Lollus Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Jak zrobić, że gdy strzała z grawitacją jest wystrzelona z łuku (umiem) i chodzi mi o to, że będzie spadać grotem do dołu lub inaczej zgodnie z grawitacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Na początku w create strzały: image_angle=direction; Musisz pokombinować z zależnościami między; - kątem wystrzelenia, że np.jeśli strzelasz do kursora to direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) - szybkości , że gdy spadnie szybkość to wraz z nią direction += x , lub direction -= x w zależności od strony w którą leci . Dyktowałem z głowy, więc jeśli są jakieś błędy to z góry sry. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 grot strzały (i cała strzałą) musi być skierowana w prawą stronę, ponieważ domyślny kąt 0 w GM znajduje się maksymalnie po prawej. Orginy musisz ustawić na środek sprita W Create GML gravity = 0.3 speed = 4 direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) //zakładając że strzał ma być w kierunku myszki W Step GML image_angle = direction To tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się