Yoda Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 WTF? Gdzie ty tu widzisz labirynt, skoro nie ma ani wejścia, ani wyjścia? Oo W labiryncie IMO najważniejsze jest to że są korytarze, poplątane, utrudniające wyjście ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Jakby nie patrzeć, w labirynt Luksora nawet nie ma jak wejść ;D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 IMO http://pl.wikipedia.org/wiki/Labirynt => Mam rację. Ja dam podpowiedź - pathfinding. IMO http://pl.wikipedia.org/wiki/Labirynt => Mam rację. Ja dam podpowiedź - pathfinding. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Labirynt (gr. λαβύρινθος labyrinthos) jest to ciąg korytarzy, w którym trudno znaleźć wyjście. No. Czyli praca Luskora pod względem efektu niby jest OK. OMG ale "kod" mnie rozbił. 3 linijki. Luuuudzie, to nie ma być zrobienie na chama, tlyko napisanie porządnego algorytmu, czy tam już jakiejś innej banalniejszej metody, ale generującej porządny labirynt. A nie takie nie wiadomo co ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 OMG ale "kod" mnie rozbił. 3 linijki. Luuuudzie, to nie ma być zrobienie na chama, tlyko napisanie porządnego algorytmu, czy tam już jakiejś innej banalniejszej metody, ale generującej porządny labirynt. A nie takie nie wiadomo co ;x Przecież liczy się też wydajność i przejrzystość. ;p ja wszystko zmieściłem w 3 linijkach ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 zmieściłeś ale co z tego wyszło ? "labirynt" nie do przejścia czyli nie-labirynt tak szczerze ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Bueh... to aż wstyd pokazać mój. Jest chyba najbanalniejszym labiryntem wszechczasów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Bueh... to aż wstyd pokazać mój. Jest chyba najbanalniejszym labiryntem wszechczasów... Twój jest w sumie dobry. ;P chociaż ładnie zkodziłeś. Przecież liczy się też wydajność i przejrzystość. ;p ja wszystko zmieściłem w 3 linijkach ;p Ale to nie jest dobry sposób wierz mi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ja mogę zmieścić w jednej, a o wiele lepszy wyjdzie ;x Dobra, potem oddam, wymaga trochę dopracowania, bo robie pathfindowe coś, troszkę duże będzie, ale wydajne, bo wszystko nie będzie stworzone 3sek i przymulać, tylko ok 10sek. Tak jakby roboty tworzące labirynt XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 @Yoda: Następnym razem daj więcej czasu i lepszy temat... ;x Ej, właśnie - zaliczyłbyś moją pracę, gdybym użył własnego dlla? ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ej, właśnie - zaliczyłbyś moją pracę, gdybym użył własnego dlla? ;x Tutaj działamy na GMLu. i lepszy temat... ;x Temat jest bardzo dobry :cool2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 @up: To na następny temat daj jakiegoś chatterbota, czy coś w ten deseń... ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Wiem, skąd ten pomysł :P "jestem najlepszy w GML" + "udowodnić ci że nie?" + "no :]" + "napisz mi skrypt sprawdzający [...]" + "ja też chcę się sprawdzić" Zgadłem ;> ? Co do tematu: Bardzo dobry pomysł. Jednakże - bardzo niewiele osób potrafi takie coś napisać. A rywalizacja z jedną osobą jest bez sensu.... ale opiszę moje spostrzeżenia w punktach. 1. Za trudny temat - ja akurat mam nawet pomysł jak takowe coś napisać - ale przyznaję, wcale to nie jest tak oczywiste jak sądziłem... 2. Poprawię się :P Bardzo dobry temat. Sprawdzający wyobraźnię programistyczną - anie tyle znajomość GML. Bo super funkcji nie potrzeba tu użyć.... Ale jakby nie było, niewiele osób da sobie radę..... Zaraz se zrobię dla satysfakcji :P Bo i tak już za późno :P 3. Przyznajcie się. Problemem nie jest to, że nie zdążyliście a to, że nie umiecie. 4. Praca... nie wiem kogo, tego co dawał screena jest bez sensu. Labirynt to coś, co ma wejście oraz wyjście. A tamta praca zapewne losuje image_index sprita...... nie dość, że ściany mają różne szerokości to jeszcze nie da się przejść - same zamknięte wielokąty... malutkie na dodatek... 5. I bardzo ważny szczegół. Po zakończeniu konkursu/tury obowiązkowo Yoda prezentuję jego wizję na ten labirynt - jak to powinno najlepiej wygląda. Lub każdy sędzia daje swoją wizę :D Pogrubiłem najważniejsze..... Moja propozycja na następny temat: hmmm..... cóż. Ciekawie pisze się wszelkiego rodzaju IQ (AI...) do gier. Wiem! IQ do szachów! Nie no przegiąłem. Nikt by nie napisał w miarę normalnego... Może symulator piłkarski...? Że dwie koputerowe drużyny spotykają się na boisku i graję mecza - piłka, ja i zawodnicy to zwykłe kulki (od góry).... to wcale nie jest ta głupi pomysł..... Wiem. Skrypt, który zwraca id instancji, która spełnia warunek z agument0. Proste - a przydaje się. Jak potrzebuję czegoś takiego to sam se piszę nowy skrypcik - a jeden gotowy bardzo by pomagał.... no fakt. I ewentualnie jakaś dodatkowa funkcja zwracająca liczbę objektów, które spełniają ten warunek... Używałoby się tego np. tak id_instancji = moja_funkcja("object_index == obj_hero && zmienna == true"); O ile w GM'ie istnieje możliwość wsadzenia do if() warunku w formie stringa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 execute_string i ot cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 A tamta praca zapewne losuje image_index sprita...... Mylisz się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 execute_string i ot cała filozofia.Ale.... racja :P Nie wpadłem na to :P A da się zrobić tak: GML warunek = "obj_hero.dir == 1"; if(warunek) { //cos... } Tak to sobie wyobrażałem :P Ale fakt, execude_string wystarczy.... Luksor: To inna superowa metoda :P Podaj ten kod a nie ;> Zaszpanuj :D A może kod do automatycznego łączenia klocków typu Pacman? Chociaż to za proste.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Mylisz się. Bo losuje image_angle xD I bardzo ważny szczegół. Po zakończeniu konkursu/tury obowiązkowo Yoda prezentuję jego wizję na ten labirynt - Ej, było mi powiedzieć wcześniej, teraz to wątpię czy zdążę ( aczkolwiek zacząłem robić coś w sumie banalnego ) :D I nie ma zasady, że sędzia/autor tematu musi wykonać też pracę ;) @Dawidds: co do tematów: mówiłem iż to nie ma być silnik/cała gra. Tylko jakieś konkretne zagadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 A AI to nie jest tylko zagadnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 A AI to nie jest tylko zagadnienie? Chodizło mi raczej o ten symulator piłkarski ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Tylko jakieś konkretne zagadnienia.A funkcja z id o której pisałem :P ? Poza tym: Honorowo powinieneś dać pracę - skoro je oceniasz. Skoro jesteś sędzią - a to znaczy, że uważasz się za lepszego powinieneś pokazać przykład - jak powinno się to zrobić. Tak będzie z tego jakiś naukowy pożytek :P Co do symulator: miałem na myśli samo IQ (AI.... ale i tak będę mówił IQ :P) tych ziomków którzy będą odbijać piłkę. Choć, przyznaję - to podbiega bardziej pod grę.... Ja stawiam jednak na ten symulator piłkarski. Ciekawą i przydatną funkcją byłaby funkcja o której pisałem - niestety - jest banalna w zrobieniu i na dodatek ciężko napisać ją lepiej/wydajniej... między innymi pętla... Bo losuje image_angle xDHehe :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Dawids, możesz oddać swoją pracę jak chcesz, przecież jeszcze 3 godziny... Wczoraj, 21:36 Post #83 Yoda Myśliciej Dobra słuchajcie, daję wam jeszcze... 24 godziny Wykażcie się! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Skoro jesteś sędzią - a to znaczy, że uważasz się za lepszego Nie, nie uważam się za lepszego. Jedynie za jednego z dobrych. Poza tym wcale nie chciałem być sędzią, ale niestety turę rozpocząłem, sędziów nie było, musiałem na szybko szukać ( co prawda potem był kandydat ale nie chciałem już mieszać, bo i tak organizacja była kijowa ). Kurde, zrób tu coś, jak potem inni tylko ci błędów, potknięć szukają. ;[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 @Yoda: Ale pomysł z AI w szachach był całkiem... ;x Tylko trochę czasu dać na to... ;p 48h, czy coś. :D W końcu nie wszyscy będą znali datę rozpoczęcia itd od razu po napisaniu - ja np. zapewne dopiero następnego dnia zobaczę temat... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Nie następny temat, to będzie zdecydowanie coś prostszego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ale pomysł z AI w szachach był całkiem... ;xWiem. Ciekaw jestem co by mi wyszło. Ale... wątpię, abym dał radę na coś na tyle dobrego, aby wygrało z kimś..... choć, przynajmniej z pozoru to wcale nie wydaje się takie ciężkie... Albo warcaby na rozgrzewkę :P Właśnie.... warcaby zrobi sie na luzie. Żadnego rozróżniania figur etc. - warcaby to zwykła, głupia, banalna w zasadach gra. A kiedy robi się dobre IQ do warcabów można by było przerobić je trochę na szachy.... zaraz spróbuje swoich sił w warcabach :P Co do labiryntu: ie próbowałem. Wolę sie zająć Dimer'em :P Mam dzisiaj wenę na plansze :P Ale wyjaśnię mniej więcej, jak to sobie wyobrażam. Podstawą jest oczywiście tablica dwuwymiarowa - tego chyba się domyślacie. I później losujemy kierunki - program "chodzi" Przyjmijmy, że program wylosował prawo - to wirtualny kursor przesuwa się w prawo - a to miejsc,e gdzie byłem przed chwilą pozbywa dwóch poziomych kresek (każda komórka ma 4 kreski - góra, dół, prawo, lewo). Później wylosował dół - to kasuje lewy i prawy. Później jeszcze kilka dodatkowych kryś tym wirtualnym sposbem już kierując go celowo tam, gdzie nie ma skreślonych kresek i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ja ostatnio szukam gry soccer na komórkę ala w KŚ Ekspert 2/2005 i na kurniku też jest (ma ktoś może taką?) i można by ją dać jako zadanie w następnej turze :) Edit: A jeśli się zrobi "IQ" ( :lol: ) komputera to będzie więcej punktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ok koniec czasu moi mili ;] zaraz wrzucam prace. Jakim Luksor Matthew Solmis Dziękuję za prace :) Wszystkie te osoby otrzymują 1 punkt za wykonanie poprawnej pracy. Każdy z sędziów może teraz przyznać 1 dodatkowy punkt "od siebie" dowolnemu uczestnikowi. Proszę aby sędziowie pisali tutaj. Ode mnie punkt wędruje dla Jakima - chyba najlepsza praca. Najlepiej wykonana i dokładnie o to mi chodziło. :) O porządny kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Jak dla mnie praca Matthewa jest najlepsza - schludna, przejrzysta i szybka w działaniu :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Żałuję, że mi się nie chciało zrobić, bo nie jest to jakieś trudne zagadnienie, jest dużo kodzenia, ale nie jest to jakiś strasznie trudny algorytm, a może bym miał jakieś szanse jakbym coś zrobił. Żałuję, że jestem leniwy ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 punkt byś miał na pewno :P dla mnie najlepsza pracka Jakima. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się