Skocz do zawartości

[Przykład] (niemal) kompletny Top-down shooter


Rekomendowane odpowiedzi

Przez jakiś czas robiłem sobie małą gierkę, mianowicie oryginalnego shooterka. Ze względu na brak samodyscypliny i ogólne lenistwo postanawiam dać newbiesom kod źródłowy. Zawiera mnóstwo gotowych rozwiązań do zerżnięcia prosto z przykładu lub stworzenia kompletnej gry, typu particles, "chwianie" się bohaterów w ruchu czy prosty system many i magii.

 

Download: https://gmclan.org/up141_4_epicgame.html

Wersja EXE: https://gmclan.org/up141_4_twoj_stary.html

 

Standard, WASD, mycha, lewym strzelamy i zbieramy manę na oznaczonych wrogach, prawym puszczamy czar jeśli wypełnimy pasek całym kolorem. Nie jest może rozbudowany i specjalnie zoptymalizowany, ale dla początkujących w sam raz. Radzę się zaznajomić z Game Information żeby nie było przykrych niespodzianek od strony licencyjnych (lic. BSD, z zaznaczeniem że przy użyciu mniejszych fragmentów kodu nie trzeba wspominać kto był ich autorem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najwyższy czas zacząć używać najnowszej wersji programu, możecie nią otworzyć pliki gmk... Powinniście zrozumieć, że skoro najnowsza wersja to 7.0, to coraz więcej przykładów będzie na nią wychodzić, nie na staroć którym jest 6.1.

A przykład bardzo dobry, 5/5 ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo bez efektów to w sumie nie tak ciężko takie cuś napisać. ;o

 

Spoko, coniektórzy nawet nie umieją poprawnie kompilować gier. Dla takich to będzie spore ułatwienie. ;)

 

EDIT: O qrde, nie powiedziałbym, że to particle! ;x

 

Eee tam - Particle Designer + wyobraźnia, i mamy efekt jak tralala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamrot, ale nie każdy chce przerzucać się na gm 7, np. z tego powodu że tam pliki ważą więcej..

 

Różnica jest faktycznie odczuwalna - ale kiedy gra nie waży więcej niż 60 kb kodu i autor pracował nad nią dwie godziny. Przy grach o rozmiarach 50-100 mb ten jeden dodatkowy różnicy nie zrobi.

 

W temacie wkleiłem link do wersji .exe, sępy jedne.

 

... i cracki mają wirusy... :P

 

Bo są ściągane z niepewnych źródeł. Normalnie nie zawierają ich albo są błędnie wykrywane. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem narazie exe i zobaczyłem jak to wygląda no i cóż jest mniej więcej to samo co w moim przykładzie tylko że moje cele są nieruchome. Muszę przyznać że efekt wybuchu jest nieźle zrobiony. Dam ocenę w edicie jak w kod zajrzę.

 

EDIT: Magie zobaczyłem dopiero po zajrzeniu w kod bo nie wiedziałem jak z niej korzystać ale bynajmniej masz + że zrobiłeś taki system magi - lekko dziwny. No kolejny plus to to połączenie tych partickli: "boom" i "damage" razem komponują niezłą całość. Nie porzebne jest

GML
direction=random(360)
w kolizji mooba z moobem

bo ona nic nie daje.

 

Daję 3/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porzebne jest
GML
direction=random(360)
w kolizji mooba z moobem

bo ona nic nie daje.

 

To pewnie był śmieć z poprzednich koncepcji gry. Wiecie jak to jest przy tworzeniu wczesnych wersji - kogiel mogiel. Jak uznałem że mi się dalej nie chce tego robić, to tylko dokończyłem pewne rzeczy i rzuciłem jako przykład. Ale nie powinno być wiele takich "niespodzianek" bo i kod przesadnie rozbudowany nie jest, a więc bardziej zrozumiały. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...