Marmot Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Wiedzieliście, że w GM 6.1, można robić bardzo dobre jakościowo efekty, bez użycia particli i spritów? Nie? To was powiadamiam. W GM za pomocą klocka Create an effect, możemy zrobić jeden z 12 efektów, bez większego męczenia się nad grafiką spritów i particlami. Czemu to jest takie wyśmienite? Otóż efekty wychodzą lepsze niż na particlach, więc warto używać tej funkcji. Zamieszczam wam przykład, gdzie wstawiłem kilka efektów: cloud, explosion, flare, smoke up. Ściągnijcie! pokaz_create_an_effect.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Hehe wiedziałem to jeszcze zanim ściągnąłem GM 6.1 bo bodajże Ranma o tym mówił :P. A poza tym efekty można było zobaczyć w grze jump jump Anacondy ;) Ale co racja to racja efekty są wyśmienite i przykład na pewno się przyda dla początkujących ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 efekty są wyśmienite Tylko flare taki niezbyt udany jest, ale ogólnie są spoko. EDIT: Pomyślałem, że zamieszczę screenshota, bo nie każdy ma GM 6.1 i może on przekona co niektórych do tej wersji Game Makera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Marmot ma refleks :P Taki jak Pablo :] Wczoraj mi wyjechał na gg że nareszcie jest GM6.1 ! xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Wiem, poprostu jestem Master of puppets xD . Ale tak naprawdę to mało kto o tym wiedział :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Hehe, to była akurat pierwsza rzecz jaka mi się w oko rzuciła :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 Dla mnie pierwsza rzecz nad jaką się skupiłem to możliwość wklejania modeli z pliku xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 A może ktoś sciągnął by MusicRumble ? Ta gra jest praktycznie cała oparta na tym efekcie ==' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 ja tego używałem od razu ale myślałem że jest to jakaś ułatwiona wersja particles :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 yyy a zaglądałeś do Helpa ?? To są PARTICLE... The easiest way of creating particles is to use the effects mechanism. Effects are created using the particle system but you do not have to worry about all the detal. You simply specify the type of effect, the position where it must be created, its size, and its color. That is all. There are a number of different kinds of effects: ef_explosion ef_ring ef_ellipse ef_firework ef_smoke ef_smokeup ef_star ef_spark ef_flare ef_cloud ef_rain ef_snow Some you want to create just once (like the explosion) and some you want to create in every step (like the smoke or the rain). Note that rain and snow are always created at the top of the room so the position is irrelevant in this case. Even though this might sound limited, they can actually be used to create great effects. For example by creating a smal puff of red smoke below a moving spaceship in each step, a tail of fire is created. The following two functions exist to create the effects: effect_create_below(kind,x,y,size,color) Creates an effect of the given kind (see above) at the indicated position. size give the size as follows: 0 = small, 1 = medium, 2 = large. color indicates the color to be used. The effect is created below the instances, that is, at a depth of 100000. effect_create_above(kind,x,y,size,color) Similar to the previous function but this time the effect is created on top of the instances, that is, at a depth of -100000. If you want to remove all effects, call the following function: effect_clear() Clears all effects. no ale dobra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Czy ja pisałem, że GM nie wykorzystuje w tym particle? Mi chodziło tylko o to, że nie trzeba kombinować nad zaprogramowaniem particli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Wiedzieliście, że w GM 6.1, można robić bardzo dobre jakościowo efekty, bez użycia particli i spritów? Oj mamrot mamrot =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Metafora taka :) . Przecież kogo to obchodzi czy tam gm systemowo używa particli. Najważniejsze jest to, że nie trzeba się męczyć nad ich zaprogramowaniem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 To będziesz cały czas używał tych gotowców ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Nigdy nie byłem dobry w particlach :D . Może się to przydać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2005 Mam jesden problem problem z tymi efektami. Czasami jak robie kilka na raz ro wychodzi z gry :] :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 26 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2005 no ale i tak nic nie rowna sie z blendem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się