Skocz do zawartości

energia u bohatera i przeciwnika


Rekomendowane odpowiedzi

odpowiadam na pytanie: tak :boxed:

 

edit:

 

w obj_gracz, w create dajesz zmienną np:

 

energia = 100

 

a w obj_przeciwnik w create tak samo

 

energia = 100 (a jak chcesz mniej to np. 50 czy tam ile chcesz)

 

i wszystko

 

mozesz zrobić też że np.

 

energia_max = 100

energia_obecna = 100

 

tak sie robi jak chcesz zrobic np. regenerujaca sie energie pozniej. a co do akcji na tych zmiennych to trzeba adresować np. obj_gracz.energia czy tez obj_przeciwnik.energia itd. np. jak chcesz zeby Ci napisalo wartosc nad bohaterem ile ma energii i w wielu innych przypadkach ;] nie wiemczy Ci o to chodzilo ? :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zycie herosa ustawiasz tak samo jak potwora. strzelanie już Ci w innym temacie podawałem a z tym zabieraniem życia to daj u potwora w evencie kolizji z pociskiem:

GML
zycie-=10 // gdzie 10 oznacza ilość zabieranego życia

i w stepie potworka:

GML
if zycie<=0 then instance_destroy()

BTW tutaj masz ciekawu link dla Ciebie: https://forum.gmclan.org/index.php?act=Search&f=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if zycie<=0 then instance_destroy() czy jak jest napis zycie to to mam zostawić czy zamiast tego napisać health?

 

bo jak przepisuję dokładnie kod to jest błąd

___________________________________________

ERROR in

action number 2

of Step Event

for object ON:

 

Error in code at line 1:

if zycie<=0 then instance_destroy()

 

at position 4: Unknown variable zycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak: Mam kod co pozwala mieć pasek energi nad głową bohatera i potwora. To był taki kod:

draw_healthbar(x-12,y-5,x+35,y-10,health,c_gray,c_red,c_green,0,1,1)

draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y) wpisałem to w draw. Tak samo zrobiłem to u bohatera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create potwora napisz:

energia=100 //100 oznacza ilość życia potworka

w kolizji (tą kolizje daj w potworku)z pociskiem który wypuszcza bohater napisz:

energia-=10 //10 tyle ile ma odiąć potworkowi w kolizji z pociskiem

żeby potwór zginął przy określonej ilości energii napisz tak:

if energia<=0 then instance_destroy()

A jeżeli nadal nie zakapujesz to zrobię ci przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa obiekty nie mogą korzystać z 'health' to jest zmienna wbudowana w Gm-a. i health może odpowiadać tylko za jeden obiekt

W drawie potworka daj:

GML
draw_healthbar(x-12,y-5,x+35,y-10,zycie,c_gray,c_red,c_green,0,1,1)

draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y)

Tylko najpierw w create daj to

GML
zycie=100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gmclan.org/up3106_12_zycie.html

Masz... tylko że to jest na GM7.

Tylko że później w create herosa dodaj jeszcze np.

GML
health=100

Żeby ustawić ilość życia herosa bo zapomniałem o tym.

Btw to ten przykład zrobiłem dokładnie tak, jak wcześniej Ci pisałem i jakoś działa :huh: :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...