Pawelb Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam. Może od razu przejdę do rzeczy, a mianowicie moje pytanie brzmi: jak są tworzone profesjonalne sprity? Mam na myśli takie jak do raymana lub sonica. Otóż taka postać mieści się w rozmiarach 32x32. Próbowałem w paincie ustawić rozmiar kanwy na ww wartości. Trochę małe, ale ok. Powiększyłem. Próbowałem coś tworzyć, ale to raczej mijało się z celem, ponieważ nie jestem artystą w tworzeniu dzieł sztuki za pomocą kwadratów. Wpadłem na lepszy pomysł, narysować to co chcę na kanwie o rozmiarze 640X640, a następnie zrobić resize do rozmiaru 32x32. Nawet po zrobieniu tego innym programem niż paint, sprite wyglądał strasznie (wszystko zamazane). Gdy patrze na te profesjonalne sprity to zastanawiam się jak to możliwe że przy takich małych rozmiarach jest taka dokładność i rozdzielczość. Proszę o komentarze. Dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Niewiem, ale wg mnie najpierw robią na wielkich rozmiarach (1 pix kwadratowy = 2 pix kwadratowe). Tak jest o wiele łatwiej, i lepiej wychodzi większość rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Up -> Chyba skala 1:2 ;D ? @Topic: Generalnie pixelart jest stosowany do grafik takich małych, ale raczej tylko pod konsole ze zjechaną grafiką. Tak, to można kontury, potem deseń, cienie, światło itp. ;) Ale najlepsze i to głównie większe to modele czy cuś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Pixelart + talent :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 @Topic: Generalnie pixelart jest stosowany do grafik takich małych, ale raczej tylko pod konsole ze zjechaną grafiką. Tak, to można kontury, potem deseń, cienie, światło itp. Można to powiedzieć inaczej. Na 8-bitówkach był czysty pixel-art, w czasie 16-bitówek graficy używali prostych narzędzi (linia, wypełnienie), a na 32 i 64-bitówkach to już chyba normalnych programów graficznych. Kontury i wypełnienie są zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Cóż, nie byłem pewien, ale racja. Na poniżej lub 8 bitówkach pixelart. Na 16 bitówkach też pixelart, a raczej jego chińska podróba (nie znam tej nazwy :D ), aktualnie wygląda to nieco inaczej. A kontury nie są zawsze panie Jaklubie ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 A kontury nie są zawsze panie Jaklubie Są. Właściwie na 8-bitówkach były tylko kontury, bo wypełnienie było po prostu nie potrzebne (i chyba nie było takiego narzędzia). Nie mówię o konturach jako zarys, ale o konturach na gotowym spricie. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Ale to kompletnie zmienia postać rzeczy :D . Chociaż, jeśli sprite to same tło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flaque Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 pix kwadratowy Umarłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Sprity do profesjonalnych(w pełnym tego słowa zanczeniu) gier(mało pro gier używa już spritów, to też fakt), to rendery modeli 3D. W ten sposób przed wyrenderowaniem można dostosować rozmiar bez strat w jakości, no i są bardzo dobre odwzorowania wypukłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Sprity do profesjonalnych(w pełnym tego słowa zanczeniu) gier(mało pro gier używa już spritów, to też fakt), to rendery modeli 3D. W ten sposób przed wyrenderowaniem można dostosować rozmiar bez strat w jakości, no i są bardzo dobre odwzorowania wypukłości. No racja np w prawie wszystkich grach izometrycznych sprity są tak robione. Diablo 1 ,2 Helbreath Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Właściwie na 8-bitówkach były tylko kontury, bo wypełnienie było po prostu nie potrzebne (i chyba nie było takiego narzędzia).Patrząc pod innym kątem to było samo wypełnienie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się