LoseKK Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Mam bohatera(z pistoletem). Pistolet znajduje się w miejscu 54x i 62y . Mam taki kod by nabój tworzył się w miejscu pistoletu: GML { var strzal; strzal=instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,obj_naboj); strzal.direction=point_direction(obj_bohater.54x,obj_bohater.62y,mouse_x,mouse_y); } I co mam w tym kodzie źle, że wyskakuje błąd: FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_bohater: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 11: strzal.direction=point_direction(obj_bohater.54x,obj_bohater.62y,mouse_x,mouse_y); at position 46: Symbol , or ) expected. ?? :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 GML strzal.direction=point_direction(obj_bohater.x+54,obj_bohater.y+62,mouse_x,mouse_y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Symbol , or ) expected. Umiesz angielski? Spodziewany znak , lub ) A ty w ogóle zwaliłeś ^_^ Dodatkowo kod Huderlorda też jest zły, jeżeli postać będzie się obracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 ale on chciał wiedzieć co jest źle to też mu naprawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Napisałem tak jak Huder, ale postać dalej z buzi strzela (bo jest scentrowana by się obracało [grafika top-down]) PS:Mam 5 z angola(lecz mam 13 lat prawie 14 także wiesz, ale rozumiem co to jest symbol lol) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Pewnie że tak jest bo ja ci tylko poprawiłem twój bezsensowny wers, a jak chcesz zrobić żeby było z lufy to zrobiłem niedawno przykład strzelanki z top https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=11214 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 yyy? Można jaśniej bo tego zbyt w przykładzie znaleźć nie umiem?Mam tworzyć oddzielny sprite pistoletu czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Naucz się korzystać z lengthdir_x i lengthdir_y i zrób sobie porządne strzelanie. Copoconaco gdzieś pokazywał jak się z tego korzysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Jeśli chodzi o ten przykład to zrobiłem to w Tank>objTank>globalLeftPressed> a konkretnie ten kawałek kodu GML i=instance_create(x+lengthdir_x(+17,turDirection),y+lengthdir_y(+17,turDirection),objBullet);//tworzenie kuli przed lufą Teraz musisz pozamieniać wszystko na swoje zmienne i oczywiście inne dać odległości spróbuj to napewno dojedziesz do tego metodą prób i błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Nie umiem tego na moim kodzie zastosować :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Czy to nasza wina? Musisz się zająć czymś łatwiejszym, dalej próbować to zrobić lub dać sobie spokój z programowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 najlebszym według mnie sposobem na wyznaczenie położenia wylotu pocisku jest wejście we właściwości sprita i ustawienie orgina na lufę wtedy tylko zapamiętujesz położenie i wpisujesz je do zmiennej od wystrzału :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 najlebszym według mnie sposobem na wyznaczenie położenia wylotu pocisku jest wejście we właściwości sprita i ustawienie orgina na lufę wtedy tylko zapamiętujesz położenie i wpisujesz je do zmiennej od wystrzału smile.gif Tak, wspaniale. A potem wieża się obraca wokół lufy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 ale ja mówię żeby nie zapisywać tego orgina Tam się czepiasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się