Szymi_2004 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Witam wszystkich! Tak jak pisałem w poprzednim teamcie zacząłem bawić się z przykładem ONL1N4 pt. Online 2. Po wypaleniu projektu (wyścigi mp) wysłałem go mojemu koledze. Zahostowałem serwer i zaczeliśmy grać. Okazało się jednak, że ja widze go jakby jechał bokiem, i on mnie też tak. W poprzednik temacie dostałem odpowiedź, że muszę oprócz położenia gracza pobierać również jakieś image_angle. Znalazłem wzmianke o tym w objekcie drugiego gracza (przeciwnika) w akcji Step. W kodzie była oto taka linijka: image_angle = direction Nie wiem czy jest to zainicjowanie tego image_angle, ale domyślam się, że nie. Jeżeli to nie jest (albo i jest) zainicjowaniem tego to w takim razie co? Czy mam jakoś zmienić ten kod czy jak? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich. Szymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 image_angle domyślnie ustawione jest na 0 i nie trzeba go definiować bo to jedna ze zmiennych wbudowanych w GM jeżeli masz to w step, to znaczy, że obrót obrazka równy jest kierunkowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymi_2004 Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Jeżeli tak to czemu widzę jakby mój kolega jechał bokiem, choć tego tak naprawdę nie robi. Mógłbyś mi jakoś rozjaśnić sprawę jak naprawić ten mały bug? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Wysyłasz image_angle? albo direction? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymi_2004 Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 @up To znaczy? Tak na moje oko wysyła oba te cosie :D. P.S. Jakby się komuś przydało to dam jeszcze objaśnienie tego po ang. //direction variable gets assigned from controller image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Po kiego nam to wysyłasz T___T Musisz sprawdzić czy zmienna direction dochodzi do klienta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Yoda, co ty od niego chcesz ? przecież ten gostek GM'a włączył wczoraj i się cieszy że przerobił jakiś przykład gry online. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Yoda, co ty od niego chcesz ? przecież ten gostek GM'a włączył wczoraj i się cieszy że przerobił jakiś przykład gry online. Noi tu się mylisz. Gdybyś czytał uważniej, to byś się dowiedział, że on go wogule nie przerabiał. Problem tkwi w tym, że: albo nie jest wysyłany direction, albo nie dochodzi direction, albo jest wysyłany image_angle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymi_2004 Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 @warcrawt: Następnym razem czytaj pierwszy post a potem zakładaj, że dopiero zaczynam z GM'em (mam już na koncie 1 grę i trochę umiem...) @RaistlinBlackRobe: Czyli, że coś ze skryptami jest?? Nie umiem operować w 39dll, więc chyba duzo nie poradze :/. Jeżeli ktos zna ten przykład i mógłby mi go jakoś "naprawić" żeby było normalnie to byłbym bardzo wdzięczny :]. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 @warcrawt: Następnym razem czytaj pierwszy post a potem zakładaj, że dopiero zaczynam z GM'em (mam już na koncie 1 grę i trochę umiem...) @RaistlinBlackRobe: Czyli, że coś ze skryptami jest?? Nie umiem operować w 39dll, więc chyba duzo nie poradze :/. Jeżeli ktos zna ten przykład i mógłby mi go jakoś "naprawić" żeby było normalnie to byłbym bardzo wdzięczny :]. Pozdro Eh podaj link do tego przykładu. Poza tym czy nie uważasz, że zajmowanie się online, gdy się dopiero zaczyna jest bez sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymi_2004 Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Chciałem tylko zobaczyć jak to wygląda :P. Nie mam zamiaru (jak narazie) na większą skalę sie w to bawić ;]. Tutaj oto link Panie dziejku :D: http://www.64digits.com/games/index.php?cm...ame&id=2527 . Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Mam! W Serwie obj_client nie odbiera linijki direction dodaj w 35 linijce w stepie kod: GML player.direction = readshort(); powinno działać, po prostu autor zapomniał :) GML //to dodaj w 43 linijce kodu writeshort(player.direction); Ufff... ale robota xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymi_2004 Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Niestety to chyba nie działa. Odpaliłem ostatnio i teraz wogóle widzę jakby sie nie ruszał :P (tak samo jest u niego). Możliwe, że coś spaprałem... Jeszcze poprubóje, ale i tak dzięki (ty jedyny rozgryzłeś tą "zagadkę" :P). Pozdro Edit: Już wiem co źle robiłem! Nie można wstawić writeshort(player.direction); w 43 linijce, powieważ jest tam "else" (zaprzeczenie :P). Gdy wstawiam w 44 linijkę to po połączeniu z serwerem pokazuję się błąd właśnie z tym kodem, i z tą linijką :/. Nie pomyliłeś się Crackk-Gm? Bo coś mi się to nie chce trzymać kupy :P. Jak będziesz mógł to odpowiedz. Z góry dzięki. Szymi Edit2: Sory, to był mój błąd. Zamiast w serwer dałem to w clienta -.-. Przeraszam bardzo za mój błąd :D. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się