Platyna Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Potrzebuje pomocy z alarmem w GM. A więc zrobiłem że podczas kolizji jednego obiektu z obiektem innym zaczyna się odliczanie alarmu ( alarm[0]=30 ) no ale mam taki problem że gdy po kolizji tych objektów szybko stanie się kolizja następnych takich objektów zanim tamten alarm się skończył to ten drugi alarm nie zaczyna się odliczać. Pomógł by mi chyba skrypt mówiący: "jeśli alarm 0 trwa..." (if (alarm0=właśnie jest odliczany)). Ale nie wiem czy jest taki if. MOże ktoś ma też inne pomysły jak sobie z tym poradzić. :( Pomóżcie człowiekowi w potrzebie!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bucior Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Creat'e: alarm=0 odliczanie_alarm=0 Collision if alram=0{(alarm+=30)&&(odliczanie_alarm=1)} if alarm=30{alarm-=1} if odliczanie_alarm=1{!alarm+=30} if alarm=0{odliczanie_alarm=0} Powinno byc good :) Edit by gnysek: moim zdaniem to tu sa błędy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Września 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 aby sprawdzić czy alarm jest właśnie obliczany wystarczy proste zapyyanie: if alarm[0]>-1 Aby do tego dojść wystarczy dać alarm w draw i wtedy zauważysz, że kazdy laram dąży do wartości -1. Jeżeli spadnie poniżej zera, przestaje się odliczać i wykonuje swoją akcję, oraz ustawia się na -1. Dlatego gdy jest wiekszy od -1 oznacza to, że jeszcze się odlicza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 A ja kombinowałem jakoś tak jak napisał gnysek ale ja myślałem że alarm dąży do wartości takiej jak ustawiono a nie do minusa i dlatego źle miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 TO NIE DZIAŁA!!! Pomocy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bucior Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Sorka nie jestem moderatorem ale nie pisz postów obok siebie jest coś takiego jak "EDIT" :) Sorka ja CI niestety nie pomoge chociaż wiem o co chodzi ale nie wiem jak CI to napisac sorka :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 No spróbuj chociarz napisać to :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=1038&hl=alarm Istnieje coś takiego jak "Szukaj" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 W odpowiedzi gnyska jest mala niscislosc... chociaz tok rozumiwania jest prawidlowy :-) Jeśli alarm jest odliczany to jego wartosc jest > 0. Znając ten fakt mozemy napisac instrukcję warunkową ktora to sprawdzi. if (alarm[0]<=0) // jesli alarm nie jest w trakcie odliczania { alarm[0] = 30; // nadaj mu nową wartosc } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2005 Nic z tych odpowiedzi nie działa !! POMOCY!! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 10 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2005 W create stwórz wartość (Nazwijmy ją roboczo "timer"). ma się równać zero. W stepie: if timer>0{timer+=1} if timer>x {niech się dzieje co ma siędziać kiedy skończy się odliczanie} //Pod X podstaw jakaś wartość(Nie wiem ile stepów to jeden Alarm, nigdy z tego nie korzystałem) naprzykład 100 w zdarzeniu kolizji daj : if timer=0{timer=1} To prawie napewno zadziała. A jeżeli powiesz że nie działa, to sprawdź czy wszystko dobrze napisałeś. Dwa razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2005 Albo ja nie kapuje tego kodu albo ty źle zrozumiałeś mój problem, bo ja chce zdarzenie (lub skrypt) który mówi "jeśli alarm 0 jest w trakcie odliczania uruchom odliczanie alarmu 1 if (alarm 0 jest odliczany) { alarm[1]=30 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2005 Create alarm[0]=10; Alarm 0 //Twoja akcja alarm[0]=10; An if statement has the form if (<expression>) <statement> or if (<expression>) <statement> else <statement> The statement can also be a block. The expression will be evaluated. If the (rounded) value is <=0 (false) the statement after else is executed, otherwise (true) the other statement is executed. It is a good habit to always put curly brackets around the statements in the if statement. So best use if (<expression>) { <statement> } else { <statement> } Example The following program moves the object toward the middle of the screen. { if (x<200) {x += 4} else {x -= 4}; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Przydało by się wyjaśnienie każdej linijki tego niebieskiego kodu bo ja jestem cienki bolek Tymon (polskie wyjaśnienie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 No co Ty mi bedziesz mowil ze moj kod nie dziala... masz tu przykład Przykład Ten przyklad jest odpowiedzią na 1 post tego tematu. Pozniej stopniowo zmienialo sie to czego chcesz ( uwielbiam ludzi ktorzy nie potrafią zadac pytania ;) ) Natomiast to : Albo ja nie kapuje tego kodu albo ty źle zrozumiałeś mój problem, bo ja chce zdarzenie (lub skrypt) który mówi "jeśli alarm 0 jest w trakcie odliczania uruchom odliczanie alarmu 1 Jest wynikiem nieprawidłowego toku rozumowania :-) Nie ma sensu zastepowac alarmu[0] alarmem [1]. Dlaczego ? Wystarczy ze zderzenia bedą na tyle czeste zeby alarm[0] nadal sie odliczal wtedy alarm[1] bedzie sie zwiekszal nawet wtedy kiedy nie zdązy sie odliczyc jego poprzednia wersja. ( Innymi slowy uzyskasz ten sam problem z ktorym zaczales tylko tym razem na alarmie[1] ) Nie ma sensu tego zageszczac bo ilosc alarmow jest skonczona a czestotliwosc zderzen nie :thumbsup: Pomysl nad alternatywnym rozwiazaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Wcale tak nie bedzie z alarmem 1 bo wtedy już alarm 0 się skończy i znów on bedzie się odliczał więc zawsze naraz będą odliczane najwięcej 2 alarmy bo zderzenbia nie są aż tak bardzo częste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woozie Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 *:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się