Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jak mam zrobić kolizję w grze mmo? Tak żeby działało jak trzeba? Daję COLLISION przy player_self z player_other i co mam wpisać w kodzie? Jeśli gracze respią się na tym samym miejscu należy wykluczyć możliwość taką, że pojawią się w tym samym momencie. Przy zwykłym speed=0 zblokują się. Jak zrobić przeskok obok w losowym kierunku? Co robić jeśli chodzi o inne obiekty i OUTSIDE ROOM? Chcę to mień najlepiej w kodzie. Eksperymentowałem dłuższy czas, ale ten komp z którego teraz korzystam jest wolny i ciężko mi jest dalej to robić. Pewnie bym sam na to wpadł po którejś próbie. Mam też drobne pytanko o tilesety. Jeśli są tam drzewka, trawa, mury itp. W niektórych obiektach mam tło. Jak się tego pozbyć? Jak wstawiam do roomu taki tileset to mi pokazuje to tło spod drzewa np. Trawa oczywiście normalnie działa.. :lol2: Muszę tworzyć oddzielne obiekty na te drzewa i inne przedmioty "z dziurami"? :boxed: Używam sprites do blokowania pozycji. Używam non visible, solid kwadratów do pokrywania tych drzew. Są jakieś maski? Czy jak to zwał? Z tego nie miałem okazji jeszcze korzystać.. O to chodzi? Pozdrawiam i czekam na wiadomości.. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 może: GML x=xprevious y=yprevious :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Mam też drobne pytanko o tilesety. Jeśli są tam drzewka, trawa, mury itp. W niektórych obiektach mam tło. Jak się tego pozbyć? Jak wstawiam do roomu taki tileset to mi pokazuje to tło spod drzewa np. Trawa oczywiście normalnie działa.. lol.gif Transparent? Co do kolizji trzeba je sprawdzać na serverze ( czyli czy gracze nie są na sobie itp. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Transparent nie za bardzo działa. Może jak wytnę tę część z obiektami z tilesetu.. Zaraz spróbuję. Na serwerze sprawdzać? Ale po co? W stepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Na serwerze sprawdzać? Ale po co? Aby zabezpieczyć przed cheaterami :) Bo mogą sobie grę zdekompilować, usunąć kolizje i sobie chodzić po wszystkim. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jakto zdekompilować? Jak mam plik exe to nic nie zrobią? =.= I takie pytanko: Czy dobrze będzie działać coś takiego? Jeśli chodzi o kolizję dwóch graczy na resp point? GML <if position is not collision free>{ move_random(40,40);} To pomiędzy <> to klocek, a nie kod. Inne pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jakto zdekompilować? Jak mam plik exe to nic nie zrobią? =.= Ktoś tam zrobił taki dekompiler do gier zrobionych w game makerze, nawet almore zdekompilowali. To jest jedna z wad GMLa :( EDIT: A ten kod nie rób na klocku tylko zrób lepiej cały w skrypcie: GML if(place_empty(x,y)); //lub place_free { move_random(40,40); } nie testowałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 O Jezu to kaszana. I co muszę wszystko sprawdzać z serwerem? Bo inaczej mi będą gre hakować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 O Jezu to kaszana. I co muszę wszystko sprawdzać z serwerem? Bo inaczej mi będą gre hakować? Tak zrób sprawdzanie na serwerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 A to z kolizjami nie działa jak trzeba. Jednak to nie takie proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 A to z kolizjami nie działa jak trzeba. Jednak to nie takie proste. Dlatego ja nie robie gier MMO bo jest za dużo roboty. Ja bym sobie dał spokój na twoim miejscu albo czytał masę artów i poradników :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Już dużo zrobiłem. Ale męczę się z tymi pierdołami. Nigdzie nie pisze jak te kolizje zrobić. Próbuję i nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Daj sobie spokój. Przecież większość bedzie wybierać coś darmowego np. Fury a nie twoją grę. Najpierw zrób dobrą, singleplayerową gre, a dopiero potem MMO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Single player to nuda już dla mnie. Mam troche doświadczenia. A MMO to coś fajnego. Każdy lubi MMO. Potrzebuję pomocy z kolizjami.. I komunikacja serwer-klient. Bo nie do końca sobie radzę. Jakoś robie te rzeczy, ale zajmują mi dużo czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Każdy lubi MMO Wiesz, ja nie lubie. Potrzebuję pomocy z kolizjami.. I komunikacja serwer-klient. A potem? Znów nie będziesz umiał, i znów będziesz pytał o podobne rzeczy? Jakoś robie te rzeczy, ale zajmują mi dużo czasu. To jeżeli zajmuje ci to dużo czasu, to po co w ogóle robisz gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Pobrałem aktualną wersję klienta twojej gry i widzę że korzystasz z przykładu Online Engine. Ale ta gra coś nie działa, moja postać tylko się obraca, a jakaś druga o nicku "o" łazi tak jak wciskam klawisze, ale odwrotnie lewo-prawo prawo-lewo. Coś pomieszałeś <_< A co do kolizji: Może najpierw zrób kolizje u gracza nie rób na serwerze jak to jest dla ciebie za trudne. Zrób object np. kolizja i jak object hero ten którym sterujemy go dotknie to sie zatrzyma. Użyj tego kodu co podałem ci na początku. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Mam troche doświadczenia. Trochę to za mało. A jak ty widzisz straszny problem w napisaniu sprawdzania kolizji na serwerze, to nie chcę wiedzieć co będzie potem. Wiesz ile ja nerwów straciłem przy pisaniu innych, o wiele bardziej skomplikowanych rzeczy? ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 A jeszcze później gdy się zrobi grę MMO to trzeba ją zabezpieczyć przed hackerami, naprawiać mnóstwo bugów nie jest tak łatwo stworzyć taką grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Jestem uparty i dam rade. Tą wersję, którą pobrałeś to już dawno jej nie aktualizowałem. Teraz to troche inaczej wygląda. Server się popsuł dletego coś tam ci świrowało. Potrafię tworzyć gry i ten temat nie jest na temat mojego doświadczenia tylko konkretnych problemów. Więc jeśli ktoś może pomóc proszę pisać. Odwdzięczę się! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Mam też drobne pytanko o tilesety. Jeśli są tam drzewka, trawa, mury itp. W niektórych obiektach mam tło. Jak się tego pozbyć? Jak wstawiam do roomu taki tileset to mi pokazuje to tło spod drzewa np. Trawa oczywiście normalnie działa.. :lol2: Może spróbuj włączyć transparent? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Transparent musi działać. Ale to zależy jak zapisałeś. Jak zapisałeś na jpg. to przy krawędziach zmienia się odcień koloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Transparent nie za bardzo działa. Może jak wytnę tę część z obiektami z tilesetu.. Zaraz spróbuję. Na serwerze sprawdzać? Ale po co? W stepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Marca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Ktoś tam zrobił taki dekompiler do gier zrobionych w game makerze, nawet almore zdekompilowali. To jest jedna z wad GMLa :( EDIT: A ten kod nie rób na klocku tylko zrób lepiej cały w skrypcie: GML if(place_empty(x,y)); //lub place_free { move_random(40,40); } nie testowałem :P i właśnie zrobiłeś move_random() które dzieje się co step, bo postawiłeś znak ; po warunku. Uczulam na to. prawidłowo GML if(place_empty(x,y)) //lub place_free { move_random(40,40); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 I będzie działać? A co z kolizjami - obiekty, gracz, OUTSIDE ROOM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 I będzie działać? A co z kolizjami - obiekty, gracz, OUTSIDE ROOM? Na server je! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 No tak, ale poprosiłbym o małą pomoc. Bo próbowałem już wszystkich logicznych wyjść i jakoś nie mogę zrobić tak żeby gracz się zatrzymywał przy wychodzeniu z roomu. Zazwyczaj albo się blokuje albo przechodzi dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 GML x=xprevious y=yprevious ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 i właśnie zrobiłeś move_random() które dzieje się co step, bo postawiłeś znak ; po warunku. Uczulam na to. prawidłowo GML if(place_empty(x,y)) //lub place_free { move_random(40,40); } Nie wiedziałem o tym, będę pamiętał na przyszłość thx :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Gdzie mam to wpisać? W Jump to Given position? Dodawać coś? Jakoś nie za bardzo działa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 @UP: Właśnie dlatego powinieneś zająć się czymś innym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się