mcguyver Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 jak wyżej... chodzi o to żeby co 2 sekundy pojawiał się na ekranie losowy obiekt ale potem nie może się już powtórzyć - kombinowałem jak mogłem ale za każdym razem niepożądany efekt :( aha i jak już pokażą się wszystkie obiekty (jest ich ok. 70) to żeby wyświetlił się komunikat... proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 a może listy? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcguyver Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Mogę prosić o jakiś schemat? próbowałem już na tyle sposobów i nadal nic z tego... Najczęściej po prostu losowało jak ze zwykłego choose... No ale przecież nie o to chodzi :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Pętla for w której jest warunek sprawdzania? tzn. sprawdza czy istnieje już taki obiekt i jeśli nie istnieje to go robi ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcguyver Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Hm... próbowałem tak na początku ;) całkiem możliwe że wdarł mi się tam jakiś błąd spróbuję jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcguyver Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Problem rozwiązany;) błąd polegał na tym że użyłem złej funkcji - zamiast instance_exists to object_exists - i tym sposobem program się zapętlał :P kod wygląda tak: GML for(i=1; i<2; i+=1) { obiekt=choose(obiekt1,obiekt2,...);//wszystkie obiekty z których losujemy if (instance_exists(obiekt)) { i-=1;//powtórzenie pętli } } instance_create(x,y,obiekt); Jak są jeszcze jakieś uwagi to piszcie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Wrzucasz obiekty na jedną listę, później losujesz jedną z pozycje, tworzysz obiekt i kasujesz go z listy, albo oznaczasz jako stworzony. Później trzeba tylko sprawdzić czy wszystkie obiekty zostały stworzone - najlepiej po przez nadanie im jednego rodzica i ich policzenie. Po za tym ten kod jest zły. =P GML do { obj = choose( obiekt1, obiekt2, ... ); } until( instance_exists( obj ) ); instance_create( x, y, obj ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 for(i=1; i<2; i+=1) { obiekt=choose(obiekt1,obiekt2,...);//wszystkie obiekty z których losujemy if (instance_exists(obiekt)) { i-=1;//powtórzenie pętli } } instance_create(x,y,obiekt); Nie łatwiej by było użyć while? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcguyver Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Tymon, mi ten kod działa ;) może chodzi nam o co innego... :] Nie łatwiej by było użyć while? xD Pewnie tak dzięki za uwagę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się