RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Siemka, Od niedawna zajmuję się pracą w GM i mam pewien problem. Chodzi o przejście z jednego room'u do drugiego. W mojej grze chodzi o wyminięcie obrońców i wejście piłką do bramki :P. I tutaj pojawia się problem. Chciałbym, aby po zdobyciu 3 goli zmienił się room na następny(tak parę razy, gdyż ta gra będzie tak jakby levelowa :P). Napisałby mi może ktoś skrypt, który odzwierciedlałby tą funkcję? Z góry ThX!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 GML if gool = 3 { room_goto_next()// lub | room_goto(2) // to 2 to jest numer rooma;p } :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 pod wpływem kolizji ma być goal+1 if goal = 3 { room_goto(nazwa) } else { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 No mam wklepane, że pod wpływem kolizji jest +1, ale moglibyście mi dokładniej to wytłumaczyć? Chodzi mi o to, gdzie wkleić te kody, itp. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 W create czegos, co tworzy sie na poczatku roomu GML gol=0; Kolizja pilki z bramka: GML gol+=1; // Dodaje gola if (gol==3){ // Jezeli strzelono 3 gole room_goto_next(); // Przechodzi do nastepnego roomu } instance_destroy(); // Niszczy pilke (Mozna usunac, nie wiem na jakiej podstawie dziala ta twoja gra :P Jezeli usuwa pilke to ta linijka moze zostac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Siemka znowu. Niestety nie wiem dlaczego po wklejeniu kodu do eventa Create (obj_ball), przy włączeniu gry wywala error, że nieznana zmienna: goal... PS: Jeżeli chodzi o wynik to mam go na pasku (tym u góry okna) i pisze w nim: goal . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Patrzyles sie na moj kod? Ten powinien dzialac. -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 No jak dawałem do Create obj_ball'a to tak samo wywalało... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Albo: 1. zrob ze zmiennej globalna 2. ustaw gol=0 w objekcie obj_ball Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Matko... Nienawidze ludzi, ktorzy robia cos takiego. Ktos podal odpowiedni (lub nie) kod, a tamci powtarzaja. Po co to robicie? Zeby nabic posty? <_< Rav Royal pokaz kod w tej pilce twojej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Tzn.?? Wpisałem ten, który podałeś, ale bez 1-szej i ostatniej linijki: if (gol==3){ // Jezeli strzelono 3 gole room_goto_next(); // Przechodzi do nastepnego roomu } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 To jak ci nalicza gole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Bo to zrobiłem metodą drag&drop, czy jakoś tak :P... Tutaj całe info o piłeczce: GML Information about object: obj_ball Sprite: spr_ball Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: if (global.goal ==3){ // Jezeli strzelono 3 gole room_goto_next(); // Przechodzi do nastepnego roomu } Collision Event with object obj_bramka: bounce not precisely against solid objects Collision Event with object obj_linia_bramkowa: set the score relative to 1 jump to the start position start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Collision Event with object obj_defender-dol: set the number of lives relative to -1 jump to the start position start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Collision Event with object obj_linia boiska-pion: bounce not precisely against solid objects Collision Event with object obj_linia_boiska-poziom: bounce not precisely against solid objects Collision Event with object obj_goalkeeper: set the number of lives relative to -1 jump to the start position start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Keyboard Event for Keypad 1 Key: start moving in directions 100000000 with speed set to 2 Keyboard Event for Keypad 2 Key: start moving in directions 010000000 with speed set to 2,5 Keyboard Event for Keypad 3 Key: start moving in directions 001000000 with speed set to 2 Keyboard Event for Keypad 4 Key: start moving in directions 000100000 with speed set to 2,5 Keyboard Event for Keypad 5 Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Keyboard Event for Keypad 6 Key: start moving in directions 000001000 with speed set to 2,5 Keyboard Event for Keypad 7 Key: start moving in directions 000000100 with speed set to 2 Keyboard Event for Keypad 8 Key: start moving in directions 000000010 with speed set to 2,5 Keyboard Event for Keypad 9 Key: start moving in directions 000000001 with speed set to 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Create Event: execute code: if (global.goal ==3){ // Jezeli strzelono 3 gole room_goto_next(); // Przechodzi do nastepnego roomu } Jak mogles ten kod dac w CREATE?! :o EDIT: Daj ten kod w kolizji z linia bramkowa i zamiast global.goal daj score :) Powinno dzialac :) Ale przy przechodzeniu do nastepnego roomu badz pewien ze kasujesz score :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Właśnie mam nadzieję skasować score. Bo ta gra to tak jakby turniej ;P I wielkie dzięki dla ciebie. Teraz wskoczyło. Aha, mam jeszce jedno pytanie - czy przy każdym roomie po zdobyciu 3 goli przejdzie do następnego?? ______________ EDIT: Dlaczego po przejściu do next room nie kasuje się score?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 EDIT: Dlaczego po przejściu do next room nie kasuje się score?? Bo tak nie ustawiles? Daj jeszcze do kodu, gdzie przechodzisz do nastepnego roomu score=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Wielkie dzięki za pomoc. Już wszystko hula ;] PS: Jest na tym forum coś typu rep+?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Siemka znowu, żeby nie zakładać nowego topica to zapytam tutaj... Dlaczego kiedy jestem w drugim room'ie, to jak dotknę obrońcę to nie odejmuje życia, ale cofa do 1-szego room'u?? Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Moze dlatego ze ustawiles cofanie do 1 roomu a nie odejmowanie zycia :) Moge sie mylic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Najprawdopodobniej gdy nie masz zycia, cofa cie do pierwszego roomu (sam tak zrobiles), a przy kolizji odejmuje ci zycie co step, wiec w 1 sekunde mozesz zginac :) Ustaw sobie alarmy, na ktorych ustawisz sobie ze np. co 2 sekundy ktos moze cie zaatakowac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Ale mam ustawione, że po kolizji z obrońcą odbijam się!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 W create czegos, co tworzy sie na poczatku roomu GML gol=0; Kolizja pilki z bramka: GML gol+=1; // Dodaje gola if (gol==3){ // Jezeli strzelono 3 gole room_goto_next(); // Przechodzi do nastepnego roomu } instance_destroy(); // Niszczy pilke (Mozna usunac, nie wiem na jakiej podstawie dziala ta twoja gra :P Jezeli usuwa pilke to ta linijka moze zostac :) Przecież to jest źle <_< Zamień gol na global.gol i będzie działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Co ty tu masz zle? Na poczatku ustawia gole na 0. Po kolizji pilki z bramka dodaje jeden gol i jezeli te gole sa rowne 3 przechodzi do nastepnego roomu. Ja tu nie widze bledow... @Rav Royal: widze, ze gdy pilka zderza sie z obronca, odejmuje jedno zycie. A gdy zyc jest 0, gra automatycznie cofa sie do 1 roomu. Ustaw gdzies na poczatku lives=3 lub ile tam chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 No ale sytuacja jest następująca: Początek gry: -room1 -score: 0 -lives: 3 W pierwszym room'ie po zderzeniu z obrońcą odejmuje 1 życie, ale przy sytuacja takiej: -room2 -scores: (dowolnie, ale < 3) -lives: 3 po zderzeniu z obrońcą cofa mnie do room1 i ustawia tak: -score: 0 -lives: 3 :| Kapujecie?? Jak nie to piszcie na gg: 5756307 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się