Lollus Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 1. Jak zrobić, że gdy kliknę na lecący balonik, to zmieni on kierunek lotu w zależności od miejsca kliknięcia? 2. Jak zrobić, (arkanoid) że piłka odbija się od klocków i od paletki w zależności od miejsca uderzenia? 3. Najlepszy polecany prezz was progs graficzny to ... ? (muszę się zdecydować:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 1 i 2 Wystarczy chyba tylko kolizja i losowanie. 3. Paint :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 2. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...wersja+editable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 1 i 2 - to co kolega z pierwszej odpowiedzi 3. zalezy do jakiego typu grafiki. jak pixelart to nawet paint wystarczy, a jak inna, to photoshop (komercyjny) czy gimp (darmowy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 nawet dobry jest paint.net Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 polecam Gimpa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 1 i 2 - to co kolega z pierwszej odpowiedziAkurat wyjątkowo "kolega" nie ma racji :P Mu chodzi o to, że piłka zacznie zmierzać w kierunku kursora. "Zależnie od położenia kursora". GML direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y); //chyba takie parametry miała ta funkcja... 3. GIMP. Swoją drogą: paint.NET jest cienki. Fakt, ma dobry interfejs jak na możliwości - ale przy porządniejszych projektach wysiada. Liczba filtrów (w ogóle sposób ich rozmieszczenia.....) oraz prostych funkcji, których u.zywam na codzień..... Choźćby dla przykładu: Zaznaczenie >> Odwróć Zaznaczenie >> Powiększ/Pomniejsz Takie oczywiste funkcje - a brak ich. Ogólnie GIMP ma lepszy interfejs.... ajk się zrobi w jednym oknie kilka przez al'a zakładki (Okna dialogowe >> Warstwy || W oknie w górnym, prawym rogu tata strzałka Dodaj okno >> Ścieżki. Tak dla przykładu....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dziękuję bardzo za pomoc. Jeszcze coś... :P 1. Co zrobić, by upadek z wysokości był śmiertelny? Zmienna naliczająca sie w powietrzu, i zerująca przy upadku... ? 2. Jak można obiektem przesuwać obiekty? NP. jak w sokobanie 3. Jak zrobić, że spadające kowadło może nas wgnieść w ziemię jeśli na nas spadnie, a jak już spadnie, bądź go dotkniemy w locie z boku, nic nam nie może zrobić? 4. Jak zrobić, że jadący samochód (jak nas doktnie) to "ma nas na masce", a jak w jedzie z nami w ścianę to po nas 5. Jak zrobić, że np. Mario dotknie Sonica, to się od siebie odbijają na niewielką odległość (grawitacja obowiązuje) Dziękuję i pozdawiam :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jemu raczej chodzi o popychanie baloniku a nie jego przyciąganie. Najlepiej tak jak mówi Dawidds, tylko trochę inaczej :P GML direction = point_direction(mouse_x,mouse_y,x,y)+random(10)-5 +random(10)-5 po to, żeby nie zawsze leciało idealnie :) EDIT: @up: Oo post :P 1. Spadanie swobodne mieliśmy niedawno na fizyce :P Objekt powinien odrobinkę przyspieszać, więc jeżeli masz zamiar tak zrobić, to przy kolizją z podłogą sprawdź jaką miał prędkość. Jeżeli za duża - zdechł. 2. Był gdzieś przykład, poszukaj. 3. Pobaw się z X'ami i Y'ami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Odświeżam topic, gdyż mam jeszcze parę pytań. :P 1.Jak zrobić chodzenia ala Final Fight? 2.Jak zrobić (tak jak w komercyjnych platformówkach), że jak mocniej przycisnę guzik, to wyżej skacze, a jak lekko, to nisko? 3.Jak zrobić, nie da się wyjść herosem poza ekran używając tylko eventu outside room (czyli bez żadnych solidnych obiektów przy krawędzi) ? 4. Jak zrobić, że z "nieba lecą bomby" z losowej szerokości (to umiem) ale, żeby ta szerokość była wielokrotnoścą szerokości bomby, czyli 32? 5.Jak zrobić podnoszenie i rzucanie skrzynek tak jak w grach nesowych (chip 'n dale, jetsons) ? 6.Jak zrobić, że za pomocą GM'a mogę zmieniać położenie kursora myszki? 7.I takie pytanie. Czy w tych grach "czołgowych" to lufa i czołg to 2 rożne obiekty a lufa jest "wbita" w oryginie i ma minusowy depth? 8.Jak zrobić w tych grach tetrisowych, że jeśli w pionie lub w poziomie bądź skosie są kryształki tego samego koloru bądź po prostu cała linia jest zapełniona, to cała linia się usuwa bądź coś takiego? Narazie tyle. Dzięki serdeczne :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 2.to chyba się tak nie da bo komputer wykrywa tylko wciśnięcie klawisza niezależnie jak mocno będzie wciśnięty :( 6.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 7. Ja tak mam w mojej gierce... że lufa ma w event-"end step" nakazane aby się poruszać za czołgiem. 5. Nie wiem co to za gierki, ale wydaje mi się że był zrobiony niedawno przykład rzucania burakiem. Co do reszty to albo nie wiem, albo nie chcę pisać kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 5. https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=143 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Dzięki. O przykładzie wiedziałem już wcześniej, ale zmylił mnie napis "Super Mario Bros. 2". Myślałem, że te warzywa będą z ziemi wyrywane... :P A co z tymi moimi innymi pytaniami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się