Skocz do zawartości

Sprite strzały.


Lollus

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku w create strzały:

image_angle=direction;

 

Musisz pokombinować z zależnościami między;

- kątem wystrzelenia, że np.jeśli strzelasz do kursora to

direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

- szybkości , że gdy spadnie szybkość to wraz z nią

direction += x

, lub

direction -= x

w zależności od strony w którą leci .

 

Dyktowałem z głowy, więc jeśli są jakieś błędy to z góry sry. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grot strzały (i cała strzałą) musi być skierowana w prawą stronę, ponieważ domyślny kąt 0 w GM znajduje się maksymalnie po prawej. Orginy musisz ustawić na środek sprita

 

W Create

GML
gravity = 0.3

speed = 4

direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) //zakładając że strzał ma być w kierunku myszki

 

W Step

GML
image_angle = direction

 

To tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...