sprite. Ale potem to życzę powodzenia z obsługiwaniem tego ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 No załuzmy ze zrobie albo sciagne no to jak je zaladowac zamiast tych GM'owskich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 ppm na folder font > add font wybierasz fonta klikasz OK i przed pisaniem wstawiasz draw_set_font( nazwa w gmie) np: GML draw_set_font( font0 ) draw_text(0,0, 'to jest tekst. ' ) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Musisz tą czcionkę wkleić do folderu np. C:\WINDOWS\Fonts a później tylko wybierzesz ją w GMie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 @marrac: Napewno? @Marek S. ppm na folder font > add font wybierasz fonta klikasz OK nie ma tam tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Może powiedz, jaką wersję GMa masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 6.1 a to w tej moze tego nie byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 W 6.1 możesz korzystać tylko z tych czcionek, które są wgrane w systemie. Dopiero w 7.0 możesz dodawać do gry własne czcionki. Jednak, trzecie rozwiązanie z mojego posta będzie działać, ale jak już mówiłem, implementacja tego nie będzie łatwa i dużo łatwiej będzie wgrać 7.0 ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 juz sobie zrobilem tylko ta czcionka jest arabska i nie am polskich cyfer i jak zrobic zeby zmienna wyswietlala cyfry inna czcionka np. Arialem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 W 6.1 możesz korzystać tylko z tych czcionek, które są wgrane w systemie. Dopiero w 7.0 możesz dodawać do gry własne czcionki. Jednak, trzecie rozwiązanie z mojego posta będzie działać, ale jak już mówiłem, implementacja tego nie będzie łatwa i dużo łatwiej będzie wgrać 7.0 ;p . wcale nie! bo w 6.1 wybierasz te które masz w systemie, i GM importuje je x_X wiem bo wykorzystałem to w Belt Generatorze z 1 czcionką... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 przy dodawaniu czcionki musisz wybrać wszystkie znaki. Kliknij na all i będzie ok ;) przykładowe użycie fonta: pole_tekstowe_multiline.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 ja wklepywałem czcionkę do C/windows/font i w gm ją miałem (ja też mam 6.1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 No dobra ale jak zrobic zeby zmienne byly wyswietlane inna czcionka? Moja zmienna(daje tylko jedna zeby pokazac jak mam to zrobione): GML draw_text(vx+10,vy+30,'Zycie '+string(global.hp)+ ''); vx to x view'a vy to y view'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 przed pisaniem wstawiasz draw_set_font( nazwa w gmie) np: GML draw_set_font( font0 ) draw_text(0,0, 'to jest tekst. ' ) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 ALE CHYBA NIE WIESZ O CIO MI DOKLADNIE CHODZI ;P CHODZI MI ZEBY "ZYCIE" BYLO INNA CZCIONKA, A PKT ZYCIA Z ZMIENNEJ global.hp byly wyswietlane arialem albo inna czcionka ktora ma zwykle cyfry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 to nie pisz tego w jednej funkcji draw_text tylko w dwóch i oddziel draw_set_font Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 dobra juz sobie sam zrobilem, ale mam jeszcze jeden problem.... mianowice mam: If Obj_potwor.hp=0 { doswiadczenie+=50 } i caly czas mi dodaje doswiadczenia az wyskakuje jakis blad, jak zrobic zeby przy zabiciu jednego gostka dodawalo raz doswiadczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 po dodaniu doswiadczenia niszcz potwora ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Zdefiniuj w create zmienna dodano tak: GML dodano = false; GML If Obj_potwor.hp=0 and dodano = false { doswiadczenie+=50 dodano = true; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 @Mati002: juz tak mam @Luksor: to nie bedzie dzialac bo zmienna dodoano caly czas byla by aktywowana i bylo by tak samo, aha i jeszzcze dodam ze ja mam ten objekt dodany do rooma kilkakrotnie tzn. tak jakby armie i jak jeden zginie to doswiadczenie +50 tak jak jest np. w gothicu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się