Skocz do zawartości

życia dla dwóch graczy


krychu90

Rekomendowane odpowiedzi

klocków nie używam od danwa(prawde mówiąc nigdy nie używałem) ale wydaje mi sie że zmienna health w klocku to zmienna globalna, zatem musisz ustalić nową zmienną lokalną np. energia i ustalić jąlokalną dla jednego objektu , precyzyjniej mówiąc każdy objekt nawet o tym samym rodzaju będzie miał własną energie , wtym celu ustawiasz na self i wpisujesz własną zmienną np. energia=100

w ten sposób będzie wszystko dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

nie przypuj energi do zmiennej health tylko stwórz własną np. global.zycie1 i global.zycie 2 i wtedy odejmuj życie pierwszemu graczowi z pierwszej, drugiemu z drugiej. Jak będziesz chciał przyklady kodu podaj swoją wersję Game Makera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt Gracz1 | create

zycie=100;

jakies zdarzenie, moze byc kolizja, wcisniecie klawisza or smth.

zycie=zycie-10;

W stepie dajesz

if (zycie=0) {
akcja
};

 

Obiekt Gracz2 | create

zycie=100;

jakies zdarzenie, moze byc kolizja, wcisniecie klawisza or smth.

zycie=zycie-10;

W stepie dajesz

if (zycie=0) {
akcja
};

 

=='

 

Bigshark, a może w funtach ? =D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje tak :

var dlugosc, wysokosc, pozx, pozy;

dlugosc=300;
wysokosc=10;
pozx=10;
pozy=30;

draw_rectangle(pozx,pozy-(wysokosc/2),pozx+((hp/max_hp)*dlugosc),pozy+(wysokosc/2),1);

Proste :P

 

Ale tak. Musisz mieć zmienną w której będzie zapisane ile może mieć maksymalnie życia (max_hp) i aktualny stan (hp). Zmienne dlugosc i wysokosc służą do ustawienia wielkości paska. pozx i pozy do ustawienia pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w oddzielnym obiekcie w draw dajesz :

draw_rectangle(100,10,x+gracz1.zycie,y+10,true);
draw_rectangle(200,20,x+gracz2.zycie,y+10,true);

 

gracz1 i gracz2 to nazwy obiektów w których wystepują zmienne lokalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymon, jeżeli chodzi o twój... Ja bym zadeklarował te zmienne w poszczególnych obiektach graczy, a w osobnym dał bym :

draw_rectangle(gracz1.pozx,gracz1.pozy-(gracz1.wysokosc/2),gracz1.pozx+((gracz1.hp/gracz1.max_hp)*
gracz1.dlugosc),pozy+(gracz1.wysokosc/2),1);
draw_rectangle(gracz1.pozx,gracz1.pozy-(gracz2.wysokosc/2),gracz2.pozx+((gracz2.hp/gracz2.max_hp)*
gracz2.dlugosc),pozy+(gracz2.wysokosc/2),1);

Albo po prostu dał :

draw_rectangle(pozx,pozy-(wysokosc/2),pozx+((hp/max_hp)*dlugosc),pozy+(wysokosc/2),1);

tylko że w prawym górnym rogu z menu ( w Execute a Piece of Code ) wybrał bym obiekt którego ma tyczyć się akcja ;)

 

btw. nie widze sensu przy deklarowaniu zmiennych mających jedynie przechowywać wartośc x i y obiektu ale już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wy się męczycie :P Nie możecie dać wszystkiego w jednym obiekcie ? Musisz tylko dodać w draw kawałek takiego kodu :

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y);

I po co się męczyć z setkami obiektów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to mam ale mam problem juz z czymś innym:

Mam ludka bez jednej reki, ma doczepiony obiekt(reke z bronia) i gdy bohater zostanie zniszczony to pokazuje sie error ze nie moze znalezc x ludka i y ludka. Co zrobić?? nie chce restartu bo to gra na dwóch, wiec jakby 1 gracz zabil 2 to byl by restart, czego nie chce. Chyba że by sie odrazu pokazywal w innym losowym miejscu. Z gory THx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie pisać nowego tematu to pisze tu:

Więc, mam problem gdyż robie splitscreen-a czy jakoś takoś i są dwa menu do każdego okienka przeglądania.

Skorzystałem z przykładu "splitscreen.gmd" i nie wiem jak zrobić paski życia na tych dwóch menusach, prubowałem z view_current=0 i view_current=1 ale nic. nie wiem czy mnie zrozumieliście.

Z góry THX

 

EDIT //

 

moze inaczej:

w przykładzie splitscreen.gmd są dwa menu i jak chce zrobić paski do żyć tak jak u góry dla 2 graczy to żeby 1 pasek był w pierwszym menu a 2 w drugim. rozumiecie?? emot11.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...