Crackkk-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Witam! Dziś pojąłem tablice :D, a więc: tworzymy se np. skrypt o nazwie tab_ini i dajemy: GML //Inicjacja global.ilosc_tab=2; i=1; //wypelnianie tablic pustymi danymi repeat(global.ilosc_tab) { global.tab[i,1]='';//jakis text global.tab[i,2]=0;//zmienna 1 i+=1; } skrypt tab_draw: GML //rysowanie tablic draw_text(5,14,'Ilosc tablic: ' + string(global.ilosc_tab)) draw_text(5,28,'Tablica 1,1: ' + string(global.tab[1,1])) draw_text(5,42,'Tablica 1,2: ' + string(global.tab[1,2])) draw_text(5,56,'Tablica 2,1: ' + string(global.tab[2,1])) draw_text(5,70,'Tablica 2,2: ' + string(global.tab[2,2])) skrypt tab_wypeln: GML //wypelnianie tablic;] global.tab[1,1]='Wypelniona tablica';//jakis text global.tab[1,2]=5;//zmienna 1 global.tab[2,1]='TVP 2'; global.tab[2,2]=16; Potem tworzymy se jakiś objekt i dajemy w CREATE: tab_ini() W STEP: tab_wypeln() W DRAW: tab_draw() To nie jest do oceny :) można się nauczyć trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Masz błąd w kodzie. Elementy tablic zawsze numerujemy od zera. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Cóż, dla mnie jesteś geniuszem, sądziłem, że to mnie nie sprawia problemów, widzę jednak, że jeszcze wiele przede mną nauki. Brawo :D . @Up Tobie także... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @UP: O co łazi?? Coś źle? Jeśli tak to powiedz co, a ja to zapamiętam i poprawię :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Po pierwsze, zbędne jak dla mnie są skrypty. Po drugie - co innego tablica, co innego jej indeks ;) . Aby nadać wartość indeksowanej zmiennej należy napisać tak: GML tablica[indeks] = wartosc; Lub dla dwuwymiarowej (posiadającej dwa indeksy) GML tablica[indeks1,indeks2] = wartosc; Cieszy mnie jednak to, że już to mniej więcej rozumiesz :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @UP: mnie też :) teraz będę próbować inventory na tablicach :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Co to za metody operacji na tablicach repeatem? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 GML //wypelnianie tablic;] global.tab[1,1]='Wypelniona tablica';//jakis text global.tab[1,2]=5;//zmienna 1 global.tab[2,1]='TVP 2'; global.tab[2,2]=16; Tu jest błąd ponieważ elementy tablic numerujemy od zera a nie od jedynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @Yoda: no tak jakoś, dla mnie łatwiej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Tu jest błąd ponieważ elementy tablic numerujemy od zera a nie od jedynki. A nie indeksy? "tablice indeksujemy"? =) @up: for jak dla mnie wygodniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Iterator czy repeat, to do prawdy nie ma znaczenia. @Up Nie koniecznie ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @Pasterz: Niema błędu :) można zacząć "numerować" od 1555 nawet :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Radzę poczytać kurs tablic C++ i dowiesz się, że powinno się je indeksować od zera. :) Link @Yoda: Sorry mój błąd. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Pasterz, jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy C++ a GMem to gratuluję. Poza tym, w C++ także można indeksować od liczby innej niż 0 ale to szczegół... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Jeśli to jest dla początkujących kurs, to ja tu nie widzę żadnego kursu, tylko demonstrację używania tablic z paroma komentarzami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Maja 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Tablic się nie indeksuje czy numeruje, lecz iteruje, to tak gwoli ścisłości. Iteracja tablicy, to np. za pomocą pętli przetworzenie wszystkich jej elementów, natomiast indeksuje się elementy tablicy. Poza tym Pasterz źle wytłumaczył, bo powinen tak: Po co korzystać z elementów tablicy poczynając od drugiego, skoro można od pierwszego? Czemu pierwszy element (o indeksie zerowym) ma się marnować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 IMHO tablice są łatwe, jeżeli zakapuje je sie po drugim czy trzecim przeczytaniu. Potem się wszystko mąci i w ogóle. A kurs, jak kurs, zrozumiały, ale wszystko jest na stronie już, w kursie GML dla początkujących i dokumentacji, o. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Nie koniecznie iteruje, gwoli ścisłości, a wyraz "indeksowanie" jest jak najbardziej na miejscu. Poza tym są jeszcze tablice asocyjne. Wiem co miał na myśli Pasterz, no ale to co pisał to nieprawda :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Maja 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 A moim zdaniem tablice w GM są mało przydatne, bo ... mało funkcjonalne. Ja tam zawsze używam datastruktur list, map i grid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Listy to dobra alternatywa :) , a siatki dla dwuwymiarowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @Ranmus: Dlatego twój przykład do GMsocka jest taki... dziwny xD tablice asocyjne Chyba asocjacyjne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 @Ranmus: Bardziej po ludzku, bo są tu ciołki i taborety ( nawet chwasty! ) Po prostu, tworzysz tablicę nie numerując jej elementy od 0, tracisz 1 miejsce ( bo tablice nie są bezgranicznie wielkie ) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Maja 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Oj, kolejny. :) Nie numerujesz tablicę, tylko numerujesz elementy tablicy. To samo się tyczy mistrzunia. A co do iterowania czyli przetwarzania kolejnych jej elementów, to jest jak najbardziej na miejscu, ale ta technika w programowaniu obiektowym (musi być iterator, którego mamy np. w moim kochanym C#), w gm czy c++ w iteracji używa się indeksu zamiast iteratora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Nie, żebym się czepiał, ale teraz każdy, kto się czegoś nauczy zrobi dla innych kurs? Zaraz napiszę kurs zmiennych <_< Lub może tworzenia objektów... Bez jaj tablice są tak proste, że niepotrzebne są tu jakiekolwiek kursy. Zróbcie jakiś porządny tutorial o jakimś trudnym zagadnieniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Przydałoby się napisać o macierzach ( i jak je oczywiście mnożyć itp. ), może nawet o trygonometrii bo nie wszyscy potrafią obliczać długości oraz kąty w trójkątach ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się