krychu90 Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Witam. Robię gre (platformówkę) dla dwóch graczy i nie wiem jak zrobić życia nad głowami tych dwóch graczy. Dla jednego gracza umiem, ale jak robie przy drugim to życia odbiera oby dwóm. :crying: Z góry THX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 klocków nie używam od danwa(prawde mówiąc nigdy nie używałem) ale wydaje mi sie że zmienna health w klocku to zmienna globalna, zatem musisz ustalić nową zmienną lokalną np. energia i ustalić jąlokalną dla jednego objektu , precyzyjniej mówiąc każdy objekt nawet o tym samym rodzaju będzie miał własną energie , wtym celu ustawiasz na self i wpisujesz własną zmienną np. energia=100 w ten sposób będzie wszystko dobrze :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 nie przypuj energi do zmiennej health tylko stwórz własną np. global.zycie1 i global.zycie 2 i wtedy odejmuj życie pierwszemu graczowi z pierwszej, drugiemu z drugiej. Jak będziesz chciał przyklady kodu podaj swoją wersję Game Makera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 28 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Prubowałem już tym sposobem tylko mi jakoś nie wychodziło. A jak dają, trza brać, moja wersja w której robię tę grę to 5.3A :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Może zrobiłbym przykład ,ale wiesz... jakby ci to powiedzieć , no powiedz mi ile chcesz na to wydać. Bardzo proszę abyś mi podał w walucie Euro, gdyż ja już nie posługuje się walutą ZŁ i nie chce mi się tego przeliczać. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Obiekt Gracz1 | create zycie=100; jakies zdarzenie, moze byc kolizja, wcisniecie klawisza or smth. zycie=zycie-10; W stepie dajesz if (zycie=0) { akcja }; Obiekt Gracz2 | create zycie=100; jakies zdarzenie, moze byc kolizja, wcisniecie klawisza or smth. zycie=zycie-10; W stepie dajesz if (zycie=0) { akcja }; ==' Bigshark, a może w funtach ? =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 ja myślę, że leszpy nyłby kod if zycie<=0{ //akcja w przypadku smierci } bo jak np. będziesz miał 3 energi i zabierze Ci 10 to niebardzo zero wyjdzie a -7 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 ja myślę, że leszpy nyłby kod if zycie<=0{ //akcja w przypadku smierci } bo jak np. będziesz miał 3 energi i zabierze Ci 10 to niebardzo zero wyjdzie a -7 :D <{POST_SNAPBACK}> Jakby zmienna była unsigned to by -7 nie wyszło. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Gnysek, napisałem tam kod pod 1 kolizje która zabiera 10 hp. Nie chciało mi sie po prostu dopisywać "<" =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 29 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 A czy niepowinno być zycie2 przy graczu 2?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 A czy niepowinno być zycie2 przy graczu 2?? <{POST_SNAPBACK}> Nie, jakbyś operował zmiennymi globalnymi to wtedy tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 29 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 A jak chce zrobić pasek z życiami to jak będzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 z energią ? np. draw_rectangle(x,y,x+zycie,y+10,true); dososuj poprzez dzielenie itp. akcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2005 Proponuje tak : var dlugosc, wysokosc, pozx, pozy; dlugosc=300; wysokosc=10; pozx=10; pozy=30; draw_rectangle(pozx,pozy-(wysokosc/2),pozx+((hp/max_hp)*dlugosc),pozy+(wysokosc/2),1); Proste :P Ale tak. Musisz mieć zmienną w której będzie zapisane ile może mieć maksymalnie życia (max_hp) i aktualny stan (hp). Zmienne dlugosc i wysokosc służą do ustawienia wielkości paska. pozx i pozy do ustawienia pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 1 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Ale jak tak zrobie to mi ludków nie widać (te paski miały być do tych żyć co wcześniej pisaliście i paseki 2 ludków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 to w oddzielnym obiekcie w draw dajesz : draw_rectangle(100,10,x+gracz1.zycie,y+10,true); draw_rectangle(200,20,x+gracz2.zycie,y+10,true); gracz1 i gracz2 to nazwy obiektów w których wystepują zmienne lokalne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Tak trudno jest sobie zmodyfikować skrypt ? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Tymon, jeżeli chodzi o twój... Ja bym zadeklarował te zmienne w poszczególnych obiektach graczy, a w osobnym dał bym : draw_rectangle(gracz1.pozx,gracz1.pozy-(gracz1.wysokosc/2),gracz1.pozx+((gracz1.hp/gracz1.max_hp)* gracz1.dlugosc),pozy+(gracz1.wysokosc/2),1); draw_rectangle(gracz1.pozx,gracz1.pozy-(gracz2.wysokosc/2),gracz2.pozx+((gracz2.hp/gracz2.max_hp)* gracz2.dlugosc),pozy+(gracz2.wysokosc/2),1); Albo po prostu dał : draw_rectangle(pozx,pozy-(wysokosc/2),pozx+((hp/max_hp)*dlugosc),pozy+(wysokosc/2),1); tylko że w prawym górnym rogu z menu ( w Execute a Piece of Code ) wybrał bym obiekt którego ma tyczyć się akcja ;) btw. nie widze sensu przy deklarowaniu zmiennych mających jedynie przechowywać wartośc x i y obiektu ale już... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 jakies zdarzenie, moze byc kolizja, wcisniecie klawisza or smth. zycie=zycie-10; Sadam nie lepiej zycie-=10?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Przyzwyczajenie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 A wy się męczycie :P Nie możecie dać wszystkiego w jednym obiekcie ? Musisz tylko dodać w draw kawałek takiego kodu : draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); I po co się męczyć z setkami obiektów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Jednak wykorzystywanie drawu do rysowania sprite'u danego obiewktu, gdy możemy to zrobić programowo, szybciej, i wygodniej nie idzie mi w smak :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Dobra to mam ale mam problem juz z czymś innym: Mam ludka bez jednej reki, ma doczepiony obiekt(reke z bronia) i gdy bohater zostanie zniszczony to pokazuje sie error ze nie moze znalezc x ludka i y ludka. Co zrobić?? nie chce restartu bo to gra na dwóch, wiec jakby 1 gracz zabil 2 to byl by restart, czego nie chce. Chyba że by sie odrazu pokazywal w innym losowym miejscu. Z gory THx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Daj tam kod: if instance_exists(obj_ludex) { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Zeby nie pisać nowego tematu to pisze tu: Więc, mam problem gdyż robie splitscreen-a czy jakoś takoś i są dwa menu do każdego okienka przeglądania. Skorzystałem z przykładu "splitscreen.gmd" i nie wiem jak zrobić paski życia na tych dwóch menusach, prubowałem z view_current=0 i view_current=1 ale nic. nie wiem czy mnie zrozumieliście. Z góry THX EDIT // moze inaczej: w przykładzie splitscreen.gmd są dwa menu i jak chce zrobić paski do żyć tak jak u góry dla 2 graczy to żeby 1 pasek był w pierwszym menu a 2 w drugim. rozumiecie?? emot11.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Krychu Argh! http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf Wybaczcie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 chciałem ale tak sie temat odświerzył :] Ale mógłby ktoś odpowiedziec na moje pytanie (A jest 2 lekcja?? :] ) // Sadam Jest - http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Dla twojej wiadomości: jak zedytujesz posta, to pojawi się każdemu, że są nowe posty. Tak jest przynajmniej w IPB (czyli w tym skrypcie co tu jest ;D ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Lipca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 To ja przypomne co juz kiedys zapodawalem: http://www.starterupsteve.com/swf/posting.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Sadam, najlepszy to głos w tych lekcjach :P No i sposób przedstawienia tych wszystkich skomplikowanych czynności :D Ranma rox. No i zawsze coś przekazuje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się