Paqoo Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Tworzę single player rpg. Mam taki problem, że chcę aby nie dało się przez ściany atakować czarami. Gra jest top-down(w sumie też lekki rzut). Czary wybieramy z menu i klikając myszą na ekranie gdzieś atakujemy nimi. Chcę by można było atakować tylko te potwory, które znajdują się nie daleko gracza. Należy pamiętać, że czasami będą to mury dziwnie ułożone. A czar ma trafiać wtedy gdy postać jest ustawiona do potwora w odpowiedni sposób.. Głupio wygląda jak postać stoi w jednym pomieszczeniu i zabija potwory z drugiego.. Ma ktoś pomysł? :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 obiektowi czaru daj maske kulki i ustaw w kolizji ze sciana instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 A te czary czym są? sprity czy co? A nie idzie ze zniknięciem/zniszczeniem przy kolizji ze ścianą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Te czary to obiekty. Klikasz i pociskasz explo xD Ale to nie o to chodzi. W miejscu kliknięcia pojawia się czar. A musi być jakoś wykrywane gdzie się klika. Tak żeby w innym pomieszczeniu nie dało się go użyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 kumam :) GML If!(collision_line(x,y,mouse_x,mouse_y,obj_wall,true,true)) { /* tworzenie czaru */ } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 O właśnie o to mi chodziło!!! Jesteś ogarnięty :D Dziękuję! Tylko wyskakuje mi, że na pozycji 5 jest nieznany znak. W każdym razie jakoś inaczej się to zaprzecza.. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 If z małej literki i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Chyba to nie ma znaczenia. Może na GM 6.1 nie działa?? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 wielkość liter MA znaczenie. również nie można używać polskich znaków i spacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Nie znacie się... Po skopiowaniu kodu i wklejeniu go do swojej gry, na jego początku pojawiło się zapewne tajemnicze "ę", "ą" lub inny polski znak. Wykasuj go, włącz grę, pojawi się błąd, znów wykasuj i powinno zadziałać :) Ostatnio tak miałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 ja mam tak tylko przy kopiowaniu z helpa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 LOL ale zgrzane. Za 1 razem jak zmieniłem If na małe to wyskoczył bug. Musiałem odpalić Code drugi raz i zatwierdzić! Paranoidalne symptomy! Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi