Mideooo Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Jak zrobić, żeby gdy naciasne dwa przyciski np. ctrl i prawą strzałke postać będzie się poruszała szybciej w prawą stronę ? :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Argh, nie nawidzę jak używa się miliona emotikon. Emoty są po to żeby wyrażać uczucia, nie dla ozdoby... Możesz zrobić w kodzie sprawdzenie czy ctrl i strzałka są naciśnięte jednocześnie i wtedy szybciej idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 w lewo if place_free(x-2,y+0) x=x-2 y=y+0 w prawo if place_free(x+2,y+0) x=x+2 y=y+0 w control if keyboard_check(vk_right) { action_move("000001000",4); } else if keyboard_check(vk_left) { action_move("000100000",4); } else if keyboard_check_released(vk_left) and keyboard_check(vk_control) { speed=0 } else if keyboard_check_released(vk_right) and keyboard_check(vk_control) { speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bucior Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 step: Edit by gnysek: Ten kod jest całkowicie niepoprawny i pełen błędów! if keyboard_check(vk_right) { place_free(x+2,y) { x+=2 } else if place_free(x=2,y) { !keyboard_check(vk_right) } } if keyboard_check(vk_ctrl) && keyboard_check(vk_right) { place_free(x+5,y) { x+=5 } else if place_free(x=5,y) { !keyboard_check(vk_right) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Września 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 bucior ja widziałem już wiele skryptów, ale tak (przepraszam za wyrażenie) "zjebany" widzę pierwszy raz w zyciu. Każdy programista powinien wiedzieć, że warunek zaczynamy od wyrażenia if a nie od pisania warunku. place_free zwraca nam 1 lub 0 w przypadku gdy miejsce jest wolne lub nie, a w twoim przypadku to wyglada jakby miał robić wolne miejsce, bo brak tam jakiegokolwiek if. Pozatym x=2 to ja nie wiem co to za zapis, ale w place_free to on jakoś niebardzo... To ja was teraz rozłoże na łopatki krótkością tego kodu (oczywiscie dla całkowicie dobrego poruszania trzeba by sprawdzić jeszcze kilka innych zależności, ale widzę, że kolega jest początkujący). if keyboard_check(vk_left) and place_free(x-4,y)//jezeli klawisz w lewo i wolne miejsce na x-4 { if keyboard_check(vk_ctrl) then x-=4 else x-=2; } ... //itd. analogincznie do fragmentu powyżej Na sam koniec niczym z zaciętej płyty przypominam o czytaniu Helpa do GameMakera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bucior Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Dobra spoko mi to w człowieku zadziałalo tylko że miałem wiecej if'ów, a jeśli chodzi o place_free(x+5,y) to jest ddobrze tak mi działa w mojim algorytmie platformowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 To ja was teraz rozłoże na łopatki krótkością tego kodu (oczywiscie dla całkowicie dobrego poruszania trzeba by sprawdzić jeszcze kilka innych zależności, ale widzę, że kolega jest początkujący). LOL - ten kod jest krótki, bo nie jest cały, ot co :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 A może tak: Robimy skrypt "ruch" if keyboard_check(argument0) and place_free(x argument1 4,y) { if keyboard_check(vk_ctrl) then x argument1 =4 else x argument1 =2; } W evencie Left: ruch(vk_left,-); W evencie Right: ruch(vk_right,+); Nie jestem pewien czy zadziała "argument1" ale może... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Września 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Dobra spoko mi to w człowieku zadziałalo tylko że miałem wiecej if'ów, a jeśli chodzi o place_free(x+5,y) to jest ddobrze tak mi działa w mojim algorytmie platformowym. <{POST_SNAPBACK}> a place_free(x=5,y) to co to za zapis ?? chyba place_free(x+5,y) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bucior Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 if place_free(x+2,y)&& keyboard_check(vk_left){ x+=2 } if place_free(x+5,y)&& (keyboard_check(vk_left)&& keyboard_check(vk_crtl)) { x+=5 } Gnysek a teraz może byc ?? Masz racje z tym place_free(x=5,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 19 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Dobra, dzięki za pomoc :) Będę się starał używać mniej emotikonów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 19 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Ale żaden z przykładów nie działa :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Ale żaden z przykładów nie działa :boxed: <{POST_SNAPBACK}> O rety! Po co marudzić, czy nie wystarczy poprośić Bigsharka o skołowanie przykładu? Czyżbyś nie znał słynnego powiedzenia: O KAŻDEJ PORZE BIGSHARK ZAWSZE WAM POMOŻE. Akurat tak się składa że kiedyś musiałem jednemu użytkownikowi coś takiego robić więc bardzo proszę. OTO PRZYKŁAD Mam nadzieję że doczekam się słowa Dzięuje. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 19 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Dzięki Bigshark Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się