Nobody Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Siemka. Mam mały problem odnośnie klikania na objekty. Jak wszyscy wiemy, gdy wpiszę warunek GML if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) { //akcja } i kilka objektów z takim warunkiem będzie w jednym miejscu u wszystkich wykona się akcja. A jeżeli chcę zrobić tak, żeby tylko w jednym, tym na wierzchu wykonywała się ta akcja? Sprawdzanie depth z deczka odpada, bo wszystkie mają identyczny ( w sumie to są te same objekty ). Macie jakieś pomysły na algorytm sprawdzający, który objekt jest w tej chwili 'na wierzchu'? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 dodanie zmienne global.click i ustawianie jej w evencie begin step na false. GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) and !global.click { global.click=true; //akcja } teoretycznie tylko w jednym obiekcie się wykona ta akcja, ale czy w tym na wierzchu - zagwarantować nie mogę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 A właśnie potrzebuję na wierzchu. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Użyj: GML if depth < other { //Akcja } EDIT: Mam pytanie: Czym się różni kod z nawiasem a bez?: GML if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Przyzwyczajenie z PHP. Other działa przy kolizji kodem? (collision_rectangle itd.)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Raczej nie, nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Niestety nie, przez co nadal nie mam skryptu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 GML if obj.depth > obj2.depth { //akcja } To jednak bardzo pamięciożerne, bo musisz sprawdzać każdy obiekt. Albo: Sprawdzaj który obiekt wszedł ostatni na grupkę obiektów = tragicznie pamięciożerne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Już sobie poradziłem. Skrypt wziąłem z GWindows :P Temat zamykam, ale dzięki za chęci :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi