Cekol Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A więc chciałbym aby w zmiennej (same liczby) były zapisane 7 zmiennych 0/1. O co chodzi, już mówię. Wiem że bajt maksymalnie może wynosić 256. Z quaka 2 podpatrzyłem taką metodę wysyłania 7 zmiennych 0/1 w jednym bajcie . czyli np: 2 - latarka włączona 4 - włączony pancerz 8 - itp 16 - itd 32 64 128 Według takiej tabelki możemy wysłać np włączony pancerz i latarkę. bait wynosić będzie 6. Lecz problem tkwi w tym, jak rozszyfrowywać taką wiadomość według tabelki? Sory za ortografię ale firefox mi szwankuje i nie chce mi przyjąć polskiego słownika :/ Proszę o zrozumienie i pomoc! XD Oj, oj znaj moje dobre serce. Yoda ;* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 128 to binarnie 10000000 (dwójkowy naturalny ?) zatem każda kolejna pozycja odpowiada za coś, czyli np 1010 to jest pozycja 2 i 4 włączona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Mój post w tym wątku: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...&hl=bitowy# W jednym bajcie możesz mieć maksymalnie osiem flag (takich przełączników stanu 0/1), o wartościach 1,2,4,8,16,32,64,128 (bo te wartości odpowiadają kolejnym bitom w bajcie). Btw. bajt może mieć maksymalnie wartość 255, a nie 256 (bo liczymy od 0 a nie 1). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się