Skocz do zawartości

Zablokowane Który sposób jest wydajniejszy?


Kaara

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Na pewno na tablicach jest bardziej elastyczny i prostszy do zarządzania, jeżeli się go odpowiedno zaplanuje - wiem z doświadczenia.

Natomiast robienie na osobnych obiektach niestety zmusza nas albo do wklejania tego samego kodu w każdy item i w razie najmiejszej modyfikacji żmudne kopiowane, albo ustawienie tym itemom parent - co oznacza, że zamiast robić setkę itemów z jednym parentem lepiej zrobić jeden i tylko zmieniać mu sprity - no a to sprowadza się do pierwszego rozwiazania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..albo skrypty! ale jak mowil gnysek, lepiej zrobic jeden object i zmienna indeksu wewnetrznego (zmienna abstrakcyjna; nie mylic z id) i opierajac sie na nim ustalac wlasciwosci itema :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Gnysek chyba nie wie co to parent... ale tak czy siak, tablice tylko i wyłącznie.

 

Wiem co to parten i nawet z tego chętnie korzystałem w Farmerze Franie, ustawiając trasy postaci jako User defined 0, a obiekt rodzic wywoływał w create tą funkcję, natomiast pozostały zestaw funkcji w step draw i kolizjach był ten sam dla wszystkich obiektów wiec tutaj parent się przydawał mocno. A jak wiadomo, do póki w obiekcie dziecku nie damy jakiegoś eventu który ma obiekt rodzic, do tego momentu dziecko będzie wykonywać ten rodzica, a w przeciwnym wypadku ten swój własny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...