Edee11 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Witam, używam GM od wczoraj i napotkałem 2 problemy, otóż chciałbym stworzyć poprzez GM v.6 symulator meczy z relacjami. Na waszym forum znalazłem temat 'manager online' w którym Valhalla (nie wiem czy dobrze napisałem) udostępnił swój projekt, a ja go troche przerobiłem na ligę polską. Problemy wyglądają następująco: 1) Chciałbym aby w tym symulatorze po rozegraniu meczu była jego relacja 2) Aby można było rozgrywać więcej niż 1 mecz oraz aby do wyboru było kto z kim gra, a nie przerabianie skryptu za każdym razem aby rozegrać 1 mecz. Jeśli ktoś mógłby pomóc to dzięki wielkie :) Plik: KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 a może całą grę ci zrobimy,co? lepiej sie zajmij prostszymi rzeczami :D Ale ok,coś napisze,bo bedzie,ze offtop <_< 1. Nie wiem o jakiego typu relację Ci chodzi?Np.zapisy kto faulował,kto strzelał bramki,itp.? :P 2. ale chcesz to w klockach czy w kodzie?;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edee11 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 1. Tak o to mi chodzi, kto faulował kto strzelał bramki 2. Chyba raczej w kodzie, ale mógłbyś sprostować wyraz w klockach ? bo za bardzo go nie rozumiem ;p A chodzi mi o to aby np. były 2 ramki obok siebie a w nich nazwy drużyn, a po wybraniu 2 drużyn przejść do rozgrywania meczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 ...... A ostatnio była za to mała sprzeczka :mellow: Wiem wiem Ranma ale muszę: jak nie wiesz za bardzo co to klocki, to radzę Ci się nie brać za poważniejszy projekt. Poza tym nikt Ci nie napisze kodu ot tak, skoro niczego z tego nie zrozumiesz. NAJWAŻNIEJSZE: Ten przykład ukazuje wynik względem umiejętności drużyny więc na tym praktycznie ciężko zrobić raport meczowy. Trzeba by było stworzyć od nowa silnik, albo ewentualnie losowe wyświetlanie tekstu zależne od wyniku, a trochę tej roboty z tym jest I naprawdę dla Twojego dobra nie bierz się od razu za taki projekt, jeżeli praktycznie nic nie umiesz. Ranma sorki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edee11 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 A chociaż da się coś zrobić z tym aby było widać kto zdobył bramkę ? P.S. mógłbyś dać jakiś tutorial/poradnik do GM'a ? w którym jest coś na temat skryptów itp ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Tak wszystko jest na tej stronie... wystarczy się rozejrzeć :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Możesz użyć różnych funkcji losujących ( takie jak: random, choose ) oraz zaokrąglających ( takie jak: round, floor, ceil. Przydatne gdy używasz random ) Example: CREATE: GML // Nazwy piłkarzy pilkarze=3; // Liczba pilkarzy pilkarz[0]="Piłkarz_1"; pilkarz[1]="Piłkarz_2"; pilkarz[2]="Piłkarz_3"; pilkarz[3]="Piłkarz_4"; // Relacje relacje=4; // Liczba relacji relacja[0]="strzelił gola!"; relacja[1]="dostał żółtą kartkę!"; relacja[2]="dostał czerwoną kartkę!"; relacja[3]="został zdjęty z boiska!"; relacja[4]="jajco! :D"; StrRelacje=""; DODANIE RELACJI: GML var rp, rr; // Zmienne tymczasowe // Losowanie rp=round(random(pilkarze)); rr=round(random(relacje)); // Dodanie do zmiennej tekstu relacji StrRelacje+=pilkarz[rp]+' '+relacja[rr]+'#'; DRAW: GML draw_text(5,5,StrRelacje); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Przede wszystkim nikt ci nie jest w stanie bezpośrednio pomóc - skoro wziąłeś przykład i mocno przerobiłeś, to i tak nie znaczy że wiemy jak to jest zrobione. Inaczej robi się pociski w prostej gierce, a inaczej np. w Almorze z dość rozbudowanym silnikiem. Po za tym - to takie banalne pytania że szok. 1. Co za problem wypisać tablicę napisów, i losować je? 2. Od czego są pętle? 3. (Pytanie o bramkę) To już zależy od silnika gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się