Skocz do zawartości

Zablokowane Co zrobić żeby nie atakować czarami przez ściany?


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę single player rpg. Mam taki problem, że chcę aby nie dało się przez ściany atakować czarami. Gra jest top-down(w sumie też lekki rzut). Czary wybieramy z menu i klikając myszą na ekranie gdzieś atakujemy nimi. Chcę by można było atakować tylko te potwory, które znajdują się nie daleko gracza. Należy pamiętać, że czasami będą to mury dziwnie ułożone. A czar ma trafiać wtedy gdy postać jest ustawiona do potwora w odpowiedni sposób.. Głupio wygląda jak postać stoi w jednym pomieszczeniu i zabija potwory z drugiego..

 

Ma ktoś pomysł? :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiektowi czaru daj maske kulki i ustaw w kolizji ze sciana instance_destroy()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czary to obiekty. Klikasz i pociskasz explo xD Ale to nie o to chodzi. W miejscu kliknięcia pojawia się czar. A musi być jakoś wykrywane gdzie się klika. Tak żeby w innym pomieszczeniu nie dało się go użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumam :)

GML
If!(collision_line(x,y,mouse_x,mouse_y,obj_wall,true,true))

{

/* tworzenie czaru */

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znacie się... Po skopiowaniu kodu i wklejeniu go do swojej gry, na jego początku pojawiło się zapewne tajemnicze "ę", "ą" lub inny polski znak. Wykasuj go, włącz grę, pojawi się błąd, znów wykasuj i powinno zadziałać :)

 

Ostatnio tak miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...