Boro Casso Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Witam. Mam pytanie czy optymalnie było by coś takiego ze podczas uruchamiania każdej podstrony, program pobiera z bazy wszystkie informacje o graczu (poziom itp) a następnie przekształca to w tablice i dostosowuje odpowiednie zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A nie lepiej zrobić jakąś tablicę w sesji? Informacje pobierać przy logowaniu ew. aktualizować je przy zmianie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Głupi pomysł. Niektóre dane wystarczyło by aktualizować tylko co jakiś czas, a najlepiej napisać system eventów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Co złego jest w tym pomyśle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Że sesję można stracić. :D Po za tym, po co obciążać serwer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Dobre jest, co chcesz ^_^ A to, co pisał Borocasso jest bardzo niewydajne ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Pf, to co to za różnica robić na bazie danych czy sesjach... i tak wydajność bez odpowiedniego systemu aktualizacji masz taką samą. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Dużo się w tym przypadku bawić, możesz na początku otwarcia strony ustalać w obiekcie gracza czy jak tam wolisz, żeby pobierał ci odpowiednie pola... Dużo zachodu, a jeśli robisz dobre zapytania do SQL to i tak nietracisz na wydajności, więc Tymonku... Ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Tymon mi chodzi troszeczkę o coś innego, każda strona ma w sobie coś takiego include("class_player_var"); I podczas przeładowanie strony wszystko i tak się aktualizuje ponieważ na wstępnie strona ma include("class_player_var"); a w pliku tym rekordy pobierane i zapisywane jako zmienne. No nic chyba wole pobierać tylko potrzebne mi rekordy w każdym pliku :) w sumie pracy nie jest przy tym więcej a serwer mniej jest obciążony. A w sesjach wystarczy zapamiętywać mi login i hasło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Boro Casso, no ja myślałem, że tworzysz coś bardziej skomplikowanego. Coś w stylu pobierania danych z bazy, operowanie na nich i aktualizacja bazy. Mój błąd. :P Tak to rzeczywiście tak jak mówi Kofel, proste zapytanie wybierające i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ja to mam tak, że poprostu mam obiekt User i w nim metody jak load, save i poprostu one mi robią co mi potrzeba ;). A magicznymi __set i __get operuje na polach :). W tym przypadku zawsze ładuje pola określone w zmiennej w obiekcie $Data np. i tam setuje pola i domyślne wartości dla nich i wtedy funkcje load i save wiedzą jakie mają obsługiwać pola. Mniej więcej głupio wytłumaczyłem, ale może ktoś zrozumie ;) #UWAGA CZEKAMY NA KOMENTARZ SZANOWNEGO ADMINA GNYSKA... ZNAWCO PLAXX! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ale wy mowicie o grze online? Że np zmieniasz cos w ekwipunku i wtedy te zmiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 No tak jakby. Może zaobrazuje to tak. Tak jak w GM masz obiekt Player. I on ma za zadanie pobrać dane z bazy ;) i Boro Casso chce poznać dobry sposób na rozwiązanie problemu. Chyba otb. ;dd Jako że ja pisze niewydajne i głupie aplikacje, proszę się mnie nie słuchać. ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ale to zależy co w tej bazie jest, ile razy ma być wysyłane i w jakich przypadkach. Trzeba tak jak tymon mówił, system eventów napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 No tak, ale mówimy o czym innym. O prostym pobieraniu danych z bazy co każde wywołanie strony, ich spreparowanie i wyświetlenie, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Nie wiem w tym temacie zrobiło się kilka wątków XDD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Wiekszym obciążeniem dla serwera byłoby odświeżenie stron niż pobranie danych usera. Domyslam sie, że user duzo tych danych, nie ma, ale takie proste akcje jak dodanie czegos do ekwipunku mógłbys zrobić na AJAXie, bo w bazie to jest 1-2 zapytania a żeby strone przeładować to trzeba wszystko od nowa wczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Wez napisz konkretnie po co ci to jest potrzebne i jaki chcesz efekt uzyskać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Już sobie wszystko przemyślałem, zrobiłem testy prędkości ładowania strony i różnica to tylko ułamki sekund. Leczy wychodzi na to ze lepiej pobierać tylko potrzebne elementy z bazy a nie wszystko w 1 klasie jak to na początku myślałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 I potem wychodzi zero uniewersalności klasy ;) BeWuO racja, ale tu chodzi i inną rzecz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 __get i __set strasznie dają po wydajności drogi kofelku. edit: A co do znawców, to kiedy panowie znawcy Gnysek i Tymon poprawią swoje moduły do gmclanu by wreszcie przechodziły walidację htmla? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Wtedy kiedy pojawi się nowy layout. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 A jakie to moduły? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Liga24 mój i wiki gnyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Ranmus, czy ja mówiłem, że __set i __get jest wydajne? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 A ja poprawię wtedy kiedy pojawi się lepszy system szablonów :) I jakiś normalny edytor się zrobi :) Btw. może przysiądę nad poprawioną wersją edytora któregoś dnia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Ranmus, czy ja mówiłem, że __set i __get jest wydajne? ;>Nie, dlatego też ja o tym wspomniałem w razie czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 To czemu powiedziałeś tak to domnie jakbym tak powiedział? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się