Exigo Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 A więc mam problem. Mam rysowanie takiego "cienia" który ma direction równe obiektowi. Kłopot w tym że gdy stworzę kilka obiektów KAŻDY cień ma direction obiektu który stworzył się pierwszy. Jak zrobić aby każdy obiekt miał swój cień?... takie "sprywatyzowanie" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Tworzenie cienia: GML cien = instance_create(x,y,obj_cien); cien.mama = self.id; I w Step obj_cien:GML direction = mama.direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 A więc mam problem. Mam rysowanie takiego "cienia" który ma direction równe obiektowi. Kłopot w tym że gdy stworzę kilka obiektów KAŻDY cień ma direction obiektu który stworzył się pierwszy. Jak zrobić aby każdy obiekt miał swój cień?... takie "sprywatyzowanie" . Nie wiem czy to coś da, bo jeszcze nie spacowałem z tym, ale popróbuj z: Adresowanie - self: Aktualny obiekt dla którego wykonujemy kod albo: Każdy obiekt ma przypisany do siebie unikalny numer id. Gdy ustawiasz obiekty na planszy, w pasku stanu możesz zobaczyć id danego obiektu po najechaniu nań myszką. Numer ten będzie zawsze większy bądź równy 100000 (gdy tworzymy obiekty w czasie gry, generowany jest kolejny wolny numer, o czym za chwilę). Tego numeru rówienż możemy użyć tak jak powyzej, po lewej stronie kropki. Ale zwracam też uwagę na to, że kropka oznacza przecinek w liczbach (np. 23.5), dlatego aby uniknąć problemów, należy numer id podawać w nawiasie. Tak więc, np. nasz obiek ma numer 100032, więc można napisać: kod: GML (100032).speed = 0; Ale mówię, że jeszcze z tym nie pracowałem, więc nie jestem pewien czy wyjdzie :P UP: Szybszy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 To nie możesz rysować cienia w tym samym obiekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 @Up, szybszy. W evencie draw rysuj cień odpowiednio wyskalowany i obrócony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x+5,y+5,1,1,0,c_black,0.65) draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Po co zaśmiecać obiektami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Przykład Uziela jest najlepszym rozwiązaniem... lecz troszkę inaczej użyłem tego kodu. Dziękuje wszystkim, temat zamykam. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi