PRT Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 MAm problem . Wpsiuje takik kod i mi nie wyswietla tekstu ;] if (global.gol=1) { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=2) { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=3) { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,304,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,304,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=4) { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,304,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,304,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,352,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,352,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=5) { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,304,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,304,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,352,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,352,"NP Damian Schulz") } { global.strzel=random(2) } if (global.strzel=1) { draw_text(112,400,"NP Frej Reiziger") } if (global.strzel=2) { draw_text(112,400,"NP Damian Schulz") } global.gol jets rozna od 1 do 5 wiec napewno cos wypada ;] global.strzel ma sie losowac ;] i maja wyskakiwac podane nazwiska a teraz ogolem :P Mam object przy powstaniu nastawia sie alarm 0 n iles tam ;] ponziej pokazuje wynik ;] zmeinna.gol to gole dla jednej druzyny ;] pozneij znow nastawiam alram 1 na ile stam i tam jets ten kod ale zaden tekst sie nie wyswietla :] trohe namieszalem ale mam nadzieje ze pomozecie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 1. Kod musi być w evencie Draw. 2. Przy losowaniu liczby dodaj funkcję "round()", żeby zaokrąglić wynik. 3. Sprawdź w Debug Mode jak zachowują się losowane zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Dzieki ;] Juz sie pokazuja tylko jest jedna sprawa ;/ Pokazuje sie nawet przy global.gol=3 4 strzelcow ;/ i nie to ze sa wylosowani tylko tak jakbu co chwile zmeina sie anzwisko 1 w nazwisko 2 i tak migaja ;/ --------------- Przyczyna migania jest to ze cod kilka razy losuje global.stzrel z posro 0-2 i jezlei w pierwszym losowaniu padla 1 i w nastepnym 2 to to 1 w pierwszy mzamienia sie na 2 itd. ale jak to przerobic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Heh, no bo Draw działa jak Step czyli odświeża się w każdej klatce. Wyrzuć losowanie zmiennych gdzieś poza Draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Dobra umiescilbym ale jak :P jak wyjme wszytkie losowania to przecierz jak przy liczbie strzolonych bramke wiecej niz 1 czyli minimum 2 wylosuje raz nazwisko numer 1 to reszta nazwiks czyli pozastale beda te sam e ;] zrobilem tak w evencie draw if (global.gol=1 && global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=1 && global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=2 && global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=2 && global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=2 && global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=2 && global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=3 && global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=3 && global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=3 && global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=3 && global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=3 && global.strzel=1) { draw_text(112,304,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=3 && global.strzel=2) { draw_text(112,304,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=4 && global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=4 && global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=4 && global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=4 && global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=4 && global.strzel=1) { draw_text(112,304,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=4 && global.strzel=2) { draw_text(112,304,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=4 && global.strzel=1) { draw_text(112,352,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=4 && global.strzel=2) { draw_text(112,352,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=5 && global.strzel=1) { draw_text(112,208,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=5 && global.strzel=2) { draw_text(112,208,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=5 && global.strzel=1) { draw_text(112,256,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=5 && global.strzel=2) { draw_text(112,256,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=5 && global.strzel=1) { draw_text(112,304,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=5 && global.strzel=2) { draw_text(112,304,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=5 && global.strzel=1) { draw_text(112,352,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=5 && global.strzel=2) { draw_text(112,352,"NP Damian Schulz") } if (global.gol=5 && global.strzel=1) { draw_text(112,400,"NP Frej Reiziger") } if (global.gol=5 && global.strzel=2) { draw_text(112,400,"NP Damian Schulz") } a w evencie alarm przed drawem if (global.gol=1) { global.strzel=round(random(2)) } if (global.gol=2) { global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) } if (global.gol=3) { global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) } if (global.gol=4) { global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) } if (global.gol=5) { global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) global.strzel=round(random(2)) } Jak znam zycie to pewnie zle cie zrozumialem albo zle cos zrobilem ;] Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Zmienną global.strzel ustaw jako tablicę. Wtedy każdy gol bedzię miał przyporządkowanego innego(tzn. któregoś z tych dwóch) strzelca. O, i weź to(cały kod) jakoś zoptymalizuj ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Mozesz przypominiec m icos o tabliach :P od roku nie ruszalem GM i jeszcze wtedy go slabo umialem ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=694&hl=tablice ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Dobra przyznaje jestem ciemny :D Nie kapuje nic a nic ;] poczytam jeszcze moze cos uda m isie zdzialac ;] ide na dwor pokopac pilka :D --- To jak ich uzyc pomoze kto :P hm... co tu jest zle :P global.strzel[0]="N1" global.strzel[1]="N2" if (global.gol=1) { global.strzel=[round(random(2))] } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 a niepowinno być: if (global.gol=1) { global.strzel[round(random(2))]=wartosc; } przeciez global.strzel to tablica. Pozatym nie widziałem jeszcze w żadnym jęzuku aby ktoś pisał wartosc=[5] ponieważ w żadnym języku programowania nie można operować na cyfrach za pomoca nawiasów kwadratowych. Polecam lekturę helpa do gamemakera (może we wrzęśniu będzie już polska wersja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się