Exigo Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Mam ciężki problem... otóż wszystko było w porządku ale nastał problem... bowiem mam obiekt ... ma on w create coś takiego: GML kolorek = make_color_rgb(random(255),random(255),random(255)) A w drawie: GML draw_sprite_ext(spr_enemy_glut,0,x,y,1,1,0,kolorek,1); Problem w tym że 'spr_enemy_glut' się nie animuje... ma w subimage wartość 0.. skoro z tego powodu animacja stoi, to co tam wpisać...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 po wpisaniu 0 w subimages wyświetla Ci tylko pierwszą klatkę animacji. wstaw tam liczbę klatek jaką masz gdzie pierwsza klatka to 0, czyli jak masz 5 klatek to wstaw 4. Powinno działać ;) (chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Głupoty gadasz... zmienna odpowiedzialna za aktualną klatkę to image_index, wstaw zamiast 0 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Lenin: Ekhm.... nie 'puszcza' animacji.. ale pokazuje klatkę którą wpisałem... więc problemu nadal nie rozwiązałem... :( Konrad: Heh... pokazuje pierwszą klatkę animacji... TYLKO... więc cyt."Głupoty gadasz..." :P Edit: Teraz idę spać... mam nadzieje że do jutra ktoś mi pomoże... liczę na was :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Konrad mój błąd, zawsze tak robię jak napisałeś a głupoty piszę przy pomaganiu ehhh :P Teraz idę spać... mam nadzieje że do jutra ktoś mi pomoże... liczę na was Konrad Ci już napisał poprawną odpowiedz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Wpisz -1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Ani... image_index, 0, 1, -1 ... nie działają.. jakieś inne propozycje? :( Myślałem że może by tak zrobić zmienną która zmieniała wy wartość co step o jedną liczbe... od 0 do 3 (ilość klatek)... i potem od nowa.. no i wpisać ją w ten nieszczęsny draw... jak myślicie, powinno działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Nie jestem pewien ale powinieneś nadać szybkość tej animacji. Czyli: GML image_speed = 0.8 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Zadeklarowałem to w create, dałem do draw - tak jak mówiłeś... no i niestety animacja stoi na piwerwszej klatce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syliush Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 a mam pytanie czy ty masz w jednym sprite animacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Dziwne mi działa. Ja mam w Create: GML kolorek = make_color_rgb(random(255),random(255),random(255)) a w draw: GML draw_sprite_ext(spr_enemy_glut,image_index,x,y,1,1,0,kolorek,1); image_speed = 0.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 No, dziwne.. bo mi nie działa... zapodam cały skrypt tego stwora.. : Oto on (prosto z show information): Information about object: obj_glut Sprite: spr_blok_glut Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: direction = 0; kolorek = make_color_rgb(random(255),random(255),random(255)) Step Event: execute code: if direction = 0 { speed = 1.5; } if direction = 180 { speed = 1.5; } Collision Event with object obj_blokada_lewa: execute code: direction = 0; Collision Event with object obj_blokada_prawa: execute code: direction = 180; Draw Event: execute code: draw_sprite_ext(spr_enemy_glut,image_index,x,y,1,1,0,kolorek,1); image_speed = 0.5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Przekopiowałem cały kod co podałeś i u mnie wszystko działa. :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Może jakiś inny obiekt powoduje zatrzymanie animacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Ahh... rozwiązałem problem... obiekt miał innego sprita, zmieniłem na spr_enemy_glut i działa... ciekawe czemu... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się