MisieK-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Witam mam mały problem bo mam cos takiego ze jezeli wypuszcze czar to trzesie sie view, ale nie dziala to gdy mam ustawione zeby view podążał za bohaterem, oto jakie mam kody: Step Czaru: GML if distance_to_object(maska_pion)>=0 { shake_active(4); } else { shake_normal(); } // if distance_to_object(maska_dzwi)>=0 { shake_active(4); } else { shake_normal(); } // if distance_to_object(maska_poziom)>=0 { shake_active(4); } else { shake_normal(); } SKRYPTY: shake_active: GML view_enabled=true xx=-argument0+random(argument0*2); yy=-argument0+random(argument0*2); view_xview=xx view_yview=yy shake_normal: GML view_xview=0 view_yview=0 Poprawi mi to ktos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 to wyłącz podążanie za obiektem: GML view_object[0]=-1; a potem ponownie włącz GML view_object[0]=obiekt; Co prawda nie jest to wolne od nieporządanych działań, ale tak będzie najszybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Bo wtedy gdy łazi za bohaterem to przecież ma x i y bohatera. Podczas czaru wyłącz podążanie za hero a potem je z powrotem włącz. Edit: Równo z Gnyskiem, hehe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 No to zrobilem tak w skrypcie shake_active dałem GML view_object[0]=-1; a w shake_normal GML view_object[0]=Obj_Hero; no tylko ze sie nie wylancza, ale to ptrzez to ze nie mam destroy przy kontakcie z krawedzia room'a dzieki ;) EDIT: nie no jesdnak nie jest dobrze, jak zrobic zeby przy kolizji z krawedzia czar sie niszczyl, prubowalem tak: event INTERSECT BOUNDARY i poprostu GML instance_destroy(); A dalej jak przesunie sie view i wypuszcze czar to view przeskakuje mi to lewego gornego rogu (poczatkowego miejsca viewa) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się