LolikZabijaka Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 chyba dałem poprawę kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 i tak jest źle a co jak będzie chciał skręcić w inną stronę poza tym jak masz w steeps GML image_angle= direction to po jakiego grzyba w skręcie dajesz drugi raz image_angle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oksit Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Dziwny ten kod anie przypadkiem w step daj GML image_angle=direction a przy sktęcaniu w lewo: GML direction-=3 i w a prawo: GML direction-=3 (bądz na odwrót) bez image_angle+3 po co to w ogóle jest ? edit:A no i orginy nie zapomnij w spriće dać na center wyskakuje mi : FATAL ERROR in action number 4 of Step Event for object object6: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: direction+3 image_angle+3 at position 10: Assignment operator expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 wyskakuje mi : FATAL ERROR in action number 4 of Step Event for object object6: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: direction+3 image_angle+3 at position 10: Assignment operator expected. hmm widzę że błędów się czytać nie umie w steps masz "direction+3 image_angle+3" a gdzie znak „=” poza tym mój kod tak "direction+3 image_angle+3 "nie wygląda przyjrzyj się a i mały błąd się wkradł przy skręcie ale tak to jest gdy się szybko pisze XP jedne powinien być z „+” a drygi z „-” a przy sktęcaniu w lewo: GML direction-=3 i w a prawo: GML direction+=3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Jeszcze raz: Step: GML image_angle = direction Left: GML direction += 4; Right: GML direction -= 4; Up: GML speed = 4; A jeżeli to samochodówka, to możesz dać jeszcze: Down: GML speed = -2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 no dokładnie tak jak to opisał @Sirluki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zapomniałem jeszcze dodać: widziałem, że pytasz się o origina, to jest w sprite properties: I najlepiej by było, gdybyś w sprite samochodu ustawił go na center :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 A jeśli chcesz troszkę bardziej realistyczną jazdę samochodem to to coś powinno ci pomóc do przodu: GML if speed<=3 speed+=0.2 Do tyłu: GML if speed>=-1 speed-=0.3 steeps : GML image_angle = direction if speed>0 speed-=0.1 else if speed<0 speed+=0.1 W Lewo: GML direction += speed W Prawo: GML direction -= speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Rob wiecej takich gier jak ta, a czeka cie tylko placz i zgrzytanie zebow. kthxbai Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Po kiego wystawiacie takie gry na GMClanie? Ja nie zrobiłem nic ciekawego, nic tu nie umieściłem. Zrobię coś grywalnego - wstawię tutaj. Nie dawajcie nam waszych "pierwszych gier", bo nikt nie będzie w to grać :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oksit Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 ___________________________________________ image_angle: This variable is only available in the Pro Edition. niestety niemam wersji pro i niedziala :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Wejdź w sprite samochodu i kliknij na "edit sprite". Następnie wybierz "Animation" i "Counter-Clockwise". W "degress" ma być 360, natomiast w "Number of frames" najlepiej, żeby było 120, 90, 72, 60 (lub inny dzielnik 360)... im większy dzielnik tym lepsza jakość animacji, ale może to zwiększyć rozmiar gry. Kod samochodu Step: GML image_single=direction/(tutaj należy wpisać liczbę 360 podzieloną przez "Number of frames"; w wypadku 120 będzie to 3, 90 -> 4, 72 -> 5 60 -> 6...) Inne tak, jak wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi