Skocz do zawartości

Promlem z trzesieniem view'a i podązaniem


MisieK-GM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mały problem bo mam cos takiego ze jezeli wypuszcze czar to trzesie sie view, ale nie dziala to gdy mam ustawione zeby view podążał za bohaterem, oto jakie mam kody:

 

Step Czaru:

GML
if distance_to_object(maska_pion)>=0

{

shake_active(4);

}

else

{

shake_normal();

}

 

//

if distance_to_object(maska_dzwi)>=0

{

shake_active(4);

}

else

{

shake_normal();

}

 

//

if distance_to_object(maska_poziom)>=0

{

shake_active(4);

}

else

{

shake_normal();

}

 

SKRYPTY:

 

shake_active:

GML
view_enabled=true

xx=-argument0+random(argument0*2);

yy=-argument0+random(argument0*2);

view_xview=xx

view_yview=yy

 

shake_normal:

GML
view_xview=0

view_yview=0

 

Poprawi mi to ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

to wyłącz podążanie za obiektem:

GML
view_object[0]=-1;

a potem ponownie włącz

GML
view_object[0]=obiekt;

Co prawda nie jest to wolne od nieporządanych działań, ale tak będzie najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zrobilem tak w skrypcie shake_active dałem

GML
view_object[0]=-1;

 

a w shake_normal

GML
view_object[0]=Obj_Hero;

no tylko ze sie nie wylancza, ale to ptrzez to ze nie mam destroy przy kontakcie z krawedzia room'a dzieki ;)

 

EDIT:

nie no jesdnak nie jest dobrze, jak zrobic zeby przy kolizji z krawedzia czar sie niszczyl, prubowalem tak: event INTERSECT BOUNDARY i poprostu

GML
instance_destroy();

 

A dalej jak przesunie sie view i wypuszcze czar to view przeskakuje mi to lewego gornego rogu (poczatkowego miejsca viewa) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...