Skocz do zawartości

Zablokowane Sprawdzanie objektu 'na wierzchu'


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Mam mały problem odnośnie klikania na objekty. Jak wszyscy wiemy, gdy wpiszę warunek

GML
if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) {

//akcja

}

i kilka objektów z takim warunkiem będzie w jednym miejscu u wszystkich wykona się akcja. A jeżeli chcę zrobić tak, żeby tylko w jednym, tym na wierzchu wykonywała się ta akcja? Sprawdzanie depth z deczka odpada, bo wszystkie mają identyczny ( w sumie to są te same objekty ).

 

Macie jakieś pomysły na algorytm sprawdzający, który objekt jest w tej chwili 'na wierzchu'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

dodanie zmienne global.click i ustawianie jej w evencie begin step na false.

GML
if mouse_check_button_pressed(mb_left) and !global.click {

global.click=true;

//akcja

}

teoretycznie tylko w jednym obiekcie się wykona ta akcja, ale czy w tym na wierzchu - zagwarantować nie mogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if obj.depth > obj2.depth

{

//akcja

}

To jednak bardzo pamięciożerne, bo musisz sprawdzać każdy obiekt.

Albo:

Sprawdzaj który obiekt wszedł ostatni na grupkę obiektów = tragicznie pamięciożerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...