my salsa Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 jezeli jest mozliwosc to jak zrobic zeby narysowany tekst draw_text( 50, 50, "lalala"); zmienil np. kolor/tresc po najechaniu na niego myszka, a po kliknieciu byla jakas akcja chodzi mi o zrobienie czegos na podobienstwo zwyklych htmlowskich linkow ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Po pierwsze zajrzyj do helpa, podpowiem ze musisz pomyslec z wykorzystaniem draw_set_color... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
my salsa Opublikowano 24 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 no dobrze, to to wiem ;) ale no zrobie jakis tekst drawtext no i jak zrobie akcje zeby rysowal innym kolorem po najechaniu myszka to nie dziala czy musze robic jakis przezroczysty sprite zeby po najechaniu jakas akcja byla ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Lipca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Można tak. Ewentualnie możesz w kodzie, że jak x jest większy od tego a mniejszy od tego - ale musisz dobrze zmierzyć na ekranie żeby błędów nie było. Najlepiej zrób w paincie ten napis i wtedy po najechaniu myszką zmieniaj mu klatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
my salsa Opublikowano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 dzieki a wlasnie jak zrobic zeby mi sie zmieniala klatka? zebym nie musial robic miliona sprite`ow albo obiektow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 image_speed The speed with which we cycle through the sub-images. A value of 1 indicates that each step we get the next image. Smaller values will switch sub-images slower, drawing each sub-image multiple times. Larger values will skip sub-images to make the motion faster. Sometimes you want a particular sub-image to be visible and don't want the program to cycle through all of them. This can be achieved by setting the speed to 0 and choosing the correct subimage. For example, assume you have an object that can rotate and you create a sprite that has sub-images for a number of orientations (counter-clockwise). Then, in the step event of the object you can set { image_index = direction * image_number/360; image_speed = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Pytał się o zmiane klatki, nie prędkość animacji. Zmiana klatki to tak: image_single= " i tu numer klatki" np. image_single=0; Ustawi klatke na 0, czyli pierwszą :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Lipca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 w create daj image_speed=0; a tam gdzie zmieniasz klatki dajesz image_single... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Gnysek, w 6.1 nie ma image_single [W Helpie nie ma] jest image_index i on do tego właśnie służy :P Zresztą za pomocą image_speed to również mozna zrobić... odliczanie czasu + zatrzymanie animacji.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Sadam w GM 6.1 jest image_single gdyż sprawdzałem :) A image_single służy nieco inaczej gdyż image_single wykorzystuje tylko jedną klatke wtedy i nawet danie image_speed=1 nie da od nowa animacji :) I co z tego ze można to zrobić za pomocą image_speed, po co za pomocą tego robić? By było trudniej? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się