Kaara Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Mam pytanie otóż ktory ze sposobów na robienie itemów w grze jest bardziej wydajny, robienie itemów w postaci obiektu czy zrobienie dla itemów odpowiednich tablic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Na pewno na tablicach jest bardziej elastyczny i prostszy do zarządzania, jeżeli się go odpowiedno zaplanuje - wiem z doświadczenia. Natomiast robienie na osobnych obiektach niestety zmusza nas albo do wklejania tego samego kodu w każdy item i w razie najmiejszej modyfikacji żmudne kopiowane, albo ustawienie tym itemom parent - co oznacza, że zamiast robić setkę itemów z jednym parentem lepiej zrobić jeden i tylko zmieniać mu sprity - no a to sprowadza się do pierwszego rozwiazania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 ..albo skrypty! ale jak mowil gnysek, lepiej zrobic jeden object i zmienna indeksu wewnetrznego (zmienna abstrakcyjna; nie mylic z id) i opierajac sie na nim ustalac wlasciwosci itema :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 A jest rużnica w wydajności miedzy robieniem jakiejs wielkiej tablicy a małych dla kazdego itemu oddzielnie/? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Gnysek chyba nie wie co to parent... ale tak czy siak, tablice tylko i wyłącznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Ok dzieki za pomoc Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Gnysek chyba nie wie co to parent... ale tak czy siak, tablice tylko i wyłącznie. Wiem co to parten i nawet z tego chętnie korzystałem w Farmerze Franie, ustawiając trasy postaci jako User defined 0, a obiekt rodzic wywoływał w create tą funkcję, natomiast pozostały zestaw funkcji w step draw i kolizjach był ten sam dla wszystkich obiektów wiec tutaj parent się przydawał mocno. A jak wiadomo, do póki w obiekcie dziecku nie damy jakiegoś eventu który ma obiekt rodzic, do tego momentu dziecko będzie wykonywać ten rodzica, a w przeciwnym wypadku ten swój własny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi