Skocz do zawartości

Super efekty bez particle!


Rekomendowane odpowiedzi

Wiedzieliście, że w GM 6.1, można robić bardzo dobre jakościowo efekty, bez użycia particli i spritów? Nie? To was powiadamiam. W GM za pomocą klocka Create an effect, możemy zrobić jeden z 12 efektów, bez większego męczenia się nad grafiką spritów i particlami. Czemu to jest takie wyśmienite? Otóż efekty wychodzą lepsze niż na particlach, więc warto używać tej funkcji. Zamieszczam wam przykład, gdzie wstawiłem kilka efektów: cloud, explosion, flare, smoke up. Ściągnijcie!

 

pokaz_create_an_effect.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe wiedziałem to jeszcze zanim ściągnąłem GM 6.1 bo bodajże Ranma o tym mówił :P. A poza tym efekty można było zobaczyć w grze jump jump Anacondy ;)

Ale co racja to racja efekty są wyśmienite i przykład na pewno się przyda dla początkujących ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

yyy a zaglądałeś do Helpa ??

 

To są PARTICLE...

The easiest way of creating particles is to use the effects mechanism. Effects are created using the particle system but you do not have to worry about all the detal. You simply specify the type of effect, the position where it must be created, its size, and its color. That is all.

There are a number of different kinds of effects:

 

ef_explosion

ef_ring

ef_ellipse

ef_firework

ef_smoke

ef_smokeup

ef_star

ef_spark

ef_flare

ef_cloud

ef_rain

ef_snow

Some you want to create just once (like the explosion) and some you want to create in every step (like the smoke or the rain). Note that rain and snow are always created at the top of the room so the position is irrelevant in this case.

 

Even though this might sound limited, they can actually be used to create great effects. For example by creating a smal puff of red smoke below a moving spaceship in each step, a tail of fire is created. The following two functions exist to create the effects:

 

 

effect_create_below(kind,x,y,size,color) Creates an effect of the given kind (see above) at the indicated position. size give the size as follows: 0 = small, 1 = medium, 2 = large. color indicates the color to be used. The effect is created below the instances, that is, at a depth of 100000.

effect_create_above(kind,x,y,size,color) Similar to the previous function but this time the effect is created on top of the instances, that is, at a depth of -100000.

 

If you want to remove all effects, call the following function:

 

 

effect_clear() Clears all effects.

no ale dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...