Skocz do zawartości

Przejśćie do poprzedniego poziomu


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić żeby np.Jesteś w poziomie pierwszym i gdy przegrasz przechodzisz do roomu Przegrałeś. Gdy klikniesz jakiś klawisz to przechodzisz spowrotem do poziomu pierwszego. (to mam ustawione) Ale gdy jesteś w poziomie drugi i gdy przegrasz to idziesz do tego samego roomu, ale jak klikam znowu obojętny przycisk to idę do spowrotem do poziomu 1. CZyli jak mam zrobić żeby było tak: Poziom 1- przegram go idę do: -> PRZEGRAŁEŚ. klikasz jakiś przycisk -> idziesz spowrotem do poziomu 1 Wygrasz go -> idziesz do poziomu 2 -> przegrasz Poziom 2 -> idziesz do PRZEGRAŁEŚ -> klikasz jakiś przycisk i idziesz spowrotem do poziomu2.

CZyli mój problem jest taki żę chciałbym zrobić tak żeby po wciśnięciu obojętnego przycisku przeszło się do roomu w którym OSTATNIO BYŁEM, a nie który jest ZA NIM. CZy tak się da? Jeżeli tak to jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if room=poziom1 {

//przejście do danego roomu

}

i tak za każdym razem, dalej będzie if room=poziom2 itd itd. ;)

EDIT:

Pomyliło mi się teraz skumałem o co chodzi.

przy kliknięciu tego przycisku dajesz:

GML
room_goto_next()

a w evencie destroy (albo tam gdzie umiera, nie wiem jak tam masz) dajesz:

GML
room_goto(przegrales)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak mam room Przegrałeś to gdy wciśnie się jakiś klawisz to przejdzie się albo do poziomu1 albo do 2, a ja chcę że jak jesteś w roomie Przegrałeś to po wciśnięciu jakiegoś klawisza to przechodzi się do OSTATNIEGO roomu w którym byłeś. A nie do jednego wybranego i nie poprzedniego tylko OSTANIEGO odwiedzanego. DA się?

 

odwołuje to co powiedziałem.

 

tz odwołuje ten post

 

EDIT:

i nic nie trzeba dopisywać w kodach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha o to chodzi. Kiedyś też zakładałem podobny temat.

Zrób albo ze zmiennymi globalnymi czyli np. zrób sobie zmienna global.rum=0

dalej w evencie destroy daj:

if room=poziom1 then global.rum=1;

if room=poziom2 then global.rum=2;

I w roomie przegrałeś w tej akcji przejścia do poprzedniego rooma daj:

if global.rum=1 then room_goto(poziom1)

itd itd.

 

@DARK

źle, to go wróci do poprzedniego rooma którego ma ustawionego w edycji roomów, a nie do ostatniego rooma w którym grał :P (nie wiem jak to wytłumaczyć)

EDIT:Jest jeszcze funkcja room_last ale nie wiem jak ona działa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create obj_control (Wstaw go tylko w pierwszym room'ie):

GML
global.poz=room0

gdy przegrasz: (Czyli tam gdzie masz przejście do pokoju po przegraniu)

GML
global.poz=room

w przejściu z pokoju przegranych (że tak to nazwe) czyli przy wracaniu:

GML
room_goto(global.poz)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...