Sirluki Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Wiem, że powstało już kilka tematów na ten temat, ale wydaje mi się, że wszystko robię dobrze a to nie działa :huh: Chciałbym dodać do gry czcionkę z katalogu, np. "Fonts/1.ttf" i kiedy w GM tworzę: Create GML czcionka = font_add( "Fonts/1.ttf", 50, false, false, 0, 255 ) Draw GML draw_set_font(czcionka) draw_text(x,y,"Przykładowy tekst") i i tak nie wiem dlaczego mam domyślną czcionkę a nie tą którą chcę wczytać. Może mi ktoś powiedzieć co robię źle? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 working_directory+'\Fonts\1.ttf' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Wystarczy "./Fonts/font.ttf" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Nie rozumiem :mellow: Gdzie mam wstawić to, w żadnym przypadku nie działa :/ Nie można zrobić tego tak jak ja to robiłem? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 czcionka = font_add( working_directory+"/Fonts/1.ttf", 50, false, false, 0, 255 ) Oczywiście przyjmujemy że folder Fonts znajduje się w katalogu z grą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Może zrób z "czcionka" "global.czcionka" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 font_add dodaje tylko czcionki zainstalowane w systemie. np. GML font = font_add( 'Courier New', 9, 1, 1, 0, 255 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 czcionka = font_add( working_directory+"/Fonts/1.ttf", 50, false, false, 0, 255 ) Oczywiście przyjmujemy że folder Fonts znajduje się w katalogu z grą. Od początku tak próbuje - to nie działa. Folder Fonts znajduje sie w katalogu z grą :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 font_add dodaje tylko czcionki zainstalowane w systemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 W takim razie jak to zrobić? Yoda podaje, że tak: GML czcionka = font_add( working_directory+"/Fonts/1.ttf", 50, false, false, 0, 255 ) Ty piszesz, że font_add zwraca tylko czcionki zainstalowane w systemie. No nie kumam tego jak to zrobić, może ktoś dać konkretną odpowiedź? :mellow: Jeśli macie napisać coś nic nie wnoszącego do tematu, to lepiej wogóle nie piszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Zainstalowane to te które znajdują się w C:\Windows\Fonts\ (standardowo). Tak, więc z pliku nie dodasz czcionki. Jedynie jak zainstalujesz tą czcionkę co potrzebujesz na komputerze i podając jej nazwę (nie nazwę pliku, tylko czcionki) to będziesz mógł jej użyć. A Yoda się nie zna. =) EDIT: Na przykład dodając czcionkę Times New Roman do gry nie możesz zrobić tak: GML czcionka = font_add( 'C:\Windows\Fonts\TIMES.TTF', 10, 0, 0, 0, 255 ); tylko: GML czcionka = font_add( 'Times New Roman', 10, 0, 0, 0, 255 ); EDIT2: Patrzałem jak to działa tylko na GM6. Może w GM7 jest normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Zainstalowane to te które znajdują się w C:\Windows\Fonts\ (standardowo). Tak, więc z pliku nie dodasz czcionki. Jedynie jak zainstalujesz tą czcionkę co potrzebujesz na komputerze i podając jej nazwę (nie nazwę pliku, tylko czcionki) to będziesz mógł jej użyć. A Yoda się nie zna. =) Tzn, bez instalowania czcionki w systemie nie mogę jej użyć w grze? Nieraz widywałem gry, do których był dołączony plik *.ttf i takowa czcionka działała w grze. W takim razie jak mogę użyć własną czcionkę w grze? Tylko poprzez instalowanie w systemie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 No raczej. A spróbuj tak: dodaj czcionki do includes i w "included file propeties" zaznacz "export to following folder" i wpisz c:\windows\fonts Potem spróbuj dodać czcionkę: GML czcionka = font_add( 'Nazwa Czcionki', 10, 0, 0, 0, 255 ); Ew. umieść czcionki w folderze z grą, i na starcie kopiuj je do c:\windows\fonts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 A Yoda się nie zna. =) Bo akurat kiedyś dodawałem czcionki... Po kij skoro można ustawić od razu jako zasób? ;0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się