MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Czy można zrobić, że bohater ma osobną energie i przeciwnik ma osobną energie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 odpowiadam na pytanie: tak :boxed: edit: w obj_gracz, w create dajesz zmienną np: energia = 100 a w obj_przeciwnik w create tak samo energia = 100 (a jak chcesz mniej to np. 50 czy tam ile chcesz) i wszystko mozesz zrobić też że np. energia_max = 100 energia_obecna = 100 tak sie robi jak chcesz zrobic np. regenerujaca sie energie pozniej. a co do akcji na tych zmiennych to trzeba adresować np. obj_gracz.energia czy tez obj_przeciwnik.energia itd. np. jak chcesz zeby Ci napisalo wartosc nad bohaterem ile ma energii i w wielu innych przypadkach ;] nie wiemczy Ci o to chodzilo ? :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 tzw. zmienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 2 pytanie : JAK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 https://gmclan.org/index.php?czytajart=30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 eltix: daj sobie spokój lepiej.... TOPIC: W create potworka dajesz GML zycie=100 i już masz życie a potem odnośisz się tylko do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 a jak zrobić akcje żeby np. bohater ma 100 życia, potwór też ma 100 życia. Co zrobić żeby np. klikasz spacje i leci pocisk a ten pocik gdy wleci na wroga to TYLKO niemu się zmniejszyła energia, a mi nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 zycie herosa ustawiasz tak samo jak potwora. strzelanie już Ci w innym temacie podawałem a z tym zabieraniem życia to daj u potwora w evencie kolizji z pociskiem: GML zycie-=10 // gdzie 10 oznacza ilość zabieranego życia i w stepie potworka: GML if zycie<=0 then instance_destroy() BTW tutaj masz ciekawu link dla Ciebie: https://forum.gmclan.org/index.php?act=Search&f= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 ale gdy zrobiłem tak to przy strzale do potwora, także ja traciłem energie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Napewno tak nie zrobiłeś bo to jest dobrze. Sprawdź sobie dokładnie swój kod i mój i zobaczysz co jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 if zycie<=0 then instance_destroy() czy jak jest napis zycie to to mam zostawić czy zamiast tego napisać health? bo jak przepisuję dokładnie kod to jest błąd ___________________________________________ ERROR in action number 2 of Step Event for object ON: Error in code at line 1: if zycie<=0 then instance_destroy() at position 4: Unknown variable zycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 jak okresliles zycie w create? to tak tutaj napisz. edit: jak tam masz health to tutaj tez musisz miec health Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 A zadeklarowanie zmiennej zycie w create? GML zycie=100 Podałem Ci parę postów wcześniej..... ludzie myślcie troche Eltix: Nie myl mu. To co on teraz robi to jest potworek jakiś, a health to pewnie ma w herosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Ja zrobiłem tak: Mam kod co pozwala mieć pasek energi nad głową bohatera i potwora. To był taki kod: draw_healthbar(x-12,y-5,x+35,y-10,health,c_gray,c_red,c_green,0,1,1) draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y) wpisałem to w draw. Tak samo zrobiłem to u bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syliush Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 w create potwora napisz: energia=100 //100 oznacza ilość życia potworka w kolizji (tą kolizje daj w potworku)z pociskiem który wypuszcza bohater napisz: energia-=10 //10 tyle ile ma odiąć potworkowi w kolizji z pociskiem żeby potwór zginął przy określonej ilości energii napisz tak: if energia<=0 then instance_destroy() A jeżeli nadal nie zakapujesz to zrobię ci przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Dwa obiekty nie mogą korzystać z 'health' to jest zmienna wbudowana w Gm-a. i health może odpowiadać tylko za jeden obiekt W drawie potworka daj: GML draw_healthbar(x-12,y-5,x+35,y-10,zycie,c_gray,c_red,c_green,0,1,1) draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y) Tylko najpierw w create daj to GML zycie=100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Syliusz to możesz zrobić mi przykład? Nie wiem... bo chciałbym dokładnie zobaczyć jak ma to wyglądać. ale żeby był też bohater, który ma oddzielną energie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Do czego Ci przykład? wszystko już masz podane, wystarczy że to wkleisz jak Ci podałem i musi być dobrze :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 lenin dobry to był przykład, potwór zniknął po paru strzałach ale pasek jego energii nie spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syliush Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Spróbuje zrobić choć jestem teraz trochę zajęty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 http://www.gmclan.org/up3106_12_zycie.html Masz... tylko że to jest na GM7. Tylko że później w create herosa dodaj jeszcze np. GML health=100 Żeby ustawić ilość życia herosa bo zapomniałem o tym. Btw to ten przykład zrobiłem dokładnie tak, jak wcześniej Ci pisałem i jakoś działa :huh: :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syliush Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Kurcze lenin mnie uprzedził a już miałem dać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 zrobiłem to co mówiłeś lenin, zobaczyłęm przykład kierowałem się nim i znów nie działa . Może dam ci mój projekt i spróbujesz mi to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Wrzuć na uploadera i wyślij mi linka na PW to zobaczymy co da się zrobić ;) Albo obojętnie gdzie wrzuć tylko nie na rapida Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 http://www.gamemaker.pl/up4047_12__o_nierze.html To jest link jak się uda to prześlij mi go gotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 http://www.gmclan.org/up3106_12__o_nierze.html Błąd miałeś w drawie ON bo zamiast zycie miałeśhealth ale już jest dobrze. Dodatkowo ustawiłem Ci w create herosa health na 100. I już nie kombinuj narazie z tymi drawami bo już masz dobrze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Dzięks!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się