Skocz do zawartości

Współrzędne tworzenia naboju


LoseKK

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bohatera(z pistoletem). Pistolet znajduje się w miejscu 54x i 62y .

Mam taki kod by nabój tworzył się w miejscu pistoletu:

GML
{

var strzal;

strzal=instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,obj_naboj);

strzal.direction=point_direction(obj_bohater.54x,obj_bohater.62y,mouse_x,mouse_y);

}

 

I co mam w tym kodzie źle, że wyskakuje błąd:

 

FATAL ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object obj_bohater:

COMPILATION ERROR in code action
Error in code at line 11:
   strzal.direction=point_direction(obj_bohater.54x,obj_bohater.62y,mouse_x,mouse_y);

at position 46: Symbol , or ) expected.

?? :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten przykład to zrobiłem to w

Tank>objTank>globalLeftPressed>

a konkretnie ten kawałek kodu

GML
i=instance_create(x+lengthdir_x(+17,turDirection),y+lengthdir_y(+17,turDirection),objBullet);//tworzenie kuli przed lufą

Teraz musisz pozamieniać wszystko na swoje zmienne i oczywiście inne dać odległości spróbuj to napewno dojedziesz do tego metodą prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlebszym według mnie sposobem na wyznaczenie położenia wylotu pocisku jest wejście we właściwości sprita i ustawienie orgina na lufę wtedy tylko zapamiętujesz położenie i wpisujesz je do zmiennej od wystrzału smile.gif

Tak, wspaniale. A potem wieża się obraca wokół lufy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...