Sirluki Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Czesc, mam kolejne pytanie. Czy da się zapisać jakoś zmienną w cudzysłowiu? Potrzebne mi to do: GML czcionka = font_add('zmienna',100,0,0,0,255) i właśnie nie wiem, jak się za to zabrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hix Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 A o co ci te cudzyslowy zmienna sie pisze bez chyba :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 A o co ci te cudzyslowy zmienna sie pisze bez chyba :D Niestety muszą być, wtedy sprawa byłaby prosta :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hix Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 To nie wiem za trudne sprawy jak dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 czcionka = font_add('"' + zmienna + '"',100,0,0,0,255) o to chodzi ? chyba do końca nie czaję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 string(zmienna)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Żaden ze sposobów nie działa. Ze string(zmienna) próbowałem wcześniej. Chodzi mi o coś takiego: Create: GML { Definitions(); SetFontBoxCol(c_red); FontBox(); var i; nazwa = GetFontBoxFont() rozmiar = GetFontBox(0) kolor = GetFontBox(1) czcionka = font_add('Arial Black',rozmiar,0,0,0,255) } Draw: GML draw_set_font(czcionka) draw_set_color(kolor) draw_text(x,y,"Próbka") W miejscu Arial Black powinna być zmienna "nazwa", żeby wyświetlało wybraną czcionkę. Dla ułateiwnia jeszcze dodam, że korzystam z przykładu, do którego to Snake podał mi link (ten). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 czcionka = font_add(nawza,rozmiar,0,0,0,255) wyjęte z mojego progsa: GML font_delete(global.font) // kasuje stary font font = GetFontBoxFont() // pobiera nazwę wybranego fonta if ( font = '' ) exit size = GetFontBox(0) // rozmiar global.color = GetFontBox(1) // kolor blod = GetFontBox(2) // pogrubienie italic = GetFontBox(3) // italic ??;/ global.font = font_add(font,size,blod,italic,0,255) // dodaje font Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 czcionka = font_add(nawza,rozmiar,0,0,0,255) Nie uwieżysz, ale robiłem tak wcześniej i nie działało :mellow: Musiałem zrobić literówkę w którymś z kodów :huh: Oczywiście teraz jest wszystko ok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 a co robisz za projekt? może Ci podrzucę mój program? - dodawanie jakiegoś tam tekstu na jakąś tam fote :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 a co robisz za projekt? może Ci podrzucę mój program? - dodawanie jakiegoś tam tekstu na jakąś tam fote :P Mam w sygnaturce :) Program będzie służył do dodawania znaków wodnych i innych zabezpieczeń na zdjęciach. Początkowo chciałem zrobić mały programik na własne potrzeby, ale póxniej przekształcił się w całkiem poważny projekt :) Jak uważasz, w zasadzie to Twój program, chyba działa na tej samej zasadzie co mój :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 z góry polecam zapis za pomocą sufraców :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 z góry polecam zapis za pomocą sufraców :P Eee, tak nie umiem, zresztą - wogóle nie kumam surface'ow :) Zrobiłem to za pomocą screen_save_part(), ładny efekt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 przecież to ssie. a surface nawet nie musisz rysować. Po prostu go stwórz, narysuj na nim obiekty i zapisz do pliku. może wsadzę ten programik jako przykład na forum, może komuś się przyda ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się