Skocz do zawartości

Zablokowane Nowa Gierka


Oksit

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwny ten kod anie przypadkiem

 

w step daj

GML
image_angle=direction

a przy sktęcaniu w lewo:

GML
direction-=3

i w a prawo:

GML
direction-=3

(bądz na odwrót)

bez image_angle+3 po co to w ogóle jest ?

 

edit:A no i orginy nie zapomnij w spriće dać na center

 

 

wyskakuje mi :

FATAL ERROR in

action number 4

of Step Event

for object object6:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

direction+3 image_angle+3

 

at position 10: Assignment operator expected.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyskakuje mi :

FATAL ERROR in

action number 4

of Step Event

for object object6:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

direction+3 image_angle+3

 

at position 10: Assignment operator expected.

hmm widzę że błędów się czytać nie umie w steps masz "direction+3 image_angle+3" a gdzie znak „=” poza tym mój kod tak "direction+3 image_angle+3 "nie wygląda przyjrzyj się

a i mały błąd się wkradł przy skręcie ale tak to jest gdy się szybko pisze XP

jedne powinien być z „+” a drygi z „-”

 

a przy sktęcaniu w lewo:

GML
direction-=3

 

i w a prawo:

GML
direction+=3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chcesz troszkę bardziej realistyczną jazdę samochodem to to coś powinno ci pomóc

 

 

do przodu:

GML

if speed<=3

speed+=0.2

 

Do tyłu:

GML

if speed>=-1

speed-=0.3

 

steeps :

GML

image_angle = direction

if speed>0

speed-=0.1

else if speed<0

speed+=0.1

 

W Lewo:

GML
direction += speed

 

W Prawo:

GML
direction -= speed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w sprite samochodu i kliknij na "edit sprite". Następnie wybierz "Animation" i "Counter-Clockwise". W "degress" ma być 360, natomiast w "Number of frames" najlepiej, żeby było 120, 90, 72, 60 (lub inny dzielnik 360)... im większy dzielnik tym lepsza jakość animacji, ale może to zwiększyć rozmiar gry.

 

Kod samochodu

Step:

GML
image_single=direction/(tutaj należy wpisać liczbę 360 podzieloną przez "Number of frames"; w wypadku 120 będzie to 3, 90 -> 4, 72 -> 5 60 -> 6...)

Inne tak, jak wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...