Skocz do zawartości

Inteligentne boty


Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi ci o dystans?

Step bota

GML
if distance_to_object(obj_bohater) < odleglosc

{

move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,predkość)

}

 

 

Wyskakuje mi to :

 

 

 

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object przeciwnik:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 4:

move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,predkość)

 

at position 55: Unexpected symbol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
odleglosc = 100

if ( hero.y + sprite_get_bbox_bottom(hero.sprite_index) >= y + sprite_get_bbox_bottom(sprite_index) and hero.y - sprite_get_bbox_top(hero.sprite_index) <= y - sprite_get_bbox_top(sprite_index) - 15)

{

if (abs( x - hero.x ) >= odleglosc)

{

/* akcja gonienia

 

 

;) */

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak to zrobić

 

teraz to wyskakuje :

 

 

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object przeciwnik:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

odleglosc == 100

 

at position 11: Assignment operator expected.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta akcja gonienia to ?

 

hehehe a teraz to :

 

 

 

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object przeciwnik:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 8:

}

 

at position 2: Symbol } expected.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA może ty żle tak wapiałem :

 

 

odleglosc = 100

if ( hero.y + sprite_get_bbox_bottom(hero.sprite_index) >= y + sprite_get_bbox_bottom(sprite_index) and hero.y - sprite_get_bbox_top(hero.sprite_index) <= y - sprite_get_bbox_top(sprite_index) - 15)

{

if (abs( x - hero.x ) >= odleglosc)

{

/* akcja gonienia

 

 

smile2.gif */

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź ssij bo kod był i jest dobrze.

GML
odleglosc = 100

if ( hero.y + sprite_get_bbox_bottom(hero.sprite_index) <= y + sprite_get_bbox_bottom(sprite_index) and hero.y - sprite_get_bbox_top(hero.sprite_index) >= y - sprite_get_bbox_top(sprite_index) - 15)

{

if (abs( x - hero.x ) >= odleglosc)

{

if ( (x - hero.x) > 0 ) x -= 5

else

if ( (x - hero.x) < 0 ) x += 5

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odleglosc = 100
if ( hero.y + sprite_get_bbox_bottom(hero.sprite_index) >= y + sprite_get_bbox_bottom(sprite_index) and hero.y - sprite_get_bbox_top(hero.sprite_index) <= y - sprite_get_bbox_top(sprite_index) - 15)
{
if (abs( x - hero.x ) >= odleglosc)
{
/* akcja gonienia


smile2.gif */
}
}

przecież jest dobrze, a to chyba oczywiste ze:

hero >tu wpisać nazwe jaką masz nadaną bohaterowi

hero.sprite_index >tu nazwa sprite'a, nie obiektu! (chyba ze masz takie samoe nazwy)

odlegosc > jakaś odległosć np. 22 (jest w pixelach)

no i chyba będzie dobrze.

 

 

 

PS no juz masz widzę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wes kod dobrze zapisz

dziła ale nic nie robi

No bez jaj, nie będziemy Ci wszystkiego robić, sam też musisz trochę pomyśleć. Brakowało ci nawiasu klamrowego, a ty kazałeś napisać drugi raz kod z tym nawiasem o.O O królu mój, co mam Ci jeszcze nacisnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak niewiesz to zajrzyj do FAQ jesli chodzi o skakanie a jesli zwykle zajrzyj do kursów!!

a przede wszystkim zrob udez w klauna jest wszystko ladnie opisane w kursie a ten kurs to se juz znajdz niebedzie nikt tu za ciebie calej gry robil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...