Skocz do zawartości

skrypt z relacją


Edee11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, używam GM od wczoraj i napotkałem 2 problemy, otóż chciałbym stworzyć poprzez GM v.6 symulator meczy z relacjami. Na waszym forum znalazłem temat 'manager online' w którym Valhalla (nie wiem czy dobrze napisałem) udostępnił swój projekt, a ja go troche przerobiłem na ligę polską. Problemy wyglądają następująco:

1) Chciałbym aby w tym symulatorze po rozegraniu meczu była jego relacja

2) Aby można było rozgrywać więcej niż 1 mecz oraz aby do wyboru było kto z kim gra, a nie przerabianie skryptu za każdym razem aby rozegrać 1 mecz.

Jeśli ktoś mógłby pomóc to dzięki wielkie :)

Plik: KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może całą grę ci zrobimy,co?

lepiej sie zajmij prostszymi rzeczami :D

 

Ale ok,coś napisze,bo bedzie,ze offtop <_<

 

1. Nie wiem o jakiego typu relację Ci chodzi?Np.zapisy kto faulował,kto strzelał bramki,itp.? :P

2. ale chcesz to w klockach czy w kodzie?;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak o to mi chodzi, kto faulował kto strzelał bramki

2. Chyba raczej w kodzie, ale mógłbyś sprostować wyraz w klockach ? bo za bardzo go nie rozumiem ;p A chodzi mi o to aby np. były 2 ramki obok siebie a w nich nazwy drużyn, a po wybraniu 2 drużyn przejść do rozgrywania meczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

A ostatnio była za to mała sprzeczka :mellow:

Wiem wiem Ranma ale muszę:

jak nie wiesz za bardzo co to klocki, to radzę Ci się nie brać za poważniejszy projekt. Poza tym nikt Ci nie napisze kodu ot tak, skoro niczego z tego nie zrozumiesz.

NAJWAŻNIEJSZE: Ten przykład ukazuje wynik względem umiejętności drużyny więc na tym praktycznie ciężko zrobić raport meczowy. Trzeba by było stworzyć od nowa silnik, albo ewentualnie losowe wyświetlanie tekstu zależne od wyniku, a trochę tej roboty z tym jest

I naprawdę dla Twojego dobra nie bierz się od razu za taki projekt, jeżeli praktycznie nic nie umiesz.

 

Ranma sorki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz użyć różnych funkcji losujących ( takie jak: random, choose ) oraz zaokrąglających ( takie jak: round, floor, ceil. Przydatne gdy używasz random )

Example:

CREATE:

GML
// Nazwy piłkarzy

pilkarze=3; // Liczba pilkarzy

pilkarz[0]="Piłkarz_1";

pilkarz[1]="Piłkarz_2";

pilkarz[2]="Piłkarz_3";

pilkarz[3]="Piłkarz_4";

 

// Relacje

relacje=4; // Liczba relacji

relacja[0]="strzelił gola!";

relacja[1]="dostał żółtą kartkę!";

relacja[2]="dostał czerwoną kartkę!";

relacja[3]="został zdjęty z boiska!";

relacja[4]="jajco! :D";

StrRelacje="";

 

DODANIE RELACJI:

GML
var rp, rr; // Zmienne tymczasowe

// Losowanie

rp=round(random(pilkarze));

rr=round(random(relacje));

// Dodanie do zmiennej tekstu relacji

StrRelacje+=pilkarz[rp]+' '+relacja[rr]+'#';

 

DRAW:

GML
draw_text(5,5,StrRelacje);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nikt ci nie jest w stanie bezpośrednio pomóc - skoro wziąłeś przykład i mocno przerobiłeś, to i tak nie znaczy że wiemy jak to jest zrobione. Inaczej robi się pociski w prostej gierce, a inaczej np. w Almorze z dość rozbudowanym silnikiem.

 

Po za tym - to takie banalne pytania że szok.

1. Co za problem wypisać tablicę napisów, i losować je?

2. Od czego są pętle?

3. (Pytanie o bramkę) To już zależy od silnika gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...