Skocz do zawartości

Przykład generowania świateł


Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem przykład świateł statycznych.

Swiatła podlegają cieniowi od ścian a także zawierają "Specular map"

Generacja takiego świtła trochę trwa, ale w efekcie końcowym wyświetla tylko obrazeik :P

 

https://gmclan.org/up808_11_light.html

 

Za użycie przykładu , Proszę do Credits :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, a ja sie tam dopatrzylem mojego Shapebar Example - nie myslalem ze ktos go uzyje xD ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym w tym przykładzie nie mojego, to przerobiony skrypt shapebar_draw() autorstwa RaistlinBlackRobe

 

Czy aby na pewno? https://gmclan.org/up1105_11_shapebar.html - z mojego upka :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego Shapebara:

 

shapebar_draw()

GML
// argument0 - value percent <0;1>

// argument1 - x

// argument2 - y

// argument3 - range

// argument4 - sprite index

// argument5 - image index

// argument6 - quality

// argument7 - color

// argument8 - alpha

// argument9 - angle

var tex,tx,ty,tax,tay,tr;

tex=sprite_get_texture(argument4,argument5)

tax=texture_get_width(tex)/sprite_get_width(argument4)

tay=texture_get_height(tex)/sprite_get_height(argument4)

texture_set_interpolation(true)

texture_set_repeat(true)

 

draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,tex)

for(i=0;i<=argument6;i+=1)

{

if(i/argument6<=argument0)

{

tr=argument3

tx=lengthdir_x(tr,i*360/argument6+argument9)

ty=lengthdir_y(tr,i*360/argument6+argument9)

draw_vertex_texture_color(argument1,argument2,sprite_get_xoffset(argument4)*tax,sprite_get_yoffset(argument4)*tay,argument7,argument8)

draw_vertex_texture_color(argument1+tx,argument2+ty,(sprite_get_xoffset(argument4)+tx)*tax,(sprite_get_yoffset(argument4)+ty)*tay,argument7,argument8)

}

}

draw_primitive_end()

 

Z twojego przykladu:

 

shapebar_draw()

GML
// argument0 - value percent <0;1>

// argument1 - x

// argument2 - y

// argument3 - range

// argument4 - sprite index

// argument5 - image index

// argument6 - quality

// argument7 - color

// argument8 - alpha

// argument9 - angle

var tex,tx,ty,tax,tay,tr;

tex=sprite_get_texture(argument4,argument5)

tax=texture_get_width(tex)/sprite_get_width(argument4)

tay=texture_get_height(tex)/sprite_get_height(argument4)

texture_set_interpolation(true)

texture_set_repeat(true)

 

draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,tex)

for(i=0;i<=argument6;i+=1)

{

if(i/argument6<=argument0)

{

tr=argument3

 

tx=lengthdir_x(tr-3,i*360/argument6+argument9)

ty=lengthdir_y(tr-3,i*360/argument6+argument9)

 

tx1=lengthdir_x(tr-2,i*360/argument6+argument9)

ty1=lengthdir_y(tr-2,i*360/argument6+argument9)

 

ax=lengthdir_x(2,i*360/argument6+argument9)

ay=lengthdir_y(2,i*360/argument6+argument9)

 

 

 

draw_vertex_texture_color(argument1,argument2,(sprite_get_xoffset(argument4)+ax)*tax,(sprite_get_yoffset(argument4)+ay)*tay,argument7,1)

draw_vertex_texture_color(argument1+tx,argument2+ty,(sprite_get_xoffset(argument4)+tx1)*tax,(sprite_get_yoffset(argument4)+ty1)*tay,argument7,0)

}

}

draw_primitive_end()

 

I tu dobitnie widac ze moj skrypt.. :P

EDIT: Sorki, jednak byly tam male zmiany, ale i ta widac ze przerobione ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem twój skrypt...

DOBRA

Zwracam honor, myślałem że to co masz w upie to tylko użycie tego co zrobił RaistlinBlackRobe.

Nie prosił on o creditsy więc nie napisałem tu o nim xD

Użyłem tego przykładu, co masz w upie, lecz nie perfidnie zkopiowany, tylko zmodernizowany xD

 

GML
var tex,tx,ty,tax,tay,tr;

tex=sprite_get_texture(argument4,argument5)

tax=texture_get_width(tex)/sprite_get_width(argument4)

tay=texture_get_height(tex)/sprite_get_height(argument4)

texture_set_interpolation(true)

texture_set_repeat(true)

 

draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,tex)

for(i=0;i<=argument6;i+=1)

{

if(i/argument6<=argument0)

{

tr=argument3

 

tx=lengthdir_x(tr-3,i*360/argument6+argument9)

ty=lengthdir_y(tr-3,i*360/argument6+argument9)

 

tx1=lengthdir_x(tr-2,i*360/argument6+argument9) // TU

ty1=lengthdir_y(tr-2,i*360/argument6+argument9) // TU

ax=lengthdir_x(2,i*360/argument6+argument9) // TU

ay=lengthdir_y(2,i*360/argument6+argument9) // I TU

draw_vertex_texture_color(argument1,argument2,(sprite_get_xoffset(argument4)+ax)*tax // I w ogóle WsZĘdZiE!! xD

(sprite_get_yoffset(argument4)+ay)*tay,argument7,1)

draw_vertex_texture_color(argument1+tx,argument2+ty,(sprite_get_xoffset(argument4)+tx1)*tax,(sprite_get_yoffset(argument4)+ty1)*tay,argument7,0)

}

}

draw_primitive_end()

Ale sam przykład nie jest plagiatem XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor, myślałem że to co masz w upie to tylko użycie tego co zrobił RaistlinBlackRobe.

Ja nie przerabiam czyjejs pracy - nigdy :P

 

Ale sam przykład nie jest plagiatem XD

Przyznac trzeba - plagiatem nie jest, tamten tez, tylko jak dajesz przyklad z przerobkami/udoskonaleniem, to na przyszlosc pisz ze nie zrobiles sam, bo potem masz na karku garstke ludzi z pochodniami i siekierami gotowych cie zabic za 'plagiat'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...