MiChAl200 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Jak zrobić żeby np.Jesteś w poziomie pierwszym i gdy przegrasz przechodzisz do roomu Przegrałeś. Gdy klikniesz jakiś klawisz to przechodzisz spowrotem do poziomu pierwszego. (to mam ustawione) Ale gdy jesteś w poziomie drugi i gdy przegrasz to idziesz do tego samego roomu, ale jak klikam znowu obojętny przycisk to idę do spowrotem do poziomu 1. CZyli jak mam zrobić żeby było tak: Poziom 1- przegram go idę do: -> PRZEGRAŁEŚ. klikasz jakiś przycisk -> idziesz spowrotem do poziomu 1 Wygrasz go -> idziesz do poziomu 2 -> przegrasz Poziom 2 -> idziesz do PRZEGRAŁEŚ -> klikasz jakiś przycisk i idziesz spowrotem do poziomu2. CZyli mój problem jest taki żę chciałbym zrobić tak żeby po wciśnięciu obojętnego przycisku przeszło się do roomu w którym OSTATNIO BYŁEM, a nie który jest ZA NIM. CZy tak się da? Jeżeli tak to jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 GML if room=poziom1 { //przejście do danego roomu } i tak za każdym razem, dalej będzie if room=poziom2 itd itd. ;) EDIT: Pomyliło mi się teraz skumałem o co chodzi. przy kliknięciu tego przycisku dajesz: GML room_goto_next() a w evencie destroy (albo tam gdzie umiera, nie wiem jak tam masz) dajesz: GML room_goto(przegrales) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Ale jak mam room Przegrałeś to gdy wciśnie się jakiś klawisz to przejdzie się albo do poziomu1 albo do 2, a ja chcę że jak jesteś w roomie Przegrałeś to po wciśnięciu jakiegoś klawisza to przechodzi się do OSTATNIEGO roomu w którym byłeś. A nie do jednego wybranego i nie poprzedniego tylko OSTANIEGO odwiedzanego. DA się? odwołuje to co powiedziałem. tz odwołuje ten post EDIT: i nic nie trzeba dopisywać w kodach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 room_goto_previous() Go to the previous room.I wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 aha o to chodzi. Kiedyś też zakładałem podobny temat. Zrób albo ze zmiennymi globalnymi czyli np. zrób sobie zmienna global.rum=0 dalej w evencie destroy daj: if room=poziom1 then global.rum=1; if room=poziom2 then global.rum=2; I w roomie przegrałeś w tej akcji przejścia do poprzedniego rooma daj: if global.rum=1 then room_goto(poziom1) itd itd. @DARK źle, to go wróci do poprzedniego rooma którego ma ustawionego w edycji roomów, a nie do ostatniego rooma w którym grał :P (nie wiem jak to wytłumaczyć) EDIT:Jest jeszcze funkcja room_last ale nie wiem jak ona działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ale tą zmienną jak mam zrobić? Wziąć nowy object i w create wpisać kod global.rum=0 czyli zmienna global.rum jest równa 0? aha bo last to znaczy ostatni. czyli room_last to musi być to. SAm coś spróbuje zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 właduj to do jakiego obiektu tylko chcesz. nie musisz tworzyc nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 W create obj_control (Wstaw go tylko w pierwszym room'ie): GML global.poz=room0 gdy przegrasz: (Czyli tam gdzie masz przejście do pokoju po przegraniu) GML global.poz=room w przejściu z pokoju przegranych (że tak to nazwe) czyli przy wracaniu: GML room_goto(global.poz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Kurde, mówiłem, że dzisiaj jestem przymulony. =[ W Cration Code każdego rooma z poziomem daj: GML global.lastroom = room;Potem w akcji wciśnięcia klawisza w roomie Przegrałeś:GML room_goto(global.lastroom); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 dzięx!! EDIT: ale coś piszę że zła zmienna: lastroom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się