dziadekkleofas Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Przez jakiś czas robiłem sobie małą gierkę, mianowicie oryginalnego shooterka. Ze względu na brak samodyscypliny i ogólne lenistwo postanawiam dać newbiesom kod źródłowy. Zawiera mnóstwo gotowych rozwiązań do zerżnięcia prosto z przykładu lub stworzenia kompletnej gry, typu particles, "chwianie" się bohaterów w ruchu czy prosty system many i magii. Download: https://gmclan.org/up141_4_epicgame.html Wersja EXE: https://gmclan.org/up141_4_twoj_stary.html Standard, WASD, mycha, lewym strzelamy i zbieramy manę na oznaczonych wrogach, prawym puszczamy czar jeśli wypełnimy pasek całym kolorem. Nie jest może rozbudowany i specjalnie zoptymalizowany, ale dla początkujących w sam raz. Radzę się zaznajomić z Game Information żeby nie było przykrych niespodzianek od strony licencyjnych (lic. BSD, z zaznaczeniem że przy użyciu mniejszych fragmentów kodu nie trzeba wspominać kto był ich autorem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Szkoda, że w GMK :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Daj .exe bo nie mam GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Daj .exe bo nie mam GM. Ale to by się minęło z celem. Ja chcę dać kod źródłowy do użycia, a nie binarki do grania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Kurde... pobrałem, ale jest w formacie *.gmk ... ehh. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Fajne! 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 To najwyższy czas zacząć używać najnowszej wersji programu, możecie nią otworzyć pliki gmk... Powinniście zrozumieć, że skoro najnowsza wersja to 7.0, to coraz więcej przykładów będzie na nią wychodzić, nie na staroć którym jest 6.1. A przykład bardzo dobry, 5/5 ode mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Fajne! 4/5 Uzasadnienie? Taka krótka odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje. No i czemu 4, a nie np. 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Super! 5/5 Głównie chodzi o te efekty... ;x Bo bez efektów to w sumie nie tak ciężko takie cuś napisać. ;o EDIT: O qrde, nie powiedziałbym, że to particle! ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Bo bez efektów to w sumie nie tak ciężko takie cuś napisać. ;o Spoko, coniektórzy nawet nie umieją poprawnie kompilować gier. Dla takich to będzie spore ułatwienie. ;) EDIT: O qrde, nie powiedziałbym, że to particle! ;x Eee tam - Particle Designer + wyobraźnia, i mamy efekt jak tralala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Tym co chodziło o .exe, zapewne chodziło o ty by zobaczyć jak to funkcjonuje ^,,^ Też bym się dołączył do tej prośby... Mamrot, ale nie każdy chce przerzucać się na gm 7, np. z tego powodu że tam pliki ważą więcej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 ... i cracki mają wirusy... :P Niedługo sprawdzę jak to wygląda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Mamrot, ale nie każdy chce przerzucać się na gm 7, np. z tego powodu że tam pliki ważą więcej.. Różnica jest faktycznie odczuwalna - ale kiedy gra nie waży więcej niż 60 kb kodu i autor pracował nad nią dwie godziny. Przy grach o rozmiarach 50-100 mb ten jeden dodatkowy różnicy nie zrobi. W temacie wkleiłem link do wersji .exe, sępy jedne. ... i cracki mają wirusy... :P Bo są ściągane z niepewnych źródeł. Normalnie nie zawierają ich albo są błędnie wykrywane. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Fajne efekty :D 5/5 :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Pobrałem narazie exe i zobaczyłem jak to wygląda no i cóż jest mniej więcej to samo co w moim przykładzie tylko że moje cele są nieruchome. Muszę przyznać że efekt wybuchu jest nieźle zrobiony. Dam ocenę w edicie jak w kod zajrzę. EDIT: Magie zobaczyłem dopiero po zajrzeniu w kod bo nie wiedziałem jak z niej korzystać ale bynajmniej masz + że zrobiłeś taki system magi - lekko dziwny. No kolejny plus to to połączenie tych partickli: "boom" i "damage" razem komponują niezłą całość. Nie porzebne jest GML direction=random(360) w kolizji mooba z moobem bo ona nic nie daje. Daję 3/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Nie porzebne jest GML direction=random(360) w kolizji mooba z moobem bo ona nic nie daje. To pewnie był śmieć z poprzednich koncepcji gry. Wiecie jak to jest przy tworzeniu wczesnych wersji - kogiel mogiel. Jak uznałem że mi się dalej nie chce tego robić, to tylko dokończyłem pewne rzeczy i rzuciłem jako przykład. Ale nie powinno być wiele takich "niespodzianek" bo i kod przesadnie rozbudowany nie jest, a więc bardziej zrozumiały. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się