Dawidsu Opublikowano 30 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2005 Mam problem. próbowałem już kilkoma sposobami, ale żaden nie wychodził. :( Powiedzcie mi więc, jak da się zrobić >>taki<< celownik. Chciałbym, by kręcił się, gdy naciśnie się klawisz w dół lub w górę. Także chciałbym, by gdy kręcę myszką celownik się poruszał. Ale zawsze przy graczu. Gdy wciśnie się strzałki, to mysz "idzie" za celownikiem, żeby nie zwabiała go w swoje miejsce. Rozumiecie? Jak to uczynić? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Lipca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 xcelownika=xpostaci+odleglosc*sin(degtorad(kierunek_celownika+90)); ycelownika=ypostaci+odleglosc*cos(degtorad(kierunek_celownika+90)); za kierunek celownika mozna podac point_direction(xpostaci,ypostaci,mouse_x,mouse_y); odleglosc to odległość od postaci do celownika w pikselach. a w press key var dirtemp,nowy_x_myszy, nowy_y_myszy, odl_myszy; dirtemp=aktualny kierunek+5; //dodajemy aktualny kierunek kursora o 5 odl_myszy=point_distance(xpostaci,ypostaci,mouse_x,mouse_y); nowy_x_myszy=xpostaci+odl_myszy*sin(degtorad(kierunek_celownika+90)); nowy_y_myszy=ypostaci+odl_myszy*cos(degtorad(kierunek_celownika+90)); window_mouse_set(nowy_x_myszy,nowy_y_myszy); aktualny_kierunek=dirtemp; odl_myszy to odegłośćl myszy od celownika, tak aby myszka nie skoczyła nagle zbyt bardzo z poprzedniego miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Hm... zbyt skomplikowane dla mnie, albo źle napisane... No cóż. Po namyśle stwierdziłem, że do kursorków nie będę dodawał myszy... Więc mógłby ktoś powiedzieć jak zrobić właśnie >>TAKI<< celowniczek. Ten X to gracz. Gdy naciskam klawisz w górę, to celownik powinien poruszyć się w górę, jeśli klawisz w dół, to w dół. Ważne, by wciąż kręcił się wokół gracza. Możecie pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 wszystko w graczu w create kierunek_celownika=0; w step odleglosc=50;//malowane 50px od gracz x.celownik=x+odleglosc*sin(degtorad(kierunek_celownika+90)); y.celownik=y+odleglosc*cos(degtorad(kierunek_celownika+90)); w górę (zamień 5 na mniej gdy za szybko) kierunek_celownika+=5; w doł kierunek_celownika-=5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się